تاریخ انتشار:۱۴۰۰/۰۷/۰۴ - ۱۳:۴۶ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 161864

جشنواره فیلم سن سباستین ۲۰۲۱ شب پیش به پایان راه خود رسید و با اهدای جوایز خود به برندگان ، به کار خود خاتمه داد.

به گزارش سینماسینما، به نقل از ورایتی، «ماه آبی» شب پیش به عنوان بهترین فیلم جشنواره سن سباستین موقق به کسب صدف طلایی این جشنواره شد. این فیلم که ساخته آلینا گریگور رومانیایی است اولین فیلم بازیگری محسوب می‌شود که وارد عرصه کارگردانی شده است. این فیلم که مطالعه‌ای واقع‌گرایانه درباره یک زن جوان است که می‌خواهد خود را از زندگی روستایی جدا کند، موفق شد تا نام‌های بزرگی را در این رقابت پشت سر بگذارد.

این دومین سال پیاپی است که یک فیلمساز زن با اولین فیلم بلندش جایزه اصلی جشنواره سن‌سباستین را از آن خود می‌کند. سال پیش نیز دئا کولومبگاشویلی نویسنده-کارگردان گرجستانی با اولین فیلمش «شروع» این موفقیت را کسب کرده بود. وی که سال پیش جایزه بهترین کارگردانی و بهترین بازیگر زن و بهترین فیلمنامه را هم برای فیلمش برد امسال به عنوان رییس هیات داوران جشنواره در این جشنواره حضور داشت.

در عین حال جسیکا چستین از چهره‌های نامداری بود که یکی از ۲ برنده جایزه بهترین بازیگری شد. وی این جایزه را برای بازی در فیلم «چشمان تامی فای» دریافت کرد.

اما چستین این جایزه را به صورت مشترک با فلورا اوفلیا هوفمان لیندال بازیگر نوجوان دانمارکی برای بازی در یک درام خانوادگی به نام «مانند در بهشت» دریافت کرد. جایزه بهترین کارگردانی هم به تئا لیندبورگ کارگردان همین فیلم رسید.

برنده جایزه ویژه هیات داوری لوسیل هازیهالیلوویچ کارگردان فرانسوی-بوسنیایی بود که برای سومین فیلمش که داستانی سورئال و تاریک با نام «گوش‌خیزک» بود این موفقیت را کسب کرد.

در بخش رسمی جایزه صدف نقره‌ای بهترین بازیگر نقش مکمل هم به گروه بازیگران فیلم «کسی که دارد ما را متوقف می‌کند» رسید و جایزه بهترین فیلمنامه نصیب ترنس دیویس برای «دعای خیر» شد. جایزه بهترین فیلمبرداری را نیز کلر واتون برای فیلم «مخفی» برد.

منبع: مهر

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها