تاریخ انتشار:۱۴۰۱/۰۲/۲۴ - ۱۲:۱۶ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 174768

جایزه جشنواره سن‌سباستین ۲۰۲۲ به ژولیت بینوش بازیگر فرانسوی اهدا می‌شود.

به گزارش سینماسینما، ژولیت بینوش بازیگر فرانسوی که در سینمای مستقل آمریکا هم چهره شناخته‌شده‌ای است و با بازی در فیلم «بیمار انگلیسی» به شهرت رسید، جایزه سن سباستین دونوستیا را دریافت می‌کند.

بینوش که بازیگر مورد علاقه بسیاری از کارگردان‌های بزرگ از کریستوف کیشلوفسکی گرفته تا کلر دنی و عباس کیارستمی بود، این جایزه را پیش از نمایش فیلم «دو طرف تیغ» ساخته کلر دنی که برنده خرس نقره‌ای بهترین کارگردانی در جشنواره فیلم برلین شد، دریافت می‌کند.

تصویر این بازیگر که کارنامه پر و پیمان سینمایی دارد امسال روی پوستر هفتادمین دوره جشنواره فیلم سن‌سباستین هم جای خواهد داشت.

جشنواره اسپانیایی سن‌سباستین با حضور بینوش رنگ و بویی فرانسوی خواهد داشت و مثل هر سال حضور قوی نمایندگان فروش فرانسوی و اکران فیلم‌های این صنعت در آن محسوس خواهد بود.

ژولیت بینوش ۵۸ ساله جایزه اسکار را برای «بیمار انگلیسی» دریافت کرد و یک سزار برای «سه رنگ: آبی» کریستوف کیشلوفسکی در کارنامه دارد. وی بازیگر فیلم‌هایی چون «عاشقان روی پل» ساخته لئوس کاراکس در سال ۱۹۹۱، «آسیب» لویی مال در سال ۱۹۹۲، «شکلات» لس هالستروم در سال ۲۰۰۰، «پنهان» میشل هانکه در سال ۲۰۰۵، «کپی برابر اصل» عباس کیارستمی در سال ۲۰۱۰، «ابرهای سیلس ماریا» اولیور آسایاس در سال ۲۰۱۴ و «زندگی رفیع» کلر دنی در سال ۲۰۱۸ بوده است.

«بین دو جهان» ساخته امانوئل کریر با بازی ژولیت بینوش در سال ۲۰۲۱ برنده جایزه تماشاگران جشنواره سن سباستین برای بهترین فیلم اروپایی شد.

سال پیش جشنواره سن سباستین جایزه دونوستیا را به جانی دپ اهدا کرده بود.

جشنواره سن سباستین ۲۰۲۲ از ۱۶ تا ۲۴ سپتامبر (۲۵ شهریور تا ۲ مهر ۱۴۰۱) برگزار می‌شود.

منبع: مهر به نقل از ورایتی

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها