تاریخ انتشار:۱۴۰۰/۰۹/۲۱ - ۱۸:۱۵ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 166016

سی و چهارمین دوره جوایز آکادمی فیلم اروپا با معرفی برگزیدگان در شاخه‌های مختلف به کار خود پایان داد.

به گزارش سینماسینما، به نقل از ددلاین، «کجا می‌روی آیدا؟» ساخته یاسمیلا ژبانیچ موفق به کسب سه جایزه بهترین فیلم، کارگردانی و بهترین زن (یاسنا دوریچیچ) از سی و چهارمین دوره جوایز آکادمی فیلم اروپا شد تا برنده بزرگ این رویداد سینمایی نام بگیرد.

«کجا می‌روی آیدا؟» که سال گذشته به عنوان نماینده سینمای بوسنی و هرزگوین در نود و سومین دوره جوایز سینمایی اسکار به جمع نامزدهای نهایی شاخه بهترین فیلم بین‌المللی راه یافته بود روایتگر داستان مبارزه زن برای نجات خانواده‌اش در بحبوحه رویدادهای واقعی مربوط به نسل کسی بوسنیایی‌ها در سال ۱۹۹۵ و در صربستان است.

فیلم «پدر» ساخته «فلوریان زلر» نیز علاوه بر کسب جایزه بهترین فیلمنامه (فلوریان زلر و کریستوفر همپتون)، جایزه بهترین بازیگر مرد جوایز فیلم اروپا  ۲۰۲۱ را برای آنتونی هاپکینز به ارمغان آورد.

فیلم برنده نخل طلای کن «تیتان» ساخته ژولیا دوکورنو، «دست خدا» ساخته پائولو سورنتینو و «کوپه شماره ۶» به کارگردانی یوهو کوسمانن که به ترتیب نماینده رسمی کشورهای فرانسه، ایتالیا و فنلاند در اسکار ۲۰۲۲ هستند موفق به کسب هیچ جایزه‌ای از جوایز فیلم اروپای امسال نشدند.

در سایر بخش‌ها، «فرار» ساخته جوناس پوهر راسمونن برنده بهترین مستند شد و فیلم «زن جوان خوش آتیه» به کارگردانی امرالد فنل هم برنده جایزه فیپرشی (دیسکاوری) شد.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها