تاریخ انتشار:۱۴۰۲/۱۰/۰۳ - ۱۶:۵۴ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 193041

دانشگاه هاروارد برای گسترش ذهن دانشجویانش و گسترش تأمل در آنها حدود ۳۰۰ فیلم کوتاه و بلند را معرفی کرده است که ۵ فیلم از این فهرست مورد توجه قرار گرفته است.

به گزارش سینماسینما، دانشگاه هاروارد با انتشار یک فهرست فیلم‌هایی را که بر اساس معیارهای آن دانشگاه می‌تواند موجب پرورش ذهنی دانشجویان این دانشگاه ‌شوند، منتشر کرد.

این فهرست برای دانشجویانی منتشر شده که وارد رشته مطالعات سینمایی این دانشگاه می‌شوند و به آنها انگیزه می‌دهد.

این نهاد عنوان کرد این فهرست برمبنای تاثیرگذارترین فیلم‌های این حوزه یا آثار کلاسیک انتخاب نشده بلکه دربرگیرنده فیلم‌هایی است که با تماشای آنها تا مدت‌ها به آنها فکر خواهید کرد. تقریبا ۳۰۰ عنوان فیلم در این فهرست جای گرفته که ۵ مورد آنها در زیر می‌آید:

۱. «سرگیجه»

آلفرد هیچکاک چهره شاخص سینما این فیلم را سال ۱۹۵۸ کارگردانی کرد. این فیلم سال ۲۰۱۲ از سوی مجله «سایت اند ساوند» به عنوان بهترین فیلم تمام دوران انتخاب شد. این فیلم درباره اسکاتی فرگوسن، کارآگاه پلیس سانفرانسیسکو است که از سرگیجه رنج می‌برد و تصمیم می‌گیرد پس از یک اتفاق دردناک بازنشسته شود.

۲. «همه مردان رییس جمهور»

این فیلم که سال ۱۹۷۶ اکران شد به کارگردانی آلن جی پاکولا و با بازی رابرت ردفورد و داستین هافمن ۴ جایزه اسکار را از آن خود کرد. «همه مردان رییس جمهور» درباره پرونده واترگیت و ۲ روزنامه‌نگار واشینگتن پست است که در تحقیقات خود برای افشای سیاست‌های کاخ سفید غرق می‌شوند.

۳. «هزارتوی پن»

در دهه ۱۹۴۰ افلیا با مادرش به خانه کاپیتانی در اسپانیا نقل مکان می‌کند اما یک پادشاه جادویی خیالی که ریشه در واقعیت دارد، به سراغ او می‌آید. این فیلم به کارگردانی گی‌یرمو دل تورو در سال ۲۰۰۶ با بازی ماریبل وردو ۳ جایزه اسکار دریافت کرد.

۴. «روبان سفید»

این فیلم آلمانی محصول ۲۰۰۹ به کارگردانی میشائیل هانکه داستان شهر کوچکی را تصویر می‌کند که در طول جنگ جهانی اول دچار تصادف‌ها و مرگ‌های وحشتناک می‌شود.

۵. «بادکنک قرمز»

این فیلم فرانسوی ۳۶ دقیقه‌ای که سال ۱۹۵۶ اکران شد، بینندگان را با لطافت داستان خود برانگیخت. داستان درباره پسری تنها است که یک بادکنک قرمز در خیابان‌های پاریس پیدا می‌کند و از آن زمان دیگر از هم جدا نمی‌شوند.

از دیگر فیلم‌هایی که در فهرست هاروارد جای گرفته‌اند «گاو خشمگین» و «راننده تاکسی» ساخته اسکورسیزی، «با او حرف بزن» درام اسپانیایی به کارگردانی پدرو آلمادُوار محصول سال ۲۰۰۲، «مخمل آبی» فیلم نئونوآر دیوید لینچ محصول ۱۹۸۶، «قاعده بازی» فیلم فرانسوی ساخته ژان رنوار در سال ۱۹۳۹، «همشهری کین» اورسون ولز، «دزد دوچرخه» فیلم نئورآلیستی سینمای ایتالیا ساخته ویتوریو دسیکا و «نمک زمین» فیلم مستند فرانسوی- برزیلی به کارگردانی ویم وندرس و ژولیانو ریبیرو سالگادو محصول ۲۰۱۴ هستند.

منبع: مهر به نقل از نیشن

لینک کوتاه

 

آخرین ها