تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۱۲/۱۳ - ۱۲:۲۸ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 81855

موزه اسکار تا یک سال دیگر درهایش را باز می‌کند تا هزاران فیلمنامه، عکس و یادگاری‌هایی از فیلم‌های مختلف را که زیر یک سقف گرد آورده است،‌ ارایه کند.

به گزارش سینماسینما، قرار است در موزه اسکار از عصای سلطنتی کلئوپاترا تا یادگاری‌هایی از شرلی تمپل و سر آرنولد شوراتزنگر در نقش ترمیناتور در معرض دید عموم قرار گیرد.

سپتامبر پیش کاترین کندی رییس لوکاس فیلم در یکی از برنامه‌های هالیوودی اعلام کرد موزه آکادمی اسکار که اکنون در لس‌ آنجلس و در بلوار ویلشایر در دست ساخت است شماری از مهمترین یادگاری‌های سینمایی را گرد می‌آورد.

وی در آن نشست اعلام کرد مهمترین موزه سینمایی جهان در دست شکل گیری است.

اکنون اعلام شده موزه اسکار سال ۲۰۱۹ درهایش را باز خواهد کرد.

این ایده نخستین بار توسط مری پیکفورد و داگلاس فیربنکس مطرح شد و اکنون قرار است در این موزه بیش از ۱۲ میلیون قطعه عکس، ۸۰ هزار فیلمنامه، و ۲۵۰۰ مورد از لباس‌ها، وسایل طراحی صحنه، طراحی مو و تکنولوژی فیلمسازی جمع‌آوری شود.

در این مجموعه از هواپیمای مدلی که در فیلم «بال‌ها»‌ در سال ۱۹۲۷ استفاده شد تا عصای سلطتنی که در فیلم «کلئوپاترا» محصول ۱۹۶۳ در دست الیزابت تیلور بود، خنجر فیلم «بن‌هور» در سال ۱۹۵۹، لباس نیکلاس کیج در فیلم «وحشی در قلب» محصول ۱۹۹۰ و سری که برای آرنولد شوارتزنگر در فیلم «ترمیناتور ۲» در سال ۱۹۹۱ به کار رفت، جای دارد.

دیدن این عناصر از نزدیک به تماشاگران کمک می‌کند تا نگاه کامل‌تری به دنیای سینما داشته باشند.

منبع: مهر به نقل از ونیتی‌فر

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها