تاریخ انتشار:۱۴۰۲/۰۹/۰۳ - ۱۴:۴۸ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 192172

فیلم «ناپلئون» با وجود انتقادهای تند منتقدان فرانسوی و پاسخ‌های دندان‌شکن و تمسخرآمیز ریدلی اسکات، در فرانسه با اقبال مردم روبه‌رو شد.

به گزارش سینماسینما، افتتاحیه فیلم «ناپلئون» چهارشنبه در فرانسه با اقبال روبه‌رو شد و نزدیک به ۱۲۰ هزار نفر در اولین اکران فیلم به تماشای آن نشستند و فروشی نزدیک به یک میلیون دلار برای فیلم رقم خورد. از این میان حدود ۸۰۰۰ بلیت از پیش‌نمایش فیلم در سراسر فرانسه حاصل شده است به ویژه در پاریس که سونی پیکچرز ۱۴ نوامبر، اولین نمایش جهانی این حماسه تاریخی را برگزار کرد.

«ناپلئون» با بازی خواکین فینیکس در نقش امپراتور فرانسه و ونسا کربی در نقش همسرش ژوزفین، از سوی منتقدان فرانسوی به دلیل عدم دقت تاریخی و موضع ضدفرانسوی آن با انتقاد روبه‌رو شده است. حتی بازی فینیکس با تمسخر رسانه‌های معتبری مانند ایستگاه رادیویی «فرانس کولتور» مواجه شد که ظاهر ناپلئونی این بازیگر را مومی و غبارآلود خواند.

تندترین نقد را روزنامه فیگارو نوشت و گفت می‌توان نام فیلم را به «باربی و کن تحت امپراتوری» تغییر داد. در همین حال، فیلم در تلویزیون هم در برنامه‌های گفتگومحور و همچنین در کانال‌های خبری با نقد سیاستمداران همراه شد. در برابر ریدلی اسکات پاسخ منتقدان سرسخت را با این جمله داد که «فرانسوی‌ها حتی خودشان را هم دوست ندارند». به نظر نمی‌رسد سخنان او تماشاگران فرانسوی را از خرید بلیت منصرف کرده باشد.

«ناپلئون» در افتتاحیه خود بالاتر از درام خانوادگی «چیزی برای از دست دادن نیست» با بازی ویرجینی افیرا و همچنین انیمیشن «مارس اکسپرس» نشست و از سینمای داخلی فرانسه پیشی گرفت.

«اوپنهایمر» کریستوفر نولان و «باربی» گرتا گرویگ ۱۹ جولای در روز افتتاحیه‌شان در فرانسه به ترتیب ۱۵۰ هزار نفر و ۳۶۰ هزار نفر را به سینما کشاندند.

با این حال این بزرگترین اقبال فرانسوی از فیلمی از اسکات در سال‌های اخیر است. ۲ فیلم آخر او «خانه گوچی» و «آخرین دوئل» در اولین روزهای اکران در سینماهای فرانسه به ترتیب تنها ۳۴ هزار و ۲۲ هزار بلیت فروختند.

پیش‌بینی می‌شود که «ناپلئون» در هفته اول حدود یک میلیون بلیت بفروشد و این رقم در تعطیلات کریسمس دو یا سه برابر شود. برای «ناپلئون» هنوز فاصله زیادی با موفقیت «گلادیاتور» اسکات در فرانسه که در سال ۲۰۰۰ با ۱۹۵ هزار بلیتِ فروخته شده، کارش را آغاز کرد، وجود دارد. آن فیلم با بازی فینیکس و راسل کرو در نهایت ۴.۷ میلیون تماشاگر را به سالن‌های سینماهای فرانسه کشاند.

امسال «فیلم برادران سوپر ماریو» با ۷.۳۶ میلیون بلیت فروخته شده در راس گیشه فرانسه جای دارد و پس از آن «باربی» با ۵.۸۴ میلیون بلیت، کمدی ماجراجویی فرانسوی از مجموعه «آستریکس و اوبلیکس: پادشاهی میانه» با ۴.۶۲ میلیون بلیت، «اوپنهایمر» با ۴.۴۵ میلیون بلیت و کمدی فرانسوی «Alibi.com 2» با ۴.۳ میلیون بلیت بیشترین موفقیت را کسب کرده‌اند.

بازار سینمای فرانسه به سطح قبل از همه‌گیری بازگشته و هم از نظر فروش در گیشه و هم از نظر طیف متنوع فیلم‌ها، کمبودی ندارد.

یک مدیر سینمایی هم گفت تعداد قابل توجهی از فیلم‌های هنری هم فراتر از انتظار ظاهر شده‌اند که شامل فیلم برنده نخل طلا «آناتومی یک سقوط» ساخته ژوستین تریه با ۱.۳ میلیون بلیت فروخته تا «پسر و مرغ‌ماهی خوار» انیمیشن هایائو میازاکی با ۱.۲۵ میلیون بلیت که چند هزار بلیت از «قاتلان ماه کامل» مارتین اسکورسیزی پیشی گرفته، می‌شود.

منبع: مهر به نقل از ورایتی

لینک کوتاه

 

آخرین ها