تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۱۲/۲۱ - ۱۳:۱۷ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 82505
حتی حضور اپرا وینفری هم نتوانست به داد فیلم «چین‌خوردگی در زمان» برسد و این فیلم در نخستین هفته اکران در گیشه ناموفق بود. در نقطه مقابل «شکل آب» به لطف بردن اسکار با افزایش فروش روبه‌رو شد.

به گزارش سینماسینما، فیلم «چین‌خوردگی در زمان» به کارگردانی آوا دورنی مهم‌ترین اثری بود که هفته گذشته در آمریکای شمالی روی پرده رفت اما در جلب نظر تماشاگران ناموفق عمل کرد و حتی نتوانست «پلنگ سیاه» را پس از چهار هفته از صدر جدول پرفروش‌ها به زیر بکشد.

«چین‌خوردگی در زمان» با بازی اپرا وینفری در سه روز نخست اکران به فروش ۳۳ میلیون و ۳۰۰ هزار دلاری دست پیدا کرد و پس از فیلم «پلنگ سیاه» دومین فیلم پرفروش سینمای آمریکا لقب گرفت. «پلنگ سیاه» در چهارمین هفته اکران همچنان پرفروش‌ترین فیلم روی پرده سینماهای آمریکای شمالی است.

هر دو فیلم «چین‌خوردگی در زمان» و «پلنگ سیاه»‌ برای رعایت تنوع نژادی و استفاده از بازیگران و عوامل پشت دوربین غیرسفیدپوست مورد تقدیر و توجه رسانه‌ها قرار گرفته‌ بودند. این فیلم‌ها هر دو محصول کمپانی دیزنی هستند و به همین دلیل می‌توان همزمان عنوان برنده و بازنده اکران هفته پیش را به دیزنی اعطا کرد.

ساخت «چین‌خوردگی در زمان» بدون محاسبه هزینه تبلیغات ۱۰۳ میلیون دلار برای دیزنی خرج داشت و با این میزان فروش در افتتاحیه نوید شکستی تجاری برای این کمپانی دارد. آوا دورنی نخستین کارگردان زن سیاه‌پوست است که کارگردانی یک اثر با بودجه بالاتر از ۱۰۰ میلیون دلار را برعهده گرفته است.

در این فیلم نقش اصلی را دختری ۱۳ ساله برعهده دارد که برای نجات جان پدرش در فضایی اسرارآمیز تلاش می‌کند. او در این راه دنیا را از نابودی نجات خواهد داد. «چین‌خوردگی در زمان» اثر پر ستاره‌ای است و به غیر اپرا وینفری بازیگران نامداری از جمله لیو تایلر، ریس ویترسپون، مایندی کالینگ و کریس پاین در آن جلوی دوربین رفته‌اند.

البته دیزنی این روزها فیلم موفق «پلنگ سیاه» را روی پرده سینما دارد که در چهارمین هفته اکران با فروش ۴۱ میلیون و ۱۰۰ هزار دلاری پیشتاز گیشه شد. فروش آمریکای شمالی این اثر ابرقهرمانی در این مدت به ۵۶۲ میلیون دلار رسیده و با احتساب فروش خارجی از مرز یک میلیارد دلار گذر کرده است.

هفته پیش به غیر از «چین‌خوردگی در زمان» اکران گسترده سه فیلم دیگر نیز در آمریکای شمالی آغاز شد. نخستین آن‌ها «بیگانگان: شکار در شب» بود که دنباله فیلمی به همین نام است که سال ۲۰۰۸ روی پرده سینما رفت. این فیلم با فروش ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار دلاری سومین اثر پرفروش هفته گذشته بود.

فیلم «تندباد سرقت» نیز هفته گذشته به صورت گسترده اکران شد اما در گیشه موفقیت چندانی نداشت و علیرغم در اختیار داشتن بیش از ۲ هزار سالن سینما با فروش اندک سه میلیون و ۲۰۰ هزار دلاری در رده نهم جدول ایستاد.

در این میان فیلم کمدی «گرینگو» با بازی دیوید اویلو، شارلیز ترون و جوئل اگرتون هم روی پرده رفت اما در میان ۱۰ فیلم پرفروش جایی نداشت و به فروش ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار دلاری در سه روز آغاز اکران رضایت داد.

پس از مراسم اسکار انتظار این است که برندگان جایزه با افزایش فروش روبه‌رو شوند. برای «شکل آب» این امر محقق شد و فیلم جدید گیرمو دل‌تورو نسبت به هفته پیش ۶۳ درصد فروش بیشتری داشت. این اثر که چهار اسکار از جمله جوایز بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین موسیقی را از آن خود کرد تا کنون در سراسر جهان ۱۴۸ میلیون دلار کسب کرده است.

در کنار اکران‌های گسترده برخی فیلم‌ها نیز به صورت محدود در تعداد کمی سینما روی پرده رفتند که بی‌شک پدیده آن‌ها فیلم کمدی «مرگ استالین» بود. این فیلم در چهار سالن نمایش روی پرده رفت و در هر کدام به صورت میانگین ۴۵ هزار دلار فروش داشت. تا اینجای سال فقط «پلنگ سیاه» آماری بهتر از این به دست آورده است.

نمایش «مرگ استالین» در کشور روسیه ممنوع است.

ردیف

نام فیلم

فروش سه روز آخر هفته (میلیون دلار)

مجموع فروش در آمریکا (میلیون دلار)

بودجه

۱

پلنگ سیاه

Black Panther

۴۱٫۱

۵۶۲

۲۰۰

۲

چین‌خوردگی در زمان

A Wrinkle in Time

۳۳٫۳

۳۳٫۳

۱۰۳

۳

بیگانگان: شکار در شب

Strangers: Prey at Night

۱۰٫۴

۱۰٫۴

۴

گنجشک سرخ

Red Sparrow

۸٫۱

۳۱٫۱

۶۹

۵

شب بازی

Game Night

۷٫۹

۴۵

۳۷

۶

پیتر خرگوشه

Peter Rabit

۶٫۸

۹۳٫۴

۵۰

۷

آرزوی مرگ

Death Wish

۶٫۶

۲۳٫۸

۳۰

۸

تندباد سرقت

Hurricane Heist

۳٫۲

۳٫۲

۳۵

۹

نابودی

Annihilation

۳٫۱

۲۶

۴۰

منبع: خبرآنلاین

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها