تاریخ انتشار:۱۴۰۰/۰۱/۲۹ - ۱۳:۱۳ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 154245

ژانگ ییمواولین فیلم جاسوسی تاریخی ژانگ ییمو از ۳۰ آوریل در چین و آمریکا راهی سینماها می‌شود.

به گزارش سینماسینما، «صخره نوردان» یا «کلیف واکرز» فیلم جدید ژانگ ییمو که در ژانر جاسوسی تاریخی ساخته شده از ۳۰ آوریل (۱۰ اردیبهشت) راهی سینماها می‌شود.

این فیلم که پیش از این با عنوان «تنگنا» در زبان انگلیسی خوانده شده بود و در زبان چینی با عنوان «روی صخره» نامیده شده، در آمریکای شمالی هم‌زمان با چین اکران خود را شروع می‌کند.

«کلیف واکرز» نخستین فیلم ژانگ ییمو در ژانر جاسوسی است و برمبنای فیلمنامه‌ای به قلم کوآن یونگ‌ژیان ساخته شده است. فیلم در چین دهه ۱۹۳۰ و در بخش پربرف شمال شرق این کشور می‌گذرد که به عنوان ایالت مانچوکو تحت نفوذ ژاپن بود.

داستان فیلم درباره چهار نماینده ویژه حزب کمونیست است که پس از اینکه در شوروی آموزش‌های ویژه می‌بینند به چین برمی‌گردند و به یک ماموریت مخفی اعزام می‌شوند؛ اما ماموریت آنها لو رفته و آنها گرفتار شده‌اند.

در این فیلم ژانگ یی از فیلم «عملیات دریای سرخ»، یو هوی از فیلم «من مادام بواری نیستم»، کین هیلو از فیلم «لحظه پلوتو» و ژو یوون از فیلم «کاپیتان» بازی کرده‌اند.

۳۰ آوریل در چین نخستین روز از یک تعطیلات عمومی به مدت سه روز برای گرامی‌داشت روز کارگر در اول ماه می است.

ژانگ ییمو از مشهورترین چهره‌های سینمای چین در دنیاست. «سایه» در سال ۲۰۱۸ با تمرکز بر هنرهای رزمی و «دیوار بزرگ» با بازی مت دیمون جدیدترین فیلم‌های وی بوده‌اند که هم‌زمان در آمریکا نیز اکران شدند.

جدیدترین فیلم وی که در چین اکران شد «یک ثانیه» بود که نوامبر پیش در چین راهی سینماها شد و اجازه نمایش در جشنواره فیلم برلین را نیز نیافت و هنوز برنامه‌ای برای نمایش در آمریکا ندارد.

ییمو اکنون در حال ساخت فیلم جدیدش است که در جنگ کره می‌گذرد و داستان یک تک تیرانداز چینی را روایت می‌کند. این فیلم احتمالاً اکتبر اکران می‌شود.

منبع: مهر

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها