تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۷/۲۶ - ۱۰:۲۲ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 30128

دوزخدر حالی که «حسابدار» با بازی بن افلک در آمریکا به عنوان پرفروش‌ترین فیلم آخر هفته شناخته شد، «دوزخ» جدیدترین فیلم تام هنکس در سطح بین‌المللی مخاطبان بیشتری را به خود جلب کرد.

به گزارش سینماسینما، به نقل از اسکرین دیلی، «دوزخ» از مجموعه فیلم‌هایی که بر مبنای رمان‌های دن براون ساخته می‌شود، دو هفته پیش از این که اکران خود را در آمریکای شمالی آغاز کند، همزمان در ۵۳ بازار بین‌المللی اکران شد و نزدیک به ۵۰ میلیون دلار فروخت.

در حالی که هنکس هفته پیش در ایتالیا بود تا در شهرهای مختلف به معرفی فیلمش بپردازد و اولین اکران فیلم در فلورانس با حضور خود او انجام شد، این فیلم با فروشی پنج میلیون دلاری بیشترین فروش خود در سطح بین‌الملی را در ایتالیا تجربه کرد. این در حالی است که فیلمبرداری فیلم نیز در ایتالیا انجام شده و «دوزخ» دانته الهام‌بخش دن براون برای نوشتن این داستان بوده است.

این فیلم که مثل قسمت‌های پیش توسط ران هوارد کارگردانی شده، برمبنای فیلمنامه دیوید کپ ساخته شده است.

در این فیلم بار دیگر تام هنکس در نقش رابرت لنگدان نشانه‌شناس دانشگاه هاروارد جلوی دوربین رفته است و این بار در حالی که حافظه‌اش را از دست داده باید تلاش کند تا جمعیت دنیا را از خطر یک فرد خطرناک نجات دهد.

این فیلم اکشن در آلمان ۴.۴ میلیون دلار فروخت و در روسیه ۳.۸ میلیون دلار کسب کرد. در بریتانیا و اسپانیا در این سه روز ۲ میلیون دلار و در هلند نیز ۱.۲ میلیون دلار، فروش این فیلم بوده است.

استرالیا با فروش ۱.۸ میلیون دلاری از دیگر مناطقی بود که این فیلم در آنجا اکران شد. آمریکای لاتین با فروش ۹ میلیون دلار از دیگر مناطق اکران این فیلم بود که مردم برزیل با ۴ میلیون دلار و مکزیک با فروش ۲.۶ میلیون دلار بیش از دیگر کشورها به تماشای آن نشستند.

در آسیای جنوبی نیز تایوان با ۱.۷ میلیون دلار، هند با ۱.۳ میلیون دلار و اندونزی با ۱ میلیون دلار در فهرست فروش «دوزخ» جای دارند.

بن افلک حسابدار

«حسابدار» در اولین آخر هفته اکرانش در آمریکای شمالی با نمایش در ۳۲۲۲ سینما، فروشی ۲۴.۷ میلیون دلاری را ثبت کرد و در صدر جدول پرفروش‌ها نشست. این فیلم موفق شد حدود ۲۰۰ هزار دلار از «دختر در قطار» فیلم صدرنشین هفته پیش بیشتر کسب کند و آن فیلم را از صدر پایین بکشد. در این فیلم که ساخته گوین اوکانر است، افلک در نقش یک حسابدار ماهر که مبتلا به اوتیسم است و برای خلافکارها حساب‌سازی می‌کند، ظاهر شده است.

در رده دوم کمدی «کوین هارت: حالا چی» که همین آخر هفته اکران خود را آغاز کرد، با کسب ۱۲ میلیون دلار فیلم دوم فهرست پرفروش‌ها شد. این فیلم که ساخته لسلی اسمال و تیم استوری است، تور استندآپ کمدی یک هنرمندی یعنی کوین هارت را در فیلادلفیا تصویر می‌کند.

«دختر در قطار» با بازی امیلی بلانت از محصولات دریم‌ورکس است، در دومین هفته اکرانش با فروش ۱۱.۹ میلیون دلار در مکان سوم نشست و مجموع فروش خود را به رقم ۴۶.۵ میلیون دلار رساند.

«خانه خانم پرگرین برای کودکان خاص» ساخته جدید تیم برتون فیلم چهارم هفته بوده است که با نمایش در ۳۸۳۵ سالن سینما این آخر هفته ۸.۹ میلون دلار فروخت و در مجموع ، پس از سه هفته فروش خود را به رقم ۶۵.۸ میلیون دلار رساند.

منبع: مهر

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها