تاریخ انتشار:۱۴۰۲/۰۴/۳۱ - ۲۰:۳۳ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 188914

نشریه ورایتی پیش‌بینی خود از پیشتازان اسکار ۲۰۲۴ را در حالی اعلام کرد که جدیدترین ساخته «مارتین اسکورسیزی» را به عنوان شانس اصلی شاخه بهترین فیلم معرفی کرده است.

به گزارش سینماسینما، در حالی که هنوز راه زیادی تا مراسم اسکار ۲۰۲۴ مانده است، ورایتی پیش‌بینی اولیه خود را از نامزدهای نهایی و برندگان این جوایز منتشر کرده و در شاخه بهترین فیلم نیز وسترن «قاتلان ماه کامل» ساخته «مارتین اسکورسیزی» را به عنوان برنده معرفی کرده است.

ساخته «مارتین اسکورسیزی» که نخستین نمایش جهانی خود را در بخش خارج از مسابقه هفتاد و ششمین جشنواره فیلم کن تجربه کرد، برگرفته از کتاب پرفروش غیرداستانی نوشته «دیوید گرن» با همین عنوان و فیلم‌نامه‌ای از اسکورسیزی و اریک راث ساخته شده است و روایتگر داستان قتل چندین نفر در منطقه نفت‌خیز اوسیج در اوکلاهاما در دهه ۱۹۲۰ است.

عنوان فرعی این کتاب «قتل‌های اوسیج و تولد اف‌بی‌آی» است، در حالی که فیلم عمدتاً بر آنچه در اوکلاهاما اتفاق می‌افتد تمرکز دارد.

نمایش اولیه این فیلم ۲۰۶ دقیقه‌ای در کن با تمجید منتقدان و مخاطبان همراه شد و نام این فیلم را به عنوان یکی از پیشگامان زودهنگام فصل جوایز سینمایی ۲۰۲۴-۲۰۲۳ سر زبان‌ها انداخت. «قاتلان ماه کامل» فیلمی تکان دهنده و گاهی اوقات بسیار غم انگیز است، یک راز جنایی واقعی که در جزئیات استخوان سوزش می‌تواند احساس نزدیکی به یک فیلم ترسناک را ایجاد کند، در حالی که روی یک سری از قتل‌های انجام شده در دهه ۱۹۲۰ تاکید می‌کند.

در این فیلم که ۲۰۰ میلیون دلار برای ساخت آن هزینه شده، «لئوناردو دی کاپریو» در نقش «ارنست برکهات» بازی می‌کند که خواهرزاده یک دامدار قدرتمند به نام «ویلیام هیل» با نقش‌آفرینی «رابرت دنیرو» است. «لیلی گلداستون» نیز در نقش همسر «دی کاپریو» بازی می‌کند.

«قاتلان ماه کامل» قرار است طبق برنامه از ۶ اکتبر ۲۰۲۳ (۱۴ مهر) به صورت محدود در چند سینمای منتخب اکران شود و نمایش عمومی و گسترده خود را نیز از ۲۰ اکتبر (۲۸ مهر) آغاز خواهد کرد. کمپانی اپل که تهیه‌کننده و توزیع کننده این فیلم است به صورت استثناء مجوز اکران عمومی این فیلم را صادر کرده است. ساخته اسکورسیزی در سامانه نمایش آنلاین «Apple TV+» نیز عرضه خواهد شد گرچه هنوز تاریخ دقیق آن اعلام نشده است.

بر اساس گزارش ورایتی، «منطقه مورد علاقه» از «جاناتان گلیزر»، «اوپنهایمر» ساخته «کریستوفر نولان»،‌ «ایر» به کارگردانی «بن افلک»، «بازماندگان» به کارگردانی «الکساندر پاین»، «مایسترو» ساخته «بردلی کوپر»، «می دسامبر» از «تاد هینز»، «زندگی‌های گذشته» ساخته «سلین سانگ» و «مرد عکبوتی: در میان دنیای عنکبوتی» دیگر شانس‌های اسکار ۲۰۲۴ در شاخه بهترین فیلم بلند هستند.

در شاخه بهترین فیلم بین‌المللی هم فیلم برنده نخل طلای «آناتومی یک سقوط» ساخته «ژوستین تریه» از فرانسه دارای بالاترین اقبال برای کسب اسکار معرفی شده و فیلم‌های «اِل کُنده» از شیلی، «شیمر» به نمایندگی از سینمای ایتالیا، «هیولا» از ژاپن و «منطقه مورد علاقه» از بریتانیا دیگر شانس‌های این شاخه معرفی شده‌اند.

نامزدهای نهایی نود و ششمین دوره جوایز سینمایی اسکار روز ۲۳ ژانویه ۲۰۲۴ (سوم بهمن) معرفی می‌شوند و مراسم اعطای جوایز نیز روز ۱۰ مارس (بیستم اسفند ) برگزار می‌شود.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

 

آخرین ها