تاریخ انتشار:۱۳۹۴/۰۷/۰۶ - ۱۲:۲۰ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 3036

دنباله انیمیشن سه‌بعدی «هتل ترانسیلوانیا» یک رکورد جدید در سینماهای آمریکای شمالی خلق کرد.

به گزارش «سینماسینما»، «هتل ترانسیلوانیا ۲» (Hotel Transylvania 2) تولید سونی پیکچرز انیمیشن از جمعه تا یکشنبه در اولین آخر هفته نمایش در ایالات متحده و کانادا در ۳۷۵۴ سینما ۴۷٫۵ میلیون دلار فروخت و رکورد بیشترین فروش افتتاحیه یک فیلم اکران‌شده در ماه سپتامبر را جابجا کرد.

دنباله انیمیشن سه‌بعدی «هتل ترانسیلوانیا» که شرکت کلمبیا پیکچرز آن را روانه سینماها کرده است، در حالی به این موفقیت دست پیدا کرد که پیش‌بینی شده بود در اولین آخر هفته اکران بین ۳۲ تا ۳۷ میلیون دلار بفروشد. اولین «هتل ترانسیلوانیا» که تا پیش از این رکورددار بیشترین فروش افتتاحیه در ماه سپتامبر بود، سال ۲۰۱۲ در چنین هفته‌ای ۴۳ میلیون دلار فروخت. آن فیلم که با بودجه‌ای ۸۵ میلیون دلاری ساخته شده بود، در نهایت در دنیا ۳۵۸٫۳ میلیون دلار فروش داشت.

پروژه ۸۰ میلیون دلاری «هتل ترانسیلوانیا ۲» همچنین بیشترین فروش افتتاحیه فیلمی از سونی پیکچرز انیمیشن را رقم زد. فیلم‌های این شرکت در سه هفته از چهار هفته گذشته صدرنشین گیشه‌های فروش آمریکای شمالی شدند. دو فیلم دیگر «آدم بی‌نقص» (The Perfect Guy) و «اتاق جنگ» (War Room) بودند.

«هتل ترانسیلوانیا»

«هتل ترانسیلوانیا»

«هتل ترانسیلوانیا ۲» را گندی تارتاکوفسکی کارگردانی کرده و آدام سندلر دوباره بجای شخصیت اصلی که دراکولا است، صحبت کرده است.

سلنا گومز، اندی سامبرگ، مل بروکس، دیوید اسپید، کیگان- مایکل کی، کوین جیمز، استیو بوشمی و فران درشر دیگر صداپیشه‌های فیلم هستند.

در فیلم جدید، هتل ترانسیلوانیا به مدیریت کنت دراکولا از زمانی که جاناتان به آنجا آمده تغییرات زیادی کرده و اکنون به‌جز هیولاهایی مانند مومیایی، مرد گرگ‌نما و… مسافران انسان هم می‌توانند در آن اقامت داشته باشند. میویس و جاناتان پسربچه‌ای به نام دنیس دارند که هیچ ویژگی خون‌آشامی ندارد و این مسئله پدربزرگش دراکولا را نگران کرده است. دراکولا از دوستانش فرانک، موری، وین و گریفین می‌خواهد به او کمک کنند و…

تماشاگران در وبسایت سینمااسکور به «هتل ترانسیلوانیا ۲» درجه A- داده‌اند. فیلم در بازار بین‌المللی نیز موفق بود و در بیش از ۶۵۰۰ سینما در ۴۲ بازار ۲۹٫۲ میلیون دلار فروش داشت.

تریلر علمی تخیلی «دونده مارپیچ: مصائب سوخته» (Maze Runner: The Scorch Trials) از شرکت فاکس قرن بیستم که هفته پیش صدرنشین گیشه‌های فروش بود، این هفته با ۱۴ میلیون دلار در رده سوم قرار گرفت. مجموع فروش داخلی فیلم ۵۱٫۷ میلیون دلار شد.

رده دوم جدول فروش به کمدی «انترن» (The Intern) از شرکت برادران وارنر رسید. این فیلم با بازی رابرت دنیرو و آن هاتاوی در اولین آخر هفته اکران بیش از انتظار ظاهر شد و در ۳۳۰۵ سینما ۱۸٫۲ میلیون دلار فروخت.

«انترن» که با بودجه‌ای حدود ۴۰ میلیون دلار ساخته شده تازه‌ترین ساخته نانسی مایرز است که علاقه‌مندان سینما او را با فیلم‌هایی چون «دام والدین»، «آنچه زنان می‌خواهند»، «چیزی برای گرفتن و دادن»، «تعطیلات» و «پیچیده است» می‌شناسند.

رابرت دنیرو در فیلم «انترن»

رابرت دنیرو در فیلم «انترن»

داستان «انترن» درباره زنی جوان به نام جولز (هاتاوی) است که یک وبسایت مد راه‌اندازی می‌کند و یک انترن ۷۰ ساله (دنیرو) استخدام می‌کند. تماشاگران در سینمااسکور به فیلم درجه A- داده‌اند. از سوی دیگر، در وبسایت راتن تومیتوز ۵۶ درصد آرای منتقدان درمورد فیلم مثبت بوده است.

در همین حال، تریلر «اورست» (Everest) به کارگردانی بالتازار کورماکور با بازی جیک جیلنهال که از هفته پیش به طور محدود اکران شده بود، این هفته در ۳۰۰۶ سینما ۱۳ میلیون دلار دیگر فروخت و ضمن اینکه در رده چهارم قرار گرفت، مجموع فروش خود را به ۲۳٫۱ میلیون دلار رساند.

درام جنایی «عشاء ربانی سیاه» (Black Mass) با بازی جانی دپ نیز در دومین هفته اکران ۱۱٫۵ میلیون دلار به دست آورد و فیلم پنجم شد.

فیلم ترسناک “دوزخ سبز” (The Green Inferno) به کارگردانی ایلای راث نیز در اولین آخر هفته اکران در ۱۵۴۰ سینما ۳٫۴ میلیون دلار فروخت و رده نهم را به خود اختصاص داد. این فیلم با بازی لورنزا ایتسو، آریل لوی و آرون برنز درباره گروهی دانشجو است که برای نجات جنگل استوایی به آمازون سفر می‌کنند، اما متوجه می‌شوند تنها نیستند و…

در حوزه نمایش محدود، درام جنایی «قاتل حرفه‌ای» (Sicario) به کارگردانی دنی ویلنو که هفته پیش در شش سینما ۳۹۰ هزار دلار فروخته بود، این هفته در ۵۹ سینما ۱٫۷ میلیون دلار به دست آورد. متوسط فروش فیلم در هر سینما ۳۰ هزار دلار بود که رقم بسیار قابل ملاحظه‌ای است.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها