تاریخ انتشار:۱۴۰۲/۰۷/۰۷ - ۲۱:۲۲ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 190477

دنیل رادکلیف و بازیگران «هری پاتر» عزادار از دست دادن بازیگر شخصیت دامبلدور این مجموعه فیلم شدند.

به گزارش سینماسینما، به دنبال درگذشت سر مایکل گمبون، دنیل رادکلیف، بازیگر «هری پاتر» با انتشار بیانیه‌ای احساسی از همبازی فقید خود تجلیل کرد و گمبون را از درخشان‌ترین و راحت‌ترین بازیگرانی خواند که تا به حال افتخار همکاری با او را داشته‌است.

گمبون دیروز پنجشنبه در ۸۲ سالگی از دنیا رفت.

رادکلیف در بیانیه خود نوشت: با از دست دادن مایکل گمبون، جهان به‌طور قابل‌توجهی کمتر سرگرم‌کننده است. او یکی از درخشان‌ترین بازیگرانی بود که من تا به حال افتخار همکاری با او را داشته‌ام، اما علیرغم استعدادهای بی‌شمارش، چیزی که بیش از همه درباره او به یاد خواهم داشت این است که چقدر از کارش لذت می‌برد. او فردی بامزه بود و کارش را دوست داشت، اما به نظر نمی‌رسید هیچ وقت با آن تعریف شود. گمبون یک داستان‌سرای باورنکردنی بود و همیشه خطوط واقعیت و تخیل را هنگام صحبت در هم می‌آمیخت.

رادکلیف افزود: در فیلم ششم من بیشترین زمان را با مایکل سپری کردم و ساعت‌هایی که در برابر پرده سبز با هم سپری می‌کردیم، به یاد ماندنی و شادی بخش بود. شکرگزارم که از افراد خوش شانسی هستم که با او کار کرده‌اند.

رادکلیف سال گذشته در مصاحبه با GQ هم از اینکه گمبون چقدر ساخت مجموعه «هری پاتر» را سرگرم‌کننده و سرزنده کرده بود، حرف زده بود.

دیگر بازیگران «هری پاتر» نیز ادای احترام خود را نثار گمبون فقید کردند. روپرت گرینت بازیگر نقش ران ویزلی در اینستاگرام نوشت: این خبر بسیار ناراحت کننده است. او سر صحنه هر روز گرما و شیطنت زیادی به همراه داشت و مرا در کودکی مجذوب خود کرد و به الگوی شخصی من برای یافتن سرگرمی و موارد عجیب و غریب در زندگی بدل شد.

جی کی رولینگ نویسنده «هری پاتر» هم علاوه بر اینکه از گمبون به عنوان یک بازیگر برجسته یاد کرد او را مردی فوق‌العاده خواند و نوشت: کاملاً دوست داشتم با او کار کنم، نه تنها در پاتر، بلکه همچنین در فیلم‌های دیگر … .

جیسون آیزاکس بازیگر نقش لوسیوس مالفوی در این مجموعه هم نوشت: بزرگترین هیجان حضور در فیلم‌های پاتر این بود که مایکل گمبون نام من را می‌دانست و حس بی‌باک و سرگرم‌کننده‌اش را با من هم به اشتراک می‌گذاشت.

در حساب رسمی رسانه اجتماعی «هری پاتر» هم نوشته شده است: ما از شنیدن خبر درگذشت سر مایکل گمبون بسیار متأسفیم. او با شوخ طبعی، مهربانی و لطف خود برای طرفداران هری پاتر در سراسر جهان شادی بی‌اندازه‌ای به ارمغان آورد. یاد او را برای همیشه در قلب خود نگه خواهیم داشت.

ریچارد هریس نقش آلبوس دامبلدور را در فیلم های «هری پاتر و سنگ فیلسوف» در سال ۲۰۰۱ و «هری پاتر و تالار اسرار» در سال ۲۰۰۲ ایفا کرد و پس از درگذشت وی، گمبون از «هری پاتر و زندانی آزکابان» در سال ۲۰۰۴ این نقش را بر عهده گرفت و تا پایان فیلم‌ها در نقش دامبلدور ظاهر شد.

سر مایکل گمبون در پی ابتلا به ذات الریه در بیمارستان درگذشت.

منبع: مهر به نقل از ورایتی

لینک کوتاه

 

آخرین ها