تاریخ انتشار:۱۴۰۲/۱۰/۲۳ - ۱۶:۴۴ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 193683

بونگ جون هو پس از خودکشی بازیگرش لی سون کیون که در فیلم «انگل» وی نقش‌آفرینی کرده بود، به اعتراض علیه پلیس و رسانه‌های کره برخاست.

به گزارش سینماسینما، بونگ جون هو، کارگردان «انگل»، پس از خودکشی بازیگر لی سون کیون در اواخر دسامبر، دیروز جمعه در یک کنفرانس مطبوعاتی در سئول شرکت کرد.

لی که در «انگل» بازی کرده و از بازیگران مطرح سینما و تلویزیون کره بود، به دلیل استفاده تفریحی از مواد مخدر توسط پلیس بازجویی شده و ۲ ماه آخر عمرش از سوی رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی در فشار بود.

بونگ با حمایت جماعت زیادی از هنرمندان، سازمان‌های فرهنگی و انجمن‌های تجاری، خواستار تحقیق درباره روش‌های پلیس و رسانه‌های رسمی برای نحوه منعکس‌کردن و پوشش‌دادن اخبار هیجان‌انگیز شد که ممکن است در تصمیم لی برای خودکشی موثر بوده باشند.

وی گفت: به اصلاحات قانونی واضح نیاز داریم تا مطمئن شویم اصول حقوق بشر مظنونان رعایت شود و حق آگاهی عمومی معکوس نشود و مقامات تحقیق خودسرانه قانون را تفسیر و اعمال نکنند.

یک روز پیش از این رویداد رسانه‌ای، این گروه بیانیه‌ای با عنوان «تقاضای هنرمندان و کارمندان فرهنگ در مواجهه با مرگ بازیگر فقید لی سان کیون» منتشر کرده بود.

برای عمل‌کردن به مانع‌شدن از حدس و گمان‌ها و انتقادهای پرحاشیه آنلاین، برگزارکنندگان کنفرانس روز جمعه نه پاسخ تکمیلی ارایه و نه عکسی از مراسم منتشر کردند.

این رویداد با سخنرانی چهره‌های مختلف سینمای کره که هر یک فراخوان خود را برای عدالت و اصلاح ارایه کردند برگزار شد و یون جونگ شین، لی وونتا، کیم اوی سونگ، چوی جونگ هوا نماینده انجمن تهیه‌کنندگان کره، کو یانگ جائه از انجمن فیلم مستقل، کارگردان جانگ هانگ جون، کواک شین آئه، یون جونگ شین، کارگردان لی وون تائه و لی جو یون از سخنرانان این برنامه بودند.

یون جونگ شین که به نمایندگی از کمپانی تولید بارونسان در مراسم حضور داشت، گفت: ما امیدواریم چنین فاجعه‌ای در روند بررسی هنرمندان تکرار نشود. این خواست جامعه فرهنگی و هنری در مواجهه با مرگ لی سون کیون فقید است.

وی افزود: من از مقامات تقاضا دارم تحقیق و بررسی کنند که آیا از لحظه افشای جزییات پرونده تحقیق از این بازیگر فقید تا ۲ ماه بعد، امنیت تحقیقات به درستی رعایت شده یا خیر. ما می‌خواهیم بدانیم آیا هیچ تماس رسانه‌ای در طول تحقیقات وجود داشته یا خیر؟ و می‌خواهیم نتایج به‌طور عمومی منتشر شود تا شکی وجود نداشته باشد.

هرچند پلیس رد کرده که در این امر سهل‌انگاری یا در امر بررسی زیاده‌روی کرده باشد، اما سخنرانان روز جمعه به شدت از رویه‌های پلیس انتقاد کردند.

بونگ گفت: سه بار حضور او پیش پلیس، از آزمایش ساده تا آزمایش منفی، به طور زنده برای رسانه‌ها پخش شد. اظهارات وی مبنی بر مجرم‌بودن در رسانه‌ها و افکار عمومی منتشر شد و او تصمیم غم‌انگیزی برای پایان‌دادن به زندگی خود پس از سومین احضار ۱۹ ساعته پلیس گرفت.

این بازیگر در سینمای کره چهره بسیار آشنایی بود و در جشنواره کن سال پیش، با «پروژه سکوت» و «خواب» ظاهر شد. فیلم دوم، سپتامبر اکران خود را آغاز کرد و ۳ هفته در صدر جدول باکس آفیس کره قرار داشت. او همچنین به تازگی با فیلم تحسین‌شده «کشتن احساسات» که فیلم افتتاحیه جشنواره فیلم‌های آسیایی نیویورک ۲۰۲۳ بود، ‌دیده شد.

بازماندگان لی همسرش، بازیگر جئون های جین و ۲ فرزندشان هستند. خبرگزاری یونهاپ گزارش کرد که اندکی پس از درگذشت لی، مراسم تشییع جنازه خصوصی برای وی برگزار شد.

منبع: مهر به نقل از ورایتی

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

 

آخرین ها