ستاره مجموعه فیلم های «گرگ و میش» با نوشتن یک مقاله تحقیقی توضیح داد که چگونه از روش «انتقال سبک عصبی» در ساخت نخستین تجربه کارگردانیاش استفاده کرده است.
به گزارش سینماسینما، به نقل از گاردین، کریستن استوارت بازیگر «گرگ و میش» و «خریدار شخصی» یک مقاله تحقیقی درباره روش «انتقال سبک عصبی» (neural style transfer) نوشته است. این روش یک تکنیک کمتر شناخته شده است که از هوش مصنوعی استفاده میکند تا یک تصویر را به سبک یک تصویر دیگر، دوباره پیکربندی کند.
مقاله استوارت که با همراهی بائوتیک جیجوشی یکی از مهندسان کمپانی ادوبی و دیوید شاپیرو تهیه کننده نوشته شده است، به تلاشهای او در ساختن نخستین تجربه کارگردانیاش یعنی فیلم کوتاه «بیا شنا کن» مرتبط است. این فیلم روز پنجشنبه پیشنمایش جهانی خود را در فستیوال فیلم ساندنس داشت. این مقاله که «زنده کردن امپرسیونیسم با انتقال سبک عصبی در فیلم بیا شنا کن» نام دارد، روز چهارشنبه در وبسایت دسترسی آزاد arXiv.org متعلق به دانشگاه کورنل قرار گرفت که جایگاه جمعآوری آنلاین برای مقالات تحقیقی علمی است.
این مقاله فیلم ۱۷ دقیقهای «بیا شنا کن» را به عنوان «یک نمایش شاعرانه و امپرسیونیستی از مردی دل شکسته زیر آب» توصیف میکند که «در یک نقاشی (که خود استوارت آن را کشیده) از مردی که از خواب برمیخیزد ریشه دارد» و «افکاری را که یک فرد در نخستین لحظات بیدار شدن تجربه میکند به نمایش میگذارد.» با استناد به این مقاله، از انتقال سبک عصبی در صحنههای ابتدایی و پایانی فیلم استفاده شد تا این سبک از نقاشی را به تصاویر فیلمبرداری شده منتقل کند.
در ادامه، متودولوژی و پروسه این فرم پیشگامانه از جلوههای بصری با جزییات کامل در سه صفحه توضیح داده میشود و بیشتر روی سختیهای به دست آوردن یک تصویر متحرک کیفیت بالا تمرکز میکند.
استوارت در گذشته هم نشان داده که از استفاده کردن از تکنیکهای خلاقانه غیرسنتی ترسی ندارد. در سال ۲۰۱۴، او مصاحبهای با وبسایت مری کلر انجام داد و در آن شعری نو را با سبکی منقطع که به تازگی نوشته بود خواند.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- کارگردانان زن در هالیوود با دست خالی میجنگند
- کریستن استوارت: تأثیر ترامپ بر صنعت فیلم وحشتناک است
- دیوید کراننبرگ «جنایتهای آینده» را میسازد
- کریستن استوارت، نقش پرنسس دایانا را بازی خواهد کرد/ سه روز از زندگی دایانا اسپنسر
- داور کن به پوشیدن کفش پاشنهدار اعتراض کرد/ پابرهنه روی فرش قرمز
- استقبال از ساخته اسپایک لی در کن
- اعتراض نمادین زنان روی فرش قرمز جشنواره کن
- آوا دوورنی، کریستن استوارت و دنی ویلنو داور جشنواره کن شدند
- شارلیز ترون در راهپیمایی علیه دونالد ترامپ/ حمله سایبری به جشنواره ساندنس
- نسخه دوبله شده «کمپ ایکس ری» در شبکه نمایش خانگی توزیع شد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»





