تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۹/۰۶ - ۱۶:۳۴ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 73374

تازه‌‌ترین انیمیشن شرکت پیکسار پرفروش‌ترین فیلم بازار آمریکای شمالی شد.
به گزارش سینماسینما، فیلم انیمیشن “کوکو” (Coco) از شرکت‌های دیزنی و پیکسار در پنج روز اول اکران از چهارشنبه پیش تا یکشنبه این هفته در ۳۹۸۷ سینما در ایالات متحده و کانادا ۷۱٫۲ میلیون دلار به دست آورد و بعد از “داستان اسباب‌بازی ۲”، “یخ‌زده” و “موانا”، چهارمین فروش افتتاحیه برتر یک فیلم در تعطیلات روز شکرگزاری را به نام خود ثبت کرد.

این فیلم که بر مبنای جشن ملی روز مردگان در مکزیک ساخته شده، به یک اندازه با استقبال منتقدان روبرو شده است و تماشاگران نیز در وبسایت سینمااسکور به آن درجه A+ داده‌اند.

“کوکو” در بازار بین‌المللی نیز ۸۲٫۲ میلیون دلار فروخته و با حساب بازار آمریکای شمالی مجموع فروش جهانی خود را به ۱۵۳٫۳ میلیون دلار رساند. فیلم همین حال با ۵۳٫۴ میلیون دلار فروش در مکزیک، پرفروش‌ترین فیلم تاریخ این کشور است.

“کوکو” به کارگردانی لی آنکریچ و آدریان مولینا داستان میگل (با صدای آنتونی گونزالس) پسری ۱۲ ساله را روایت می کند که می‌خواهد مانند الگویش ارنستو دی لا کروز (بنجامین برات) یک موزیسین ماهر شود. مشکل اینجاست که خانواده او نسل‌هاست موسیقی را ممنوع کرده‌اند. میگوئل ناگهان خود را در سرزمین جادویی مردگان می‌یابد، جایی که با هکتورِکلاه‌بردار (گائل گارسیا برنال) همراه می‌شود، با این امید که راز تاریخ خانوادگی‌اش را فاش کند.

 

از سوی دیگر، فیلم پرهزینه “لیگ عدالت” (Justice League) از شرکت‌های برادران وارنر و دی‌سی اینترتینمت در دومین هفته اکران با ۵۹٫۷ میلیون دلار فروش در تعطیلات پنج روزه در رده دوم جدول فروش فیلم‌ها در آمریکای شمالی قرار گرفت. فروش فیلم از جمعه تا یکشنبه در مقایسه با هفته پیش ۵۷ درصد کمتر بود. مجموع فروش داخلی “لیگ عدالت” ۱۷۱٫۵ میلیون دلار شده است. فیلم در بازار خارجی وضع بهتری دارد، جایی که با ۷۲٫۲ میلیون دلار فروش در ۶۶ بازار از مرز ۳۰۰ میلیون دلار گذشت. مجموع فروش جهانی “لیگ عدالت” ۴۸۱٫۳ میلیون دلار شده است.

“شگفتی” (Wonder) با بازی جیکاب ترمبلی، اوئن ویلسن و جولیا رابرتز، فیلم ابرقهرماتی “ثور: راگناروک” (Thor: Ragnarok) از شرکت مارول و کمدی “خانه بابا دو” (Daddy’s Home Two) با بازی ویل فرل، مارک والبرگ، مل گیبسن و جان لیتگو، به ترتیب در رده‌های سوم تا پنجم جدول فروش فیلم‌ها در ایالات متحده و کانادا قرار گرفتند.

در حوزه نمایش محدود، “با اسم خودت به من زنگ بزن” (Call Me By Your Name) ساخته لوکا گوادانینو کارگردان ایتالیایی در چهار سینما در نیویورک و لس آنجلس ۴۰۴٫۸ هزار دلار فروخت. متوسط فروش فیلم در هر سینما رقم فوق‌العاده ۱۰۱٫۲ هزار دلار بود. این بهترین فروش متوسط یک فیلم بعد از “لا لا لند” در دسامبر پیش است.

این فیلم با اقتباس از رمانی نوشته آندره آسیمان نویسنده مصری-آمریکایی ساخته شده و درباره ارتباط نوجوانی به نام الیو با الیور دستیار پدرش است و این زمانی است که او برای گذران تعطیلات تابستانی به خانه پدری بازگشته است. “با اسم خودت به من زنگ بزن” سپتامبر پیش در جشنواره فیلم تورنتو به عنوان فیلم سوم برگزیده تماشاگران جشنواره انتخاب شد و با نامزدی در شش بخش پیشتاز نامزدهای جوایز اسپیریت ۲۰۱۸ است.

“سیاه‌ترین ساعت” (Darkest Hour) به کارگردانی جو رایت (“تاوان” و “آنا کارنینا”) نیز در چهار سینما در نیویورک و لس آنجلس ۲۴۸ هزار دلار فروخت.

گری اولدمن در این فیلم نقش وینستون چرچیل (۱۹۶۵-۱۸۷۴)، سیاستمدار بریتانیایی و نخست وزیر بریتانیا بین سال‌های ۱۹۴۰ تا ۱۹۴۵ و بعداً بین ۱۹۵۱ تا ۱۹۵۵ را بازی کرده است. فیلم اولین روزهای نخست وزیری چرچیل را به تصویر می‌کشد، زمانی که در آغاز جنگ جهانی دوم، او برای مقابله با آدولف هیتلر با یک لحظه حیاتی روبرو بود.

فیلمنامه را آنتونی مکارتن (“نظریه همه چیز”) نوشته است. رونالد پیکاپ در نقش نویل چمبرلین که پیش از چرچیل نخست وزیر بریتانیا بود، لیلی جیمز در نقش الیزابت لیتن منشی شخصی چرچیل، بن مندلسن در نقش پادشاه جرج ششم، کریستین اسکات تامس در نقش کلمنتاین همسر چرچیل، از دیگر بازیگران فیلم هستند. “سیاه‌ترین ساعت” اولین بار سپتامبر پیش در جشنواره فیلم تلوراید نمایش داده شد و بعد در جشنواره فیلم تورنتو روی پرده رفت.

منبع: هنرآنلاین / علی افتخاری

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها