تاریخ انتشار:۱۴۰۲/۰۹/۰۷ - ۱۳:۴۴ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 192315

«زندگی‌های گذشته» برنده بزرگ جوایز گاتهام ۲۰۲۳ شد و جایزه بهترین فیلم را به خانه برد.

به گزارش سینماسینما، در حالی جوایز گاتهام ۲۰۲۳ در مراسمی که دیشب برگزار شد برندگانش را شناخت که جایزه بهترین فیلم خود را به «زندگی‌های گذشته» سلین سانگ اهدا کرد. در همین حال، چارلز ملتون برای بازی در نقش مکمل در «می دسامبر» تاد هینز و لیلی گلادستون برای بازی در «کشور ناشناخته» جوایز بازیگری را کسب کردند.

امسال فیلم «همه ما غریبه‌ها» ساخته اندرو هیگ، میدان‌دار گاتهامز بود که چهار نامزدی کسب کرد. «زندگی‌های گذشته» سلین سانگ و «هزار و یک» راکول هر یک با سه نامزدی در رده بعدی قرار داشتند. هر ۲ درام در کنار «نمایش»، «گذرها» و «واقعیت» نامزد بهترین فیلم بلند بودند. در بخش بهترین فیلم بین‌المللی هم «همه ما غریبه‌ها»، «آناتومی یک سقوط»، «بیچاره‌ها»، «توتم» و «منطقه مورد علاقه» مدعیان کسب جایزه بودند.

اگرچه گاتهام از فیلم‌های مستقل تجلیل می‌کند اما سقف بودجه ۳۵ میلیون دلاری را امسال حذف کرد؛ با این حال بیشتر مدعیان هنوز هم فیلم‌های مستقل یا هنری بودند، هرچند برخی تولیدات بزرگ‌تر مانند «باربی» هم وارد رقابت شدند. گاتهام همچنین دسته‌بندی خود را برای جوایز بازیگری تغییر داده و از سال ۲۰۲۱ دیگر بر اساس جنسیت به بهترین بازیگر جایزه نمی‌دهد.

لیست کامل برندگان چنین است:

بهترین فیلم: «زندگی‌های گذشته»

بهترین بازیگر: لیلی گلادستون برای «کشور ناشناخته»

بهترین بازیگر نقش مکمل: چارلز ملتون برای «می دسامبر»

بهترین فیلمنامه: «آناتومی یک سقوط» نوشته ژوستین تریه، آرتور هراری

بهترین فیلم بین‌المللی: «آناتومی یک سقوط»

بهترین فیلم مستند: «چهار دختر» ساخته کوثر بن‌هنیه

بهترین کارگردان: ای.وی راکوِل برای «هزار و یک»

بهترین بازی در یک سریال جدید: الی وانگ برای «بیف»

سریال تلویزیونی بیش از ۴۰ دقیقه: «یک نور کوچک» ساخته تونی فلان

سریال تلویزیونی زیر ۴۰ دقیقه: «بیف» لی سونگ چین

علاوه بر جوایز رقابتی، جوایز گاتهام همان طور که پیشتر اعلام کرده بود از چند فیلم نیز تجلیل کرد: «قاتلان ماه کامل» نشان تاریخی گاتهام و ادای احترام به خالق را دریافت کرد، «باربی» با نماد جهانی و ادای احترام به خالق، «فراری» با جایزه نماد نوآوری، «راستین» با جایزه نماد فرهنگی و احترام برای عدالت اجتماعی، «ایر» نماد ویژنری و «مایسترو» با نشان فرهنگی و تجلیل خالق تجلیل شدند.

در این مراسم مایکل مان که جایزه خود را از دست آدام درایور بازیگر «فراری» دریافت کرد، آن را به تروی کندی مارتین فیلمنامه‌نویس فقید این فیلم اهدا کرد و گفت: او واقعاً قلب و هسته اصلی نوآوری این فیلم بود.

منبع: مهر به نقل از ورایتی

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

 

آخرین ها