تاریخ انتشار:۱۴۰۲/۱۰/۲۳ - ۰۲:۰۱ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 193655

سینماسینما، پاریس: برای نخستین بار سردبیر ارشد روزنامه معتبر لوموند، به طور مفصل به یک «پدیده سینمایی سال» پرداخته و بسیار در ستایش فیلم آناتومی یک سقوط اثر خانم ژوستین تریه پرداخته است که این موضوع بسیار نادر است.

وی معمولا به مسایل سیاسی/ اجتماعی روز جهان می‌پردازد. وی ضمن ستایش از این فیلم و اهمیت آن در سینمای فرانسه، یادآور شده که تا کنون این اثر به ۱۵۵ کشور فروخته شده و از زمان جشنواره کن ۲۰۲۳ با بدست آوردن نخل طلا تا به امروز، دائما این طرف و آنطرف در حال جایزه گرفتن است.

با توجه به بدست آوردن دو جایزه مهم در گلدن گلوب (بهترین فیلم بین‌المللی و بهترین سناریو) بین آن همه فیلمهای درخشان امسال، این نکته برای فرانسه باعث غرور شده است. بنظر سردبیر ارشد روزنامه لوموند، کمیته فرانسوی انتخاب فیلم برای اسکار، اشتباه کرده که این فیلم را به آکادمی اسکار معرفی نکرده است. این فیلم همچنین با فروش بسیار خوبی در امریکا و بسیاری دیگر کشورها روبرو بوده و در فرانسه مرز یک میلیون و سیصد هزار تماشاگر را پشت سر گذاشته، در حالی که برنده نخل طلای قبلی فرانسه (تیتان) فقط سیصد هزار تماشاگر داشت.

دیروز دولت پرزیدنت امانوئل ماکرون، نخست وزیر جدیدی انتخاب کرد تا تغییراتی در دولت ایجاد کند و وی وزیر فرهنگ خود را عوض کرد. (برخی معتقدند که عوض کردن او در رابطه با پشت کردن به آناتومی یک سقوط، است!). همچنین انتظار می‌رود آناتومی یک سقوط در «جوایز بفتا»، در انگلیس، و «سزار» در فرانسه، جایگاه شایسته‌ای کسب کند. همانگونه که قبلا گفته شد، پخش کننده امریکایی، آناتومی یک سقوط، فیلم را برای چهار رشته از جمله بهترین سناریو، به آکادمی اسکار پیشنهاد کرده است. نامزدهای نهایی برای اسکار ۲۰۲۴ بزودی اعلام خواهد شد.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

 

آخرین ها