
سمت چپ: مروت امین/سمت راست: رغده
یک بازیگر مصری که با ظاهری ساده و بدون آرایش در یک مراسم خاکسپاری حاضر شده بود، به دلیل انتشار عکس هایش با چروکهای روی صورت و چهره بدون آرایش، از سوی عده ای در فضای مجازی مورد تمسخر قرار گرفت.
به گزارش سینماسینما، مروت امین ـ بازیگر مصری اسکاتلندی ـ که در جوانی نمادی از زیبایی در سینمای مصر بود، چند روز قبل با ظاهری ساده، بدون آرایش و بسیار غمگین و آشفته در مراسم تشییع یک کارگردان عرب زبان حاضر شد.
پس از انتشار عکس های این هنرپیشه و صداپیشه قدیمی مصری، عده ای از مردم و برخی از رسانه های عرب زبان در فضای مجازی شروع به انتشار مطالبی تمسخرآمیز خطاب به او کردند. عده ای نمایان شدن نشانه های پیری بر صورت او را به سخره گرفته و عده ای دیگر او را به خاطر اینکه بدون هیچگونه آرایشی در مراسم ختم حاضر شده به باد انتقاد گرفتند.
این واکنشها سبب شد تا برخی از هنرمندان عرب زبان و نیز گروهی دیگر از مردم، لب به اعتراض بگشایند و توقعات بی جایی که همیشه متوجه بازیگران زن بوده را مورد انتقاد قرار دهند.
خود مروت امین در تماس تلفنی با یک روزنامه نگار، درباره این ماجرا اینچنین گفته است: درباره مراسم عزا و ختم صحبت میکنند بعد ظاهر بدون آرایش و بالا رفتن سن مرا مسخره می کنند. آیا من باید با صورتی آرایش شده در یک مراسم خاکسپاری حاضر میشدم؟ چرا شبکههای اجتماعی همیشه مرا تعقیب میکنند؟ البته من به این چیزها عادت کردهام اما چرا برخی همیشه به دنبال جریحه دار کردن احساسات دیگران هستند؟
دختر این هنرمند نیز با بیان اینکه مادرش هیچ صفحهای در فضای مجازی ندارد، عنوان کرده است: مادرم به این حرف ها اهمیت نمیدهد اما باید بدانید که او در دو سال اخیر بسیاری از دوستانش که مانند خانوادهاش بودند را از دست داده است.
او تاکید کرده است: مادرم برای انجام وظیفه در مراسم خاکسپاری حاضر شد. او از ظاهر طبیعی خودش راضی است و به همان شکل هم در جمع حاضر شده است. در هر صورت مادرم زیباست، تمام زنان در هر سنی زیبا هستند.
رغده ـ بازیگر سوری ـ هم در واکنش به این اتفاق در صفحه خود در فیسبوک گفته است: ما بزرگ شده ایم همانطور که شما بزرگ شده اید. آنقدر بالغ شده ایم که سلامتی و بی نیازی را جایگزین نیازهای قبلی خود کرده ایم و از جزئیات این زمانه زشت بی نیاز شده ایم.
این هنرمند سوری تصریح کرده است: ما بزرگ شده ایم و می دانیم هر مرحله از زندگی خصوصیات خاص خودش را دارد. به عمل های زیبایی و لباس های فاخر احتیاجی نداریم تا خود واقعی مان را پنهان کنیم. از خدا و از روزی بترسید که معنای آنچه نوشتهام را درک کنید.
واکنش به این موضوع، فقط به بازیگران مرد و زن عرب زبان محدود نشده است بلکه برخی نویسندگان، روزنامه نگاران و سیاست مداران هم به این موضوع واکنش نشان داده اند.
مایا مرسی ـ رییس شورای ملی زنان در مصر ـ هم با نوشتن نامه ای به مروت امین، از او دلجویی کرده و گفته است این هنرمند همیشه مورد احترام مردم مصر خواهد بود.
منبع: ایسنا به نقل از الجزیره
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت





