نیلز آرستروپ بازیگر فرانسوی-دانمارکی که سابقه همکاری با ژاک اودیار، استیون اسپیلبرگ، جولیان اشنابل و برتراند تاورنیه را در کارنامه دارد، در ۷۵ سالگی درگذشت.
به گزارش سینماسینما، نیلز آرستروپ که در فیلمهایی همچون «اسب جنگی» اثر استیون اسپیلبرگ و «لباس غواصی و پروانه» اثر جولیان اشنابل حضور داشت پس از چند سال مبارزه با بیماری درگذشته است.
آرستروپ همواره برای همکاری با ژاک اودیار سینماگر فرانسوی و بازی در فیلمهای «ضربان قلب من متوقف شده است» (۲۰۰۵) در نقش یک پدر تبهکار و «پیامبر» (۲۰۰۹) در نقش رئیس مافیا شناخته میشود که برای هر دو نقش برنده جایزه سزار بهترین بازیگر نقش مکمل شد، جایزهای که معادل اسکار در فرانسه است.
این بازیگر در سال ۲۰۱۴ سومین جایزه سزار خود را برای فیلم «وزیر فرانسوی» ساخته برتراند تاورنیه دریافت کرد.
مخاطبان انگلیسیزبان نیز آرستروپ را از نقش متفاوتش بهعنوان پدربزرگ مهربان فرانسوی در فیلم «اسب جنگی» (۲۰۱۱) ساخته استیون اسپیلبرگ به یاد خواهند آورد. او همچنین در درامهای نامزد اسکار ساخته جولیان اشنابل با عنوان «لباس غواصی و پروانه» (۲۰۰۷) و «بر دروازه ابدیت» (۲۰۱۸) حضور داشت.
رشیده داتی، وزیر فرهنگ فرانسه، در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «ما از قدرت بازیگری و حضور جذاب او در مقابل دوربینهای ژاک اودیار، برتراند تاورنیه، جولیان اشنابل یا آلبرت دوپونتل خیره شدیم. او یکی از بزرگترین بازیگران ما باقی خواهد ماند.»
به گزارش هالیوود ریپورتر، آرستروپ که از پدری دانمارکی و مادری فرانسوی در فرانسه به دنیا آمد، در حومه فقیرنشین پاریس بزرگ شد، اما علاقهاش به تئاتر او را به صحنه کشاند. او در ۲۳ سالگی با ایفای نقش در اقتباسی از «جنایت و مکافات» داستایوفسکی به کارگردانی آلن بارساک، اولین بار بر روی صحنه ظاهر شد.
او نخستین بار در سال ۱۹۷۶ در فیلم «فرصت دوباره» اثر کلود للوش، در کنار ستارگان فرانسوی همچون انوک امه و کاترین دنوو، جلوی دوربین رفت. در دهههای بعد، او در دهها فیلم و سریال تلویزیونی ظاهر شد. آخرین نقشآفرینی او در مینی سریال فرانسوی «پروانههای سیاه» در سال ۲۰۲۲ بود.
با این حال، حرفه این بازیگر تحت تاثیر اتهاماتی نیز بود. بازیگر فرانسوی ایزابل آجانی مدعی شده بود آرستروپ در سال ۱۹۸۳ هنگام تمرینهای نمایشنامه «دوشیزه جولی» با خشونت با او برخورد کرده است. همچنین در نمایش صحنهای «چه کسی از ویرجینیا وولف میترسد؟» در سال ۱۹۹۶ که آرستروپ تهیهکننده آن بود، میریام بویه بازیگر فرانسوی مدعی شد آرستروپ نزدیک بود او را خفه کند و در ادامه آرستروپ این بازیگر را اخراج کرد. بویه ۸۰۰ هزار فرانک بهعنوان غرامت برای این اخراج دریافت کرد، اما آرستروپ هرگز بهخاطر این موارد متهم نشد.
ایزابل آجانی در گفتگو با روزنامه فرانسوی لو پاریزین درباره مرگ نیلز آرستروپ گفت: «او بازیگر بزرگی بود، اما از نظر شخصی متأسفانه نکته مثبت برای گفتن درباره او ندارم.»
پارک مین جه ـ بازیگر و خواننده کرهای ـ نیز بر اثر ایست قلبی در سن ۳۲ سالگی درگذشت.
پارک مین جه، متولد ۱۹۹۲، اولین بار در سال ۲۰۲۱ در سریال «آقای لی» در تلویزیون شروع به کار کرد و برای سریالهای «جنگ کره-خیتان» (۲۰۲۳) و «اسنپ و اسپارک» (۲۰۲۳) شناخته شده است.
او همچنین سابقه بازی در مجموعههای تلویزیونی «چون اولین باره» (۲۰۱۵)، «گابلین» (۲۰۱۶)، «دکتر رمانتیک» (۲۰۱۶)، «آقای آفتاب» (۲۰۱۸)، «اغواگر بزرگ» (۲۰۱۸)، «خدمه گل: آژانس ازدواج» (۲۰۱۹)، «دکتر رمانتیک »۲ (۲۰۲۰)، «از برامس خوشت میاد؟» (۲۰۲۰)، «دالی و شاهزاده از خود راضی» (۲۰۲۱) و «پونگ روانپزشک چوسان» (۲۰۲۲) را نیز در کارنامه دارد.
به گزارش استرتیت تایمز، پارک مین جه در کنار بازیگری از سال ۲۰۱۵ به عنوان خواننده رپ نیز فعالیت داشته و تاکنون چندین قطعه از وی منتشر شده است.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- حمید طالقانی درگذشت
- فوت بازیگر شناختهشده نقشهای منفی در سینمای آمریکا
- کامران فانی درگذشت
- تام استپارد درگذشت
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- بازیگر فیلم «شعله» درگذشت
- هادی مرزبان درگذشت
- عباس اقلامی، نویسنده سایت سینماسینما درگذشت
- رجبعلی عبادی درگذشت
- فواد شمس درگذشت
- همایون ارشادی درگذشت
- محمدعلی دشتی درگذشت
- مسعود رشیدی درگذشت
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت





