پس از اعتراض گروهی از فیلمسازان و بازیگران آسیایی، آکادمی اسکار نسبت به هر گونه توهین احتمالی در جریان برگزاری مراسم اسکار ۲۰۱۶ رسما عذرخواهی کرد.
به گزارش سینماسینما، هشتادوهشتمین دوره جوایز سینمایی اسکار در حالی فوریه ۲۰۱۶ با اجرای «کریس راک» برگزار شد که در بخشی از برنامه، مجری برنامه سه کودک آسیایی را به شوخی به عنوان حسابداران آکادمی معرفی کرد و پس از آن «ساشا بارون کوئن» کمدین آمریکایی شوخی توهینآمیزی نسبت به آسیاییها بیان کرد.
«آنگ لی» کارگردان تایوانی تبار برنده دو جایزه اسکار، «جورج تاکای» بازیگر فیلم «سفر ستارهای» به همراه بیش از ۲۰ فعال سینمایی آسیایی در نامهای رسمی به آکادمی اسکار از شوخیهای بیمزه و زننده در مراسم اسکار در رابطه با آسیاییها به شدت انتقاد کردند و خواستار ارائه تصویری در شأن تمامی نژادها در این مراسم سینمایی شدند.
در بخشی از این نامه آمده است: “در سایه کمپین «اسکار خیلی سفید» امیدوار بودیم که جوایز اسکار قدمی به جلو بردارد و نمونهای فوقالعاده از تنوع نژادی را ارائه دهد اما مراسم اسکار با رویکردی نامناسب در توصیف و شوخی با آسیاییها لکهدار شد. مایلیم بدانیم این شوخیهای بیمزه و توهینآمیز تا چه حد در آینده رخ میدهد و آکادمی چه فرآیندی را برای جلوگیری از این تبعیض نژادی ناخودآگاه در قبال گروههای مختلف اتخاذ میکند”.
آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار در واکنش به نامه اعتراضی سینماگران آسیایی ضمن عذرخواهی رسمی بابت هر گونه توهین نسبت به گروههای مختلف در مراسم اسکار ۲۰۱۶ عنوان کرد که ما متعهدیم تا نهایت تلاش خود را انجام دهیم تا مطالب ارائه شده در مراسمهای آتی از لحاظ حساسیتهای فرهنگی مناسبتر باشد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- معرفی برگزیدگان اسکار ۲۰۲۴/ «اوپنهایمر» بهترین فیلم شد
- تظاهرات «برای فلسطین آزاد» مقابل مقر برگزاری مراسم اسکار
- چه کسانی باید اسکار ۲۰۲۴ را ببرند؟!
- اهدا کنندگان جوایز اسکار معرفی شدند
- «باربی» سیاسی شد/ ادامه واکنشهای انتقادی به اسکار
- گفتوگو با کارگردان انیمیشن نامزد جایزه اسکار/ یونیفورم متنی است که باید رمزگشایی شود
- «اوپنهایمر» پیشتاز نامزدهای اسکار ۲۰۲۴ شد/ انیمیشن ایرانی نامزد شد
- مجری اسکار ۲۰۲۴ انتخاب شد/ جیمی کیمل برای چهارمین بار روی صحنه
- ۵ شانس اصلی اسکار بینالمللی امسال کدام کشورها هستند؟
- حفاظت امنیتی برای ورود به زادگاه؛ واکنش سیاسی به فیلمی درباره مهاجران/ لهستان «مرز سبز» را به اسکار نفرستاد
- نماینده فرانسه در اسکار معرفی شد/ تریه از رقابت برای اسکار بینالمللی باز ماند
- انتخابی از میان ۱۲ فیلم/ فیلم ویم وندرس در فهرست نهایی آلمان برای اسکار ۲۰۲۴ قرار گرفت
- فرانسه در تدارک اسکار بهترین فیلم بینالمللی
- مل بروکس و آنجلا باست اسکار افتخاری میگیرند
- یک تغییر مهم در قوانین اسکار/ فیلمها چند روز باید اکران شوند
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- حسن فتحی: جهانِ پر از طمع و ویرانی را با افعال خود سیاهتر نکنیم
- شهاب حسینی؛ تنوع در پذیرش نقش، تناقض و شتابزدگی در واکنشها/ یادداشت کیوان کثیریان
- جزئیاتی از فیلم «کارآموز» علی عباسی/ صعود ترامپ
- جزئیات برنامههای جشنواره ترایبکا اعلام شد/ نمایش فیلمهای خاطرهانگیز هیچکاک، اسکورسیزی و اسپیلبرگ
- برگزاری دوازدهمین کارگاه بینالمللی تئوری اطلاعات و مخابرات با حمایت همراه اول
- این هنر و تجربه آنتی ویروسی ست بر فیلم های به هرقیمت مسخره
- جشنواره «هاتداکس» در ایستگاه پایانی؟/ گرفتاریهای تهدید کننده
- رخشان بنیاعتماد و روبن اوستلوند در مجمع سرمایهگذاران بازار فیلم کن
- نظارت سازمان سینمایی به نمایش آثار سینمایی خارجی در پلتفرمها
- پل استر درگذشت
- رامین حسینپور بهترین آهنگساز فستیوال لسآنجلس شد
- رقابت ویژه چند فیلم و تعطیلی یک روزه سینما
- «پر» در جشنواره ورونژ روسیه نمایش داده میشود
- مسعود اسکویی درگذشت
- برگزیدگان جشنواره فیلم پکن معرفی شدند/ تجلیل از چن کایگه با حضور ییمو
- «سیم خاردار» در کازابلانکا
- راهیابی مستند «دوربین فرانسوی» به جشنواره ارمنستانی
- نمایشگاه نقاشی «درخت جان» در گالری کاما
- رضا شیخی فیلمبردار سینمای ایران درگذشت
- پایان فیلمبرداری «خالد» در زیگورات
- معرفی آثار راه یافته به بخش فیلمنامه جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی
- امیر جدیدی، منصور بهرامی میشود
- زیر پوست شهر/ نگاهی به سریال «افعی تهران»
- هیات داوران جشنواره فیلم کن معرفی شدند/ گلادستون، کورئیدا و بایونا در فهرست
- هفته دوم «مجنون آن لیلی» هم به سانس فوقالعاده رسید/ «فین جین» پرمخاطب ترین نمایش عمارت نوفللوشاتو شد
- حسام منظور به سراغ دراکولای برام استوکر میرود
- بزرگداشت بهرام شاه محمدلو برگزار میشود
- ده جایزه جشنواره هندی برای «انتقام تیرهروزان» ایرانی/آمریکایی
- بستههای مکالمه پرتخفیف همراه اول بهمناسبت روز ملی خلیجفارس
- به تو هم سخت میگذرد؟/ نگاهی به فیلم «منطقه تحت نظر»