به گزارش سینماسینما، کریستوفر نولان تمایلی به همکاری با کمپانی نتفلیکس ندارد؛ چرا که نه تنها میخواهد فیلمش اکران سینمایی داشته باشد بلکه تمایل دارد در سینماهای سراسر جهان نمایش داده شود.
اسکات استوبر رئیس بخش فیلمهای اورجینال نتفلیکس در مصاحبهای جدید با وال استریت ژورنال میگوید، به احتمال فراوان مسئله اکران فیلم و توزیع جهانی است که شکاف بین نولان و کمپانی نتفلیکس را بیشتر کرده است.
در حالی که نتفلیکس برای تعدادی از فیلمهای اورجینالش پیش از استریم در آمریکا، اکران سینمایی در نظر گرفته است (نتفلیکس برای فیلمهای «داستان ازدواج» و «مرد ایرلندی» مارتین اسکورسیزی اکران ۴ هفتهای در نظر گرفته)، اما این اکران ها هیچگاه جهانی نبوده است و این مسئله به قانون بعضی کشورها باز میگردد. برای مثال فرانسه پنجره اکران ۳۶ ماهه دارد و به این معناست که فیلمها باید سه سال از زمان اکران صبر کنند تا بتوانند در سرویسهایی مثل نتفلیکس نمایش داده شوند.
پنجره اکران فرانسه عاملی بود که فیلمهای نتفلیکس از رقابت در جشنواره فیلم کن محروم شوند؛ چرا که فیلمها باید در فرانسه اکران شوند و از طرفی تا سه سال بعد هم نمیتوانند در نتفلکیس نمایش داده شوند. به همین دلایل نتفلیکس مقصد خوبی برای فیلمسازی نولان نیست.
اما این کمپانی استریم همکاریهای خود را با کارگردانهای مهمی مثل اسکورسیزی، بامباک، دیوید فینچر و اسپایک لی ادامه میدهد. استوبر، اسکار را یک ابزار تبلیغاتی کلیدی برای جذب کارگردانهای برتر معرفی میکند. برای دومین سال متوالی نتفلیکس با ۳۶ نامزدی در اسکار ۲۰۲۱، بیشترین نامزدی یک استودیو را رقم زده است.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- با «بیگانگان در قطار»؛ دیوید فینچر فیلم هیچکاک را بازسازی میکند
- ژاپنیها سرانجام «اوپنهایمر» را تماشا کردند/ واکنشهای متفاوت
- به هواداران اطمینان داد؛ آرنولد متوقف نمیشود/ بازی در سریال با وجود عمل قلب
- برای خدمات ارزنده به صنعت سینما؛ کریستوفر نولان و اما توماس شوالیه میشوند
- معرفی برگزیدگان اسکار ۲۰۲۴/ «اوپنهایمر» بهترین فیلم شد
- تهیهکنندگان هم به «اوپنهایمر» رای دادند/ تجلیل از اسکورسیزی
- سزار فرانسه تاج را بر سر «آناتومی یک سقوط» گذاشت/ معرفی برگزیدگان
- سینماسینما/ دیدار مارتین اسکورسیزی و ویم وندرس در جشنواره برلین
- حمایت نولان از ژانر وحشت/ «اوپنهایمر» هم ترسناک بود
- راهیابی ۳ فیلم ایرانی به جشنواره برلین
- دنیل دی لوئیس در مراسم تجلیل از مارتین اسکورسیزی حاضر شد
- اسکورسیزی کوتاهترین فیلمش را میسازد/ «زندگی عیسی» در ۸۰ دقیقه
- معرفی برندگان گلدن گلوب/ کریستوفر نولان بهترین کارگردان شد/ ۵ جایزه برای «اوپنهایمر»
- پل شریدر: انتخاب دی کاپریو در نقش یک احمق اشتباه بود/ «اوپنهایمر» بهترین و مهمترین فیلم قرن است
- تطهیر نه چندان موفق یک اتفاق شوم/ هدف هالیوود از تولید «اوپنهایمر» چیست؟
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- فیلم کوتاه «چوپان» در جشنواره ژاپنی
- «طاووس خانم و ازدواجهایش» در فرهنگسرای نیاوران روی صحنه میرود
- حسن فتحی: جهانِ پر از طمع و ویرانی را با افعال خود سیاهتر نکنیم
- شهاب حسینی؛ تنوع در پذیرش نقش، تناقض و شتابزدگی در واکنشها/ یادداشت کیوان کثیریان
- جزئیاتی از فیلم «کارآموز» علی عباسی/ صعود ترامپ
- جزئیات برنامههای جشنواره ترایبکا اعلام شد/ نمایش فیلمهای خاطرهانگیز هیچکاک، اسکورسیزی و اسپیلبرگ
- برگزاری دوازدهمین کارگاه بینالمللی تئوری اطلاعات و مخابرات با حمایت همراه اول
- این هنر و تجربه آنتی ویروسی ست بر فیلم های به هرقیمت مسخره
- جشنواره «هاتداکس» در ایستگاه پایانی؟/ گرفتاریهای تهدید کننده
- رخشان بنیاعتماد و روبن اوستلوند در مجمع سرمایهگذاران بازار فیلم کن
- نظارت سازمان سینمایی به نمایش آثار سینمایی خارجی در پلتفرمها
- پل استر درگذشت
- رامین حسینپور بهترین آهنگساز فستیوال لسآنجلس شد
- رقابت ویژه چند فیلم و تعطیلی یک روزه سینما
- «پر» در جشنواره ورونژ روسیه نمایش داده میشود
- مسعود اسکویی درگذشت
- برگزیدگان جشنواره فیلم پکن معرفی شدند/ تجلیل از چن کایگه با حضور ییمو
- «سیم خاردار» در کازابلانکا
- راهیابی مستند «دوربین فرانسوی» به جشنواره ارمنستانی
- نمایشگاه نقاشی «درخت جان» در گالری کاما
- رضا شیخی فیلمبردار سینمای ایران درگذشت
- پایان فیلمبرداری «خالد» در زیگورات
- معرفی آثار راه یافته به بخش فیلمنامه جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی
- امیر جدیدی، منصور بهرامی میشود
- زیر پوست شهر/ نگاهی به سریال «افعی تهران»
- هیات داوران جشنواره فیلم کن معرفی شدند/ گلادستون، کورئیدا و بایونا در فهرست
- هفته دوم «مجنون آن لیلی» هم به سانس فوقالعاده رسید/ «فین جین» پرمخاطب ترین نمایش عمارت نوفللوشاتو شد
- حسام منظور به سراغ دراکولای برام استوکر میرود
- بزرگداشت بهرام شاه محمدلو برگزار میشود
- ده جایزه جشنواره هندی برای «انتقام تیرهروزان» ایرانی/آمریکایی