جایزه جشنواره سنسباستین ۲۰۲۲ به ژولیت بینوش بازیگر فرانسوی اهدا میشود.
به گزارش سینماسینما، ژولیت بینوش بازیگر فرانسوی که در سینمای مستقل آمریکا هم چهره شناختهشدهای است و با بازی در فیلم «بیمار انگلیسی» به شهرت رسید، جایزه سن سباستین دونوستیا را دریافت میکند.
بینوش که بازیگر مورد علاقه بسیاری از کارگردانهای بزرگ از کریستوف کیشلوفسکی گرفته تا کلر دنی و عباس کیارستمی بود، این جایزه را پیش از نمایش فیلم «دو طرف تیغ» ساخته کلر دنی که برنده خرس نقرهای بهترین کارگردانی در جشنواره فیلم برلین شد، دریافت میکند.
تصویر این بازیگر که کارنامه پر و پیمان سینمایی دارد امسال روی پوستر هفتادمین دوره جشنواره فیلم سنسباستین هم جای خواهد داشت.
جشنواره اسپانیایی سنسباستین با حضور بینوش رنگ و بویی فرانسوی خواهد داشت و مثل هر سال حضور قوی نمایندگان فروش فرانسوی و اکران فیلمهای این صنعت در آن محسوس خواهد بود.
ژولیت بینوش ۵۸ ساله جایزه اسکار را برای «بیمار انگلیسی» دریافت کرد و یک سزار برای «سه رنگ: آبی» کریستوف کیشلوفسکی در کارنامه دارد. وی بازیگر فیلمهایی چون «عاشقان روی پل» ساخته لئوس کاراکس در سال ۱۹۹۱، «آسیب» لویی مال در سال ۱۹۹۲، «شکلات» لس هالستروم در سال ۲۰۰۰، «پنهان» میشل هانکه در سال ۲۰۰۵، «کپی برابر اصل» عباس کیارستمی در سال ۲۰۱۰، «ابرهای سیلس ماریا» اولیور آسایاس در سال ۲۰۱۴ و «زندگی رفیع» کلر دنی در سال ۲۰۱۸ بوده است.
«بین دو جهان» ساخته امانوئل کریر با بازی ژولیت بینوش در سال ۲۰۲۱ برنده جایزه تماشاگران جشنواره سن سباستین برای بهترین فیلم اروپایی شد.
سال پیش جشنواره سن سباستین جایزه دونوستیا را به جانی دپ اهدا کرده بود.
جشنواره سن سباستین ۲۰۲۲ از ۱۶ تا ۲۴ سپتامبر (۲۵ شهریور تا ۲ مهر ۱۴۰۱) برگزار میشود.
منبع: مهر به نقل از ورایتی
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- نمایش «شیرین» کیارستمی در جادوی سینما بنیاد حریری
- «شیرین»، مثل عشق زنانه
- کنارهگیری آگنیشکا هالند؛ ژولیت بینوش ریاست آکادمی فیلم اروپا را بر عهده میگیرد
- «طعم گیلاس» در سینماتک موزه هنرهای معاصر تهران
- «کلوزآپ» در سینماتک موزه هنرهای معاصر تهران
- کتاب «رازها و دروغها» منتشر شد/ ناگفتههایی درباره جشنواره کن
- بازخوانی یادداشت خواندنی کریم امامی در سال ۷۶ ، پس از دریافت جایزه نخل طلای کن توسط کیارستمی
- وداع با منتقد مشهور فرانسوی که دوستدار سینمای ایران بود/ تمجید فرمو از میشل سیمان
- ۶ مستند از ایران به جشنواره ایدفا دعوت شدند
- فیلمهای مهرجویی، کیارستمی و دیگران در استرالیا
- داغ و شرم؛ یاس و زخم/ درباره داریوش مهرجویی
- نماینده فرانسه در اسکار معرفی شد/ تریه از رقابت برای اسکار بینالمللی باز ماند
- وقتی اسکورسیزی جذب کیارستمی شد
- میازاکی جشنواره سنسباستین را افتتاح میکند
- منتقدان ایندیوایر انتخاب کردند؛ ۱۰۰ فیلم برتر دهه ۱۹۸۰/ «خانه دوست کجاست» کیارستمی هجدهم شد
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- بزرگداشت کیانوش عیاری در موزه سینما برگزار شد/ کیانوش عیاری: نمیتوانم از سینما دل بکنم/ راز ماندگاری عیاری در تعهد به انسانیت و سینما است
- نمایش نسخه مرمت شده «فردوسی» در موزه سینما
- با حکم وزیر ارشاد؛ رییس سازمان سینمایی، دبیر جشنواره فیلم فجر چهل و سوم شد
- همکاری همراه اول و شرکت انتقال گاز ایران باهدف بهبود خدمات مخابراتی و هوشمندسازی زنجیره ارزش
- آغاز دور جدید حراج شمارههای رند همراه اول
- آناتومی یک طلاق عاطفی/ نگاهی به فیلم «آناتومی یک سقوط»
- «مسافری از گانورا» بهترین انیمیشن جشنواره روسیه شد
- بزرگداشت بهرام شاهمحمدلو برگزار شد
- نگاهی به گیشه ۳۱۲ میلیاردی سینماها
- «گُواه» در بزرگترین جشنواره دانشجویی در اروپا
- «پروانهها»ی ایران در اسپانیا
- نسخه مرمت شده «آبادانیها» در موزه سینما
- آلبرتو باربرا در سمت مدیر جشنواره ونیز ابقا شد
- در شب «مهرداد اسکویی» چه گذشت؟
- نمایشی با محوریت جنبشی«میتو» با بازی ستاره پسیانی، کاظم سیاحی
- ایزابل هوپر رئیس هیات داوران جشنواره ونیز شد
- نگاهی به ظاهر جدید؛شنل پیروز می شود یا دیور؟
- آغاز تولید فصل چهارم «زخم کاری»؛ پخش فصل سوم پس از پایان «قطب شمال»
- بازگشت مهران مدیری با یک سریال و شروعِ پیشتولید «پایتخت»
- تایید حکم ۸ سال حبس برای رسولاف
- فیلم کوتاه «یک روایت دقیق» در جشنواره ایتالیایی
- در برنامه خط فرضی مطرح شد؛ سیاست و جنسیت، دوایر ممنوعه اصلی در فیلمهای کمدی
- فراخوان چهاردهمین دورهی جوایز ایسفا منتشر شد
- جایزه نتپک به «گیج گاه» رسید
- حضور «باگ» در جایزه آکادمی دانشجویی اسکار
- صدداستان؛ برنامه تازه سوینا/ انتشار سه داستان کوتاه با صدای باران کوثری
- اعضای سومین دوره هیات مدیره صنف تماشاخانههای ایران مشخص شدند
- سینماسینما/ گفتوگو با کن لوچ درباره «بلوط پیر» و دیگر چیزها/ امید، فعالیتی سیاسی است
- آکتور ایرانی در شبکه آرته فرانسه
- جنون شکسپیری در زمانه ما/ نگاهی به فیلم «شاهلیر»