تاریخ انتشار:۱۴۰۰/۰۷/۰۴ - ۱۶:۳۰ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 161886

سینماسینما، ناصر صفاریان


جز تعجب بسیار از خواندن متن گزارش عیادت آقای وزیر ارشاد از آقای جمال شورجه و شک و تردید و تحقیق درباره دو مورد اشتباه آشکار در صحبت ایشان، دیروز در گزارش گفت‌وگوی خبرنگاران با وزیر هم دنبال اصلاح و توضیح ایشان بودم در این زمینه و راستش حس بدی گرفتم از این که همه چیز عادی برگزارشده و انگار هیچ اتفاقی نیفتاده است.
امروز ولی حس خوبی گرفتم از این که نوشته بنده و انعکاسش در رسانه‌های مختلف، موجب توضیح و اصلاح شده است. امروز صبح، آقای همایون امیرزاده، مدیرکل مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی وزارت ارشاد، که از چند سال‌ قبل در ارشاد هستند، بعد از ارسال پیامک معرفی خودشان، با شماره موبایل شخصی‌شان با بنده تماس گرفتند. با محترمانه‌ترین شکل و با سپاس از اشاره‌ام به اشتباه‌ها و پذیرش این موارد، توضیح‌شان این بود که این خطا توسط خبرنگار هم‌راهِ آقای وزیر که متن را تنظیم کرده رخ داده نه توسطِ خودِ آقای وزیر. حُسن گفت‌وگو هم این بود که در پیِ گلایۀ بنده پذیرفتند در مراتبی بالاتر از آن دوست خبرنگار که چنین خطای عجیبی مرتکب شده باید نظارت و تصحیحی انجام می‌شده که نشده است. حُسن مهم‌ترش هم البته استقبال از چنین نوشته‌هایی بود که به چنین اشتباه‌هایی اشاره می‌کنند.
با پی‌گیری وزارت‌خانه، گفته‌های آقای وزیر در خبرگزاری‌ها هم تغییر کرده و متن خبرگزاری ایسنا که در یادداشت من مورداشاره قرار گرفته بود، حالا به این شکل درآمده است:
«سریال یوسف پیامبر که آقای شورجه نیز در آن سریال همکاری نزدیکی با فرج‌الله سلحشور داشت یکی از آثار ماندگار سریالی در جهان اسلام است و امیدوارم داستان حضرت موسی(ع) هم یک اثر ماندگار شود.»

با توجه به این که به هر حال، این اظهارات به نام آقای وزیر ارشاد ارسال و منتشر شده، و با توجه به عنوان وزارت ایشان که اگر چنین سخنانی به نام وزیر دیگری ثبت شده بود این همه سوال‌برانگیز نمی‌شد، و با توجه به این که جلوی انعکاس گستردۀ نقل‌شده‌های دیگر رسانه‌ها را نمی‌توان گرفت، راستش درست‌تر می‌دانم که به‌جای اصلاح همان خبر و همان متن قبلی در رسانه‌ها، خبری جداگانه و جدید، از سوی وزارت‌خانه اعلام می‌شد تا توضیح و تصحیح، بهتر و بیش‌تر دیده شود. ولی به هر روی، براساس اصول درستِ رسانه‌ایِ موردعلاقه‌ام، و برمبنای شکلی از اخلاق که به آن معتقدم، درست دانستم که این تماس و این توضیح را هم به آن نوشتۀ پیشین بیفزایم و اشاره کنم به تماس شخصیِ مدیرکلِ رسانه‌ایِ وزارت ارشاد و نوع برخورد ایشان. و تهِ دلم آرزو کنم وجود و ادامۀ چنین منش و روشی را در هرخطایی که رخ می‌دهد و خواهد داد.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها