تاریخ انتشار:۱۴۰۲/۰۷/۲۳ - ۱۳:۴۶ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 190902

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی تاکید کرد که روشن‌ شدن ابعاد قتل داریوش مهرجویی را با جدیت مطالبه و پیگیری می‌کند.

به گزارش سینماسینما به نقل از روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در پیام محمدمهدی اسماعیلی آمده است:

«خبر فقدان تاسف بار هنرمند بزرگ سینمای ایران، استاد داریوش مهرجویی و همسرشان باعث تاثر عمیق شد.

بی‌تردید مهرجویی از بزرگان جریان ساز سینمای ایرانی بود که در طول ۶ دهه فعالیت، آثار ماندگاری را تولید کرد.

این حادثه تلخ و دردناک تا روشن شدن ابعاد آن توسط نهادهای ذیربط پیگیری می‌شود و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آن را با جدیت مطالبه و دنبال خواهد کرد.

اینجانب فقدان مهرجویی عزیز و همسر گرامی‌اش را به بازماندگان، جامعه هنری کشور و خانواده سینما، و عموم علاقمندان ایشان تسلیت عرض می‌کنم و رحمت و رضوان الهی را برای آنها مسئلت دارم.

همچنین، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرده است که «به دنبال انتشار خبر تلخ و ناگوار درگذشت داریوش مهرجویی و همسرش، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با برگزاری جلسه فوق العاده ای در محل وزارتخانه با نهادها و دستگاه‌های امنیتی، قضایی و انتظامی، با اخذ گزارشات کامل، سازمان سینمایی و مرکز حراست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را مسئول پیگیری و گزارش درباره این پرونده کرد.»

 

همچنبن شورای‌عالی تهیه‌کنندگان سینما و کانون کارگردانان سینمای ایران در بیانیه‌ای مشترک در رابطه با قتل داریوش مهرجویی و همسرش درخواست کردند که هر چه زودتر ابعاد این فاجعه بزرگ روشن شود.

در بخشی از متن این پیام که در اختیار ایسنا قرار گرفته آمده است: «شوکی غریب و ناباورانه برای سینما و همه فرهنگ ایران، داریوش مهرجویی دانای بزرگ و پدر سینمای ایران دیشب به شکل فجیعی با همسرش به قتل رسیده است، این در کدام تعریف می‌گنجد که پیرمردی هشتاد و چندساله و همسرش در امن‌ترین مکان‌شان در خانه شان، اینگونه سلاخی شوند!؟

جنایت در هر کجای جهان ممکن است اتفاق بیافتد ولی دانستن حقیقت درکمترین زمان ممکن حق مردم است،خصوصا در ارتباط با هنرمندان و مشاهیرشان.

از پلیس امنیت به عنوان حافظ اصلی شهروندان تقاضا می‌کنیم باتوجه به دوربین‌های نصب شده در سکونتگاه ایشان و حفاظت بیرونی ساختمان در ساعات آینده و برای جلوگیری از بروز هرگونه شایعات، هرچه زودتر ابعاد این فاجعه بزرگ را روشن کنند.»

لینک کوتاه

 

آخرین ها