سینماسینما، نغمه خدابخش
برادر جهانگیر با اطلاع از بیماری او دوستان قدیمی اش را به بهانه تولد جهانگیر که شاید آخرین تولد او باشد دعوت می کند. هر یک از آنها دغدغه و مشکلات خاص خود را دارند و موقعیت پیش آمده فرصتی است تا به آن بیندیشند. در فضایی به ظاهر تلخ که موضوع اصلی مرگ زودهنگام جهانگیر است، شور زندگی حاکم و هر اتفاقی پذیرفتنی است. ناامیدی جهانگیر و ترس از مرگ پذیرفتنی است. خودکشی دختر جهانگیر بخاطر عشقی که به پسر ساده شمالی دارد و ناکام مانده پذیرفتنی است. جدایی زن از همسر و ازدواج با دوست همسر سابقش و عذاب و تعصب همسر سابق پذیرفتنی است. شور و نشاط زوجی که با هجده سال اختلاف سنی به تازگی زندگی مشترک خود را آغاز کرده اند و پذیرش واقعیت عشق زن به ثروت مرد پذیرفتنی است. علاقه و تصمیم به ازدواج در سنی که شاید از وقتش گذشته پذیرفتنی است. آرامش در دل طبیعتی سرسبز و خو گرفتن و درد دل کردن انسان با حیوانات و همراهی با آنها پذیرفتنی است. حتی موسیقی که گاه نوای غم می نوازد و گاه شور زندگی برپا می کند نیز پذیرفتنی است.
فیلم جهان با من برقص پر است از شور زندگی به تصویر کشیدن عشق، دوست داشتن، رفاقت و مهمتر از همه تاکید به در لحظه زندگی کردن و لذت بردن. فیلمنامه قابل قبول، بازیهای بی نقص و دیالوگهای درست طراحی شده در جهان با من برقص می تواند تماشاگر را سر ذوق آورده و او را با روایت و شخصیتهای داستان همراه کند تا آن جا که با آهنگ زندگی به رقص آید.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «پسر انسان»؛ جنسیت یا انسانیت، مسئله این است
- تاکید بر سمزدایی از سینما و جشنواره فجر/ علیرضا شجاع نوری: ادغام جشنوارهی ملی و جهانی فجر سیاسیکاری بود
- حمایت انجمن تهیه کنندگان مستقل از تفکیک جشنواره جهانی و ملی فجر
- پر زرق و برق/ نگاهی به فیلم «آغوش باز»
- یک فانتزی دوست داشتنی/ نگاهی به فیلم «صبحانه با زرافهها»
- هوشمندی در آفرینش موقعیتهای کمیک/ نگاهی به فیلم «تمساح خونی»
- خانه مادربزرگ/ نگاهی به فیلم «تابستان همان سال»
- علیرضا رضاداد: ادغام بخش ملی و بینالمللی فیلم فجر نیازمند بازنگری است
- سید رضا میرکریمی: حکمرانان سنسورهای حقیقتیاب هنرمند را جدی بگیرند
- فاطمه جواهرساز: نباید خودمان را از صحنههای بینالمللی بازار فیلم حذف کنیم
- ساختن سخت است، ویران کردن آسان/ چهلمین جشنواره فیلم فجر و چند نکته مهم
- فضای غریب، شخصیتهای ناآشنا/ نگاهی به فیلم «خائنکشی»
- قصهی خانه مادربزرگ/نگاهی به فیلم «شب طلایی»
- عشقِ زندانی، زندانیِ عشق/ نگاهی به فیلم «ملاقات خصوصی»
- یک واقعیت تلخ و یک تلخیِ واقعی/ نگاهی به فیلمهای «علفزار» و «شادروان»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- ردپای یک کارگردان مؤلف / نگاهی به فیلمهای کوتاه سعید روستایی
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- موقعیت فیلمهای ایران و سینماگران فراملی در فرانسه
- با نظرسنجی از ۱۷۷ منتقد فیلم؛ نشریه ایندی وایر برترینهای سال ۲۰۲۴ سینما را معرفی کرد
آخرین ها
- همزمان با سالگرد اولین نمایش عمومی «قیصر»؛ بزرگداشت مسعود کیمیایی برگزار میشود
- دو خبر از جشنواره بینالمللی تئاتر فجر؛ زمان بازبینی حضوری و انتخاب نهایی آثار بخش دیگرگونههای نمایشی/ آغاز ثبتنام اصحاب رسانه و منتقدان
- برگزاری نمایشگاه پشت دریای وهم
- حضور همراه اول با مجموعهای از سرویسهای فناورانه در نمایشگاه تلکام ۲۰۲۴
- بازگشت جنابخان به تلویزیون همراه با محسن کیایی
- «در آغوش درخت» بهترین فیلم بلند سینمای جهان جشنواره هندی شد
- نکوداشت خسرو خسروشاهی در جشنواره فیلم رشد
- «شهر خاموش» و «شناور» در شبکه نمایش خانگی
- به پاس یک عمر دستاورد سینمایی؛ خرس طلایی افتخاری برلین به تیلدا سوئینتون اهدا میشود
- کنسرت نمایش ایرج، زهره، منوچهر / گزارش تصویری
- حقایقی درباره محمد نوری به بهانه سالروز تولد او/ مردی که از شکست هراس نداشت
- ذلت ماندن یا لذت رفتن و رستن!
- جدول فروش سینمای ایران در آخرین روز پاییز/ پنج فیلمی که از ابتدای امسال بیش از ۱۰۰ میلیارد فروختند
- نمایش «دِویل» تمدید شد/ آغاز اجرای نمایش «تشنگان» از ۴ دی
- شایعه فروش آثار تجسمی مربوط به فروغ فرخزاد و سهراب سپهری/ سریال و فیلم مستند سهراب و فروغ به زودی کلید میخورد
- نامزدی یک فیلم کوتاه ایرانی-آمریکایی در جوایز آکادنی فیلم سوئد
- نشست خبری بزرگداشت فروغ فرخزاد / گزارش تصویری
- درباره سه مستند سینماحقیقت/ از جسارت نمایش عریان اعتیاد تا عشق به سینما در اتاق آپارات
- به خاطر نقش برجسته در صنعت سینما؛ کریستوفر نولان و همسرش، شوالیه و بانوی فرمانده شدند
- چرا «لیلی» سریال «داییجان ناپلئون» زشت بود؟/ پاسخ ناصر تقوایی را بخوانید
- «تیآرتی» ترکیه آغاز به کار کرد؛ صداوسیما هنوز در فکر سانسور است
- سیمرغ مردمی به جشنواره فیلم فجر بازگشت
- بستههای ویژه شب یلدای همراه اول با هدیه دیجیتال معرفی شد
- آنونس رسمی عاشقانه «عزیز» رونمایی شد
- با نظرسنجی از ۱۷۷ منتقد فیلم؛ نشریه ایندی وایر برترینهای سال ۲۰۲۴ سینما را معرفی کرد
- احمد رسولزاده و «بنهور» در بیست و هفتمین قسمت «صداهای ابریشمی»
- درباره «بی همه چیز»؛ درامی پیچیده با شخصیتهایی چندلایه
- نشست «شاهد عینی» / گزارش تصویری
- نگاهی به فیلم «هفتاد سی»/ در بستر واقعیت
- موقعیت فیلمهای ایران و سینماگران فراملی در فرانسه