تاریخ انتشار:۱۴۰۰/۱۱/۱۸ - ۱۳:۱۹ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 169702

سینماسینما، پگاه هوشنگی

فیلم هایی با مضمون جنگ و بازگویی زندگی یک قهرمان جنگی به دلیل اتکا به اسناد و مدارک تاریخی و نمایش جنبه های مختلف از زندگی یک فرمانده نظامی تسلط کامل تدوینگر را به تمامی این جزییات می‌طلبد.

موقعیت مهدی اولین ساخته هادی حجازی فر روایتی متفاوت و به دور از شعارزدگی دارد قصه در فصول مختلف روایت می‌شود و محور اصلی فیلم پرده هایی از زندگی مهدی باکری است. فیلم روایتی ساده و بی تکلف دارد و استفاده از سکانس های گذشته (فلاش بک) در دل داستان، فضای متفاوت و در عین حال شکلی جذاب به فیلم داده است.
یکی از جذاب ترین و شاید احساسی ترین بخش فیلم سکانس شهادت مهدی باکری است که حسین جمشیدی گوهری، تدوین‌گر فیلم با انتخاب درست نماها و طول متریک مناسب به همراه صدا و موسیقی متن، مخاطب را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
البته ذکر این نکته خالی از لطف نیست که تسلط و اشراف هادی حجازی فر بر شخصیت مهدی باکری باعث شده تا شاهد بازی‌های کم نقصی در فیلم باشیم و به شکلی از میزان زحمت تدوینگر کاسته است. حیف است اشاره ای به سکانس فوتبال بازی کردن خسرو و محمد با دوستانشان نکنم که به لحاظ ضرباهنگ و برش های مناسب یکی از سکانس های خوب و قابل بررسی در فیلم است. موقعیت مهدی در مجموعه فیلم قابل قبولی است و می‌تواند در بخش‌ های مختلف مدعی کسب جایزه باشد.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها