تاریخ انتشار:۱۳۹۹/۰۱/۱۸ - ۱۹:۵۱ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 133794

سینماسینما، زهرا مشتاق

شوخیتان گرفته؟ بررسی نقش ستون پنجم در سریال پایتخت؟ نه حتما جدی نمی گویید آقای رئیس صدا و سیما. لطفا حالمان را بیش از این نگیرید. در این نوروز سیاه، اگر تلویزیون وطنی دیده شد، فقط برای پایتخت بوده که جهت دیش‌ها تغییر کرده، آن وقت شما با این حرف‌های عجیب به خودتان اجازه می‌دهید کاممان تلخ‌تر شود و نگران عوامل این مجموعه شویم؟ مگر اتاق بازجویی است؟ شاید شما صداوسیما را با سازمان دیگری اشتباه گرفته اید؟ واقعا تا به حال هیچ فیلمی ندیده‌اید که وامدار فیلمی دیگر باشد؟ یا ادای دین به کارگردانی دوست داشتنی کند؟ چه خوشتان بیاید چه نه، بعضی سکانس های پایتخت، خاطرات خوشایندی در ذهن مخاطب ایجاد کرد. چون یادآور فیلم هایی بود که خاطره جمعی خیل عظیمی از مردم است. مردم با فیلم هایی که از نظر شما «اسمش را نبر» است؛ خاطرات قشنگی دارند. با آن فیلم ها عاشق شده اند، گریه کرده‌اند، خندیده‌اند. اصلا حال کرده اند. به شما باید توضیح دهند؟ از شما باید اجازه بگیرند؟ در صداوسیمایی که با مالیات مستقیم و غیرمستقیم و پولهای همین مردم سرپاست و از نظر خیلی‌ها دیگر رسانه قابل اعتمادی نیست؛ مردم آیا به قدر همین چند سکانس هم سهم ندارند؟
آقای مسعود اسداللهی عصبانی بوده‌اند و عطای این ادای دین را به لقایش بخشیده‌اند. حق دارند عصبانی باشند. نه برای این ادای دین. که برای آوارگی تحمیل شده و بی عدالتی که در حق بسیاری از سینماگران و هنرمندان این سرزمین شده است. همین آقای اسداللهی کارگردان مجموعه‌ای به نام طلاق بودند، که از جمله پرمخاطب ترین سریال های ایرانی با مضمونی اجتماعی در سال های پایانی رادیو و تلویزیون پیش از انقلاب بود. ایشان بعد از انقلاب هم فیلم ساختند. البته که باید عصبانی باشند. ما هم باید عصبانی باشیم که بودجه سرسام آور صدا و سیما صرف ساخت مجموعه های ضعیف و کم بضاعتی می شود که وقت گذاشتن برای دیدن آنها، حتی به قصد نوشتن و انتقاد، هدردادن وقت و توهین به شعور خودمان است.
کجا هستند سازندگان مجموعه‌های پراعتباری چون هزاردستان و روزی روزگاری و سلطان و شبان و سربداران و میرزا کوچک خان؟ همه شان مرده اند؟ یا آنهایی که زنده اند نیز به مدد نگاه ها و سیاست های یک سویه و خودی و غیر خودی پرور شما آقایان، از تلویزیون کناره گرفته‌اند؟
می دانید شبکه نمایش خانگی چرا رونق گرفته و سریال پشت سریال تولید می شود؟ چون در صداوسیمای شما نمی شود و نباید تصویری واقعی از جامعه امروز ایران و انبوه معضلات اجتماعی نشان داده شود. چون خیلی از این سریال‌ها به زعم شما سیاه‌نمایی است. استقبال از شبکه نمایش خانگی نیاز مخاطبینی است که سریال‌های پول هدرده شما آقایان، راضیشان نمی کند. بیان آشکار شکست رسانه ملی در جذب مخاطبانش است. حالا می‌خواهید همین یک سریال محبوب و موفق را هم از دست بدهید؟ آیا می‌خواهید سرنوشت پایتخت را نیز به نود گره بزنید و تسلیم مدیری متکبر و کینه جو بشوید؟ و در جست‌و‌جوی ستون پنجم نفوذی باشید؟ ستون پنجم؟

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها