تاریخ انتشار:۱۴۰۰/۰۷/۲۹ - ۱۲:۲۶ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 163070

سینماسینما، محمد حقیقت

«قهرمان» ساخته خوب اصغر فرهادی که از قبل هم کاملا قابل پیش بینی بود، به آکادمی اسکار سال آینده معرفی شد، که به طور کاملا طبیعی، معقول و درست، توسط کمیته انتخاب ایران به سرپرستی بنیاد فارابی انتخاب شده که می‌تواند از شانس بالایی برخوردار باشد. اصغر فرهادی که وجهه بین اللملی بسیار خوب و قابل احترامی در زمینه سینما، برای ایران کسب کرده، همانگونه که در جشنواره کن امسال خوش درخشید، فیلمش مورد توجه دیگر محافل هم به خوبی قرار گرفته و باید این انتخاب برای معرفی به آکادمی اسکار را به فیلمساز تبریک گفت و برایش آرزوی موفقیت کرد.

جدا از این، چه حیف که فیلم «شیطان وجود ندارد» ساخته بسیار باارزش محمد رسول‌اف که به نظر من بهترین اثر این کارگردان تا به امروز است، اجازه اکران برای نمایش عمومی در ایران را پیدا نکرد و واقعا چه حیف که این شانس را از کارگردان آن گرفته اند! این فیلم می‌توانست شایسته معرفی به آکادمی اسکار هم باشد. «شیطان وجودندارد، » که به شایستگی برنده خرس طلایی برلین شد، قرار است از اول ماه دسامبر به شکل گسترده‌ای در فرانسه توسط کمپانی پیرامید به اکران دربیاید.

درضمن یک فیلم خوب ایرانی که کمیته انتخاب ایرانی برای بحث درباره آن برای معرفی به اسکار بهترین فیلم خارجی کلا نادیده گرفته، «قصیده گاو سفید» ساخته بهتاش صناعی ها ‌مریم مقدم است که آن هم در جشنواره های خارجی از جمله جشنواره برلین وغیره مورد استقبال قرا ر گرفته بود و در ضمن در جشنواره فجر هم شرکت کرده بود.

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها