تاریخ انتشار:۱۳۹۹/۱۱/۲۰ - ۰۱:۳۷ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 150328

سینماسینما، نغمه خدابخش

علم می‌تواند بشریت را نجات دهد. فیزیک کوانتوم می‌تواند باعث نجات بشریت شود. پزشکی می‌تواند بشریت را نجات دهد. بچه دارشدن می‌تواند باعث بقا نسل و در نتیجه نجات بشریت باشد. اینها شعار نیستند ثابت شده اند و نمی‌توان منکر آنها شد علاوه بر اینها معجزه ای به نام «هنر» هست که آن هم می‌تواند بشریت را نجات دهد! این یک ادعا نیست یک کارگردان با درایت می‌تواند با ساخت فیلم خوب و دلچسب باعث نجات بشریت شود وقتی دوربینش قاب‌های زیبا را شکار کند، وقتی کلوزآپ نگاه‌های انسان دوستانه را به نمایش بگذارد وقتی حرف فیلمش انسانیت باشد کارگران می‌تواند با خلق یک فیلم حال بشریت را خوب کند و به مخاطبش یادآور شود فرای همه علومی که نجات دهنده بشریت هستند عنصری وجود دارد به نام «دوست داشتن»که اگر باشد همه چیز معنا پیدا می‌کند و نجات یافتن بشریت قطعی است و اگر نباشد هیچ علمی نمی‌تواند باعث نجات بشریت شود.
آیدا پناهنده در آخرین ساخته خود راوی مهمترین عنصر در خلق بشریت است او با ساخت این فیلم روند رو به پیشرفت خود را در عرصه فیلمسازی ثابت کرد. «ناهید» و «اسرافیل» فیلم‌های قابل قبول و نویدبخش کارگردانی تازه نفس بودند و «تی‌تی» در کارنامه حرفه ای پناهنده گامی رو به جلو به حساب می آید فیلمی که بیننده را سر شوق می آورد و طعم عشق را به او می چشاند.فیلم «تی‌تی» علاوه بر بازی‌های باورپذیر و عناصری چون فیلمبرداری، تدوین، طراحی چهره پردازی و صحنه و لباس فیلمنامه ای فکر شده و دقیق دارد که به قلم ارسلان امیری و آیدا پناهنده نوشته شده است.
در این آشفته بازار فیلم‌ها با قصه های تلخ، گزنده و اندوهناک که البته بیانگر حال این روزهای دنیاست،تماشای فیلم «تی‌تی» برای اندکی نفس گیری خالی از لطف نیست.

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها