سینماسینما، زهرا مشتاق
دیدار اعضای هیات مدیره تهیه کنندگان، با مدیران فرابورس می تواند اتفاقات تازه و متفاوتی را در سینمای ایران رقم بزند.
ورود سینمای ایران به بورس، می تواند گام موثر و مهمی برای توجه و تلاش بیشتر جهت صنعتی شدن سینمای ایران باشد. گردش مالی سینمای ایران که اگر تولیدات شبکه نمایش خانگی را نیز به آن اضافه کنیم، می تواند منبع مالی قابل توجهی باشد؛ به سینمای ایران رفته رفته جنبه و وجهه ای صنعتی خواهد بخشید. ورود سینما به بورس معنایش قرار گرفتن کنار صنایع و شرکت های معتبری است که سالیان دراز سهام خود را در بورس عرضه و هماره در هر شرایط بازار، متقاضیانی همیشگی با خود همراه داشته اند. حضور سینمای ایران در بورس می تواند سهامداران بالقوه ای را جذب این مسیر سازد. به خصوص نهادهای حقوقی یا سرمایه گذاران شخصی که به نوعی به هنر سینما علاقه مند باشند، چه بسا علایق شخصی آنان در این تصمیم گیری و مشارکت نیز نقش داشته باشد.
سینمای ایران در سه بخش تولید، پخش و سینماداری تصمیم به ورود به جریان بورس کشور دارد. یعنی سه شاخه اصلی سینما که هر چه قوی تر و تنومندتر باشد، می تواند نتایج مفید و موثرتری را به کلیت سینمای ایران تزریق کنند. هم چنانکه شرکت های سودده هماره در راس هرم بورس قرار دارند، سینمای ایران نیز چه بسا به مدد علاقه مندی کلی مردم به جریان سینما، مخاطبانی پروپا قرص در بورس پیدا کند.
البته این نشست اولین گام ها در راهی طولانی است که نیازمند فراهم شدن مقدمات و هماهنگی های میان و درون سازمانی بسیاری است. اما اصل اتفاق رویداده نوید خوشحال کننده ای برای خانواده سینماست. چون رونق جریان سینما، می تواند تمامی اعضا این خانواده بزرگ را منتفع سازد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
آخرین ها
- بیانیه یکصد سینماگر درباره حکم تازه جعفر پناهی
- «سایت اند ساوند» ۵۰ فیلم برتر ۲۰۲۵ را انتخاب کرد؛ فیلم اندرسون در صدر/ «یک تصادف ساده» ششم شد
- یک چرخش استراتژیک بزرگ؛ نتفلیکس برای خرید برادران وارنر، وارد مذاکرات انحصاری شد
- دربارهی نمایش «زنی که فقط سیگار میکشد»؛ ای کاش که جای آرمیدن بودی
- «تاجی» به اسکار رفت/ «آمیگدال» آماده نمایش شد
- نخستین نشست هیئت مدیره انجمن منتقدان برگزار و رئیس انجمن انتخاب شد
- ماجرایِ ظریفِ وزارت خارجهی سوئیس
- فیلم-کنسرت «هری پاتر»و «ارباب حلقهها» به آخرین اجرای پاییزی رسیدند
- پوستر «باد زرد – ونگوگ» رونمایی شد
- مولف بودن در آینه مکتب نقد عمیقگرا
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد





