تاریخ انتشار:۱۴۰۰/۱۲/۰۱ - ۱۵:۵۴ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 170804

سینماسینما، فرانک آرتا

۱-این روزها بساط جشنواره فروشی پررونق شده و به بهانه اظهار نظری در باب ازدواج سفید از سوی نوشین معراجی در نشست رسانه ای فیلم نمور انواع هجمه‌ها سوی این خانم و جشنواره سرازیر می‌شود و ظاهرا کار به جاهای خطرناک هم رسیده که ان‌شاءالله ختم به خیر شود! جالب این که بارها فیلمنامه نویس، کارگردان و دست اندرکاران جشنواره عذرخواهی کرده‌اند اما ظاهرا به مذاق جماعتِ معترض خوش نیامده و کلا تمام کاسه و کوزه مشکلات موجود در مملکت را روی سر سینمای ایران خراب می‌کنند که وااسفا فلان و فلان! اما باید گفت ما کماکان با این بازی‌ها آشنا هستیم. منتهی داستان ضعیف‌کشی در این دیار مسبوق به سابقه است. فقط لطفا حواستان باشد که حواسمان هست با چماق سیاست، نمی توانید برای خود میز ریاست بسازید که بدجوری بدقواره و رسوا خواهد بود که در نهایت «عِرض خود می بری و زحمت ما می داری»! پس کمی حواستان باشد و روی حواس پرتی ما حساب باز نکنید!
۲- معتقدم با همه کاستی‌ها و نقصان‌هایی که جشنواره امسال داشت باید تمام قد در کنار سینمای ایران ایستاد. چون سینما را اهالی آن آباد کرده‌اند، نه کسانی که بدون توانایی همچون مهمان‌های ناخوانده فیلم «بانو» اتاق‌های سینما را تصاحب می‌کنند و به اصطلاح برای خودشان قبایی می‌دوزند که بر تن‌شان زار می زند. آنها همیشه تلاش‌شان این بوده که سینما را مال خود کنند. اما محال است. به قول رضا داوری هنر دستوری نیست! پس لطفا از بازی‌های تکراری دست بردارید! یک کم خلاقیت داشته باشید. سناریوی جدید بنویسید.
۳- این روزها بیشتر فشارها روی مسئولان سازمان سینمایی و شخص وزیر است. آنها معتقدند کارهای خوبی در دوران جشنواره هم انجام داده‌اند که باید دیده می‌شد. اما متاسفانه مخالفان فقط دست روی یک موضوع بی‌اهمیت گذاشته‌اند. خب من هم موافقم موضوع آن قدرها بزرگ نبود. اما به رسم یک سوزن به خودمان و یک جوالدوز به دیگران، خطابم به مسئولان سینمایی است: حالا دیدید «ساختن» چقدر سخت است و «ویران» کردن چقدر آسان. شما هم با همین نگاه جشنواره جهانی فیلم فجر را بدون در نظر گرفتن دستاوردهایش یک شبه نابود کردید. رضا میرکریمی جشنواره را تا سطح الف ارتقا داد و در نهایت اصل جشنواره را ناگهانی و یک شبه نادیده گرفتید! آقایان! این است حکایت زندگی، دست روزگار و گردش ایام!
۴-در دورهای مختلف جشنواره جهانی فیلم فجر افراد بزرگ و صاحب نام سینمای جهان به ایران سفر کرده‌اند که انصافا باید از میرکریمی و تیمش تشکر کرد. اما حیف و صد حیف….

منبع: منتشر شده در صفحه اینستاگرام فرانک آرتا

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها