آن هاتاوی، هنرپیشه زن جوان آمریکایی هفته پیش در مصاحبه ای با روزنامه گاردین انگلیس افشاکرد که به رغم کسب اسکار نقش دوم زن برای بازی در ورسیون موزیکال «بینوایان» در سال ۲۰۱۳ هیچ چیز این فیلم به مذاق او جور و خوش نیامد و وی به شکل های مختلف رنج زیادی در زمان تهیه فیلم برد.
به گزارش سینماسینما، هاتاوی گفت: طی بازی در این فیلم بر اثر فشارهای روحی ۱۰ کیلو لاغر شدم و دائما در استرس بودم و دشواری نقش در یک عرصه غیر تخصصی ـ موزیکال ـ مرا پیر کرد. حتی وقتی برای دریافت اسکار به روی «سن» دعوت شدم و به آن جا رفتم، نمی توانستم یک قیافه خوب و خوش که مورد درخواست و توقع مردم بود، به خود بگیرم زیرا آن رنج هنوز با من بود. سعی کردم تظاهر به شادی کنم اما حتی لباسی که آن شب بر تن داشتم مرا آزار می داد. من اسکاری را بردم که فقط رنج مرتبط با آن در خاطر من حک شده است.
هاتاوی ادامه داد: شاید مردم از صورت ظاهر هنرمندان پی به همه چیز نبرند ولی درون بازیگران غوغا است و آنها می دانند که از کجا به چنین نقطه ای رسیده اند. بر همین اساس زمانی یک هنرپیشه به روی سن می رود و جایزه ای به او می دهند که دستاورد بزرگی است ولی بازیگر به سبب مسایلی که پیشتر تجربه کرده و رنجی که برده، در آن لحظات یک احساس کامل و توام با شادی واقعی ندارد و وصف من و اسکار آن سال و احساس ام روی سن در زمان دریافت اسکار چنین چیزی بود.
به رغم بدگویی هاتاوی پیرامون شرایط (احساساتش در زمان تهیه و سپس اکران «بینوایان») این فیلم در محاسبات و ارزش گذاری های هنری و میزان فروش در گیشه ها بد عمل نکرد و از طرف دیگر آن هاتاوی نیز هنرمندی غیر آشنا با اصول فیلم های موزیکال نیست. البته جدیدترین فیلم اکران شده او نه یک کار موزیکال یا کمدی ـ رمانتیک ها که تخصص اول وی هستند، بلکه فیلمی علمی ـ تخیلی و حادثه ای به نام «Colossal» است که موفقیت تجاری نسبی داشته است.
منبع: بانی فیلم
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- پیشبینی اسکاری سردبیر هالیوود ریپورتر؛ فیلم پناهی برای اسکار چقدر شانس دارد؟
- یک اثر ایرانی دیگر در اسکار ۲۰۲۶؛ فیلم شهرام مکری نماینده تاجیکستان شد
- فیلمی درباره کشتار نانجینگ؛ چین «محکوم به حق» را به اسکار فرستاد
- بازگشت آقااسفندیار با واکنش به بیانیه هیات انتخاب کمیته اسکار
- برای شرکت در نود و هشتمین دوره؛ هند، فیلم اسکورسیزی را به اسکار معرفی کرد
- جعفر پناهی خطاب به آکادمی اسکار: انحصار دولتی در انتخابِ نماینده بخش بینالمللی را بشکنید
- گلایه حامد بهداد از کمیته انتخاب فیلم برای اسکار؛ سر «پیر پسر» را بریدید
- زنجیره بیانیهها درباره اسکار ادامه دارد؛ حمایت۸۰ سینماگر دیگر از تصمیم خانهسینما
- فیلم جعفر پناهی در راه آکادمی؛ فرانسه «یک تصادف ساده» را به اسکار فرستاد
- یورش نظامیان اسرائیلی به خانه فیلمساز برنده اسکار
- ۵ نامزد برای معرفی به اسکار اعلام شد
- خانه سینما از کمیته اسکار خارج شد؛ نقشی در این کمیته نداریم/ آرزوی موفقیت برای فیلم معرفی شده
- ژاپن «کوکوهو» را به اسکار میفرستد
- برای شرکت در نود و هشتمین دوره؛ بلغارستان «تاریکا» را به اسکار میفرستد
- برای رقابت در اسکار ۲۰۲۶؛ «شیفت آخر» نماینده سوئیس شد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم





