رضاداد مشاور سازمان سینمایی در حالی از «رستاخیز» به عنوان یک فیلم تولید مشترک عالی نام برد که بهروز افخمی خطاب به او گفت:پس چرا این تولید مشترک را توقیف کردید؟!
به گزارش سینماسینما، شامگاه گذشته ۲۷ فروردین ماه برنامه «هفت» با حضور شهاب اسفندیاری و علیرضا رضاداد و اجرای بهروز افخمی به بررسی تولید مشترک در سینمای ایران و جهان پرداخت.
در بخشی از این میزگرد در حالی علیرضا رضادداد از برطرف شدن نگرانیهای و مشکلات اکران «رستاخیز» در آیندهای نزدیک خبر میداد که از این فیلم به عنوان یک تولید مشترک عالی نام برد و ادامه داد: ما می توانیم با کشورهای همسو و همسایه خود این کار را ادامه دهیم و باید به فرصتهای جدیدی فکر کرد. ما گاهی تولید به سفارش دیگران و برای دیگران کردهایم، اما تولید مشترک کم داشتهایم، به طور مثال فیلم «رستاخیز» یک نمونه عالی تولید مشترک است.
اما افخمی بلافاصله گفت: تولید مشترکهایی که با اروپا داشتهایم عموما خلاف اهداف و سیاستهای ما درآمده است اما تولید مشترک با کشورهای همسوی خود نظیر عراق و کویت را هم توقیف کردید، مثل همین «رستاخیز»،در این صورت انگیزهای برای این کار نمیماند و بر تولیدات بعدی تاثیر منفی میگذارد.
و رضاداد در پاسخ به این اظهارات گفت: بله. من اگر تصمیمگیر بودم هرجا که بخش خصوصی زیان میکند او را درگیر نمیکردم، چون او به فکر اکران و پخش خوب آن است ولی در کل این سیاست (تولید مشترک) در سال جدید به طور جد دنبال میشود.
، به تازگی هم مومنی رئیس حوزه هنری در اختتامیه هنر انقلاب از “تلخکامیها” در کنار “موفقیتها” صحبت کرد و گفت: یک فیلم سینمایی (رستاخیز) توسط عدهای از هنرمندان ساخته شده بود که سالها عمرشان را پای آن گذاشته بودند و کارشناسان هم نظر مثبتی به آن داشتند اما علیرغم میل نظام از اکران در ایران و خارج بازماند و معلوم نشد چرا این طور شد. این نکته قابل تأمل است و باید آسیب شناسی شود؛ چه بسا اگر این اتفاق نمیافتاد امروز کاندیدای دیگری هم داشتیم.
فیلم «رستاخیز» سال گذشته در آستانه عید فطر یک روز به نمایش درآمد و با وجود داشتن پروانه نمایش و فتوای برخی علما به دستور وزارت ارشاد بنا بر مصلحتهایی از اکران پایین کشیده شد.
در پی اظهارات علیرضا رضاداد مبنی بر حل شدن مشکلات اکران «رستاخیز» این سوال مطرح شده است که چگونه مشکلات اکران این فیلم حل خواهد شد؟ نورانی کردن چهره حضرت ابوالفضل، یکی از درخواستهای وزارت ارشاد از درویش است که او بارها اعلام کرده که این فیلم را مطابق با فتاوای مراجع عظام تقلید و مجوزهای قانونی اینگونه ساخته است..
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- بخش زیادی از انتقاداتی که در برنامه هفت مطرح می شود به خود افخمی بر می گردد
- حرفهای تازه رییس اسبق سازمان سینمایی؛ ایوبی: پشتم را خالی کردند/ دولت باید پایش را عقب بکشد
- بازخوانی سرنوشت «علت مرگ: نامعلوم» / فیلمی که چون پروانه نمایش نداشت، از جشنواره فجر حذف شد
- شبنشینی غیرایرانی در هفتِ یلدایی
- صدور پروانه ساخت سینمایی جدید برای افخمی، روستایی و ۴ کارگردان دیگر
- زن ۸۰ ساله یهودی سوژه فیلم جدید بهروز افخمی شد
- افخمی: «بی بدن» را به جای «صبح اعدام» وارد مسابقه کنید
- شوکرانِ خنده در عزا/ درباره بهروز افخمی
- لبخندزنان در میان اتاقهای خونآلود/ درباره بهروز افخمی و حضورش در خانه مهرجویی
- با حضور بهروز افخمی؛ سرهنگ ثریای واقعی مهمان اولین برنامه «از سرگذشت» میشود
- افخمی ماجرای اعدام طیب حاج رضایی را میسازد
- بیانیه انجمن بازیگران درباره هتک حرمت زنان/ شکایت میکنیم
- پاسخ انتقاد توهین و تهدید نیست!/ واکنش خانه سینما به اظهارات ابوالقاسم طالبی در برنامه «هفت»
- له له زدن برای تیتر شدن/ درباره اظهارات ابوالقاسم طالبی
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





