آئین دیدار فیلم سینمایی نوراستنی به کارگردانی امید توتونچی در موزه سینما برگزار شد.
به گزارش سینماسینما، در ابتدای برنامه امیر توتونچی با اعلام اینکه برای ساخت این فیلم تنها نبوبده است و دوستانی در تمام مسیر همراه او بودند، از علی غلامی، محمدرضا نوریان و علیرضا منصوری نام بُرد و آنها را روی صحنه خواند.
او گفت:«ما چهار نفر به عنوان افراد پشت صحنه و دوربین حاضر بودیم و امروز خدا را شاکر هستم که فیلم با حمایت دوستانم ساخته شد و از گروه هنر و تجربه سپاسگذارم که آرزوی هر فیلمسازی که همان دیده شدن اثرش توسط مخاطب است را برآورده کرده و مسئولان گروه این فرصت را برای کسانی مانند ما به وجود آوردهاند تا فیلممان اکران شود.»
این کارگردان جوان در ادامه و درباره فیلمش عنوان کرد: «نکتهای که در ساخت فیلم برای من اهمیت داشت درک این موضوع بود که چطور میتوان به یک فیلمنامه جان بخشید.»
او در ادامه تاکید کرد:« فکر میکنم اگر قواعد یک ژانر را در سینما رعایت کنیم، اثر بهتری بدست میآید و این فیلم را در فضای سایکودرام ساختیم. نوراستنی نوعی اختلال روانی است که در وجود همه آدمها هست؛ همین شادیهای غیر عادی، کنج عزلتهای ناگهانی و رفتارهایی از این دست به همین موضوع برمیگردد.»
مهسا محمدکاظم که در این فیلم به ایفای نقش پرداخته بود، اظهار کرد: «با این گروه فیلمهای کوتاه مختلفی کار کرده بودیم، اما از یک جایی به بعد آقای توتونچی تصمیم گرفت دغدغههایش را مکتوب کند و بعد از آن، این فیلم سینمایی ساخته شد.»
سینا راستگو هم از دیگر عوامل فیلم بیان کرد: همه کسانیکه اینجا هستند، تقریبا هم سن و سال یکدیگرند و البته جوان، این نشان میدهد که جوانها وارد عرصه شدهاند.
زهرا بهروزمنش از دیگر بازیگران فیلم هم در صحبتهایی تاکید کرد:« کاش سه سال قبل فیلم فرصت اکران پیدا میکرد، چون وقتی حالا آن را میبینیم خیلی چیزها تغییر کرده است، شاید این حرف درستی نباشد و به هر حال همه فیلمها در گذر زمان یک شکل باقی نمیمانند، اما ایکاش همان زمان فیلم فرصت دیده شدن را بدست میآورد.»

سالار کریمخانی هم با اشاره به اینکه از سالهای ۸۷-۸۸ با امیر توتونچی همکاری داشته است، اظهار کرد:« در آن زمان وقتی امیر تصمیم گرفت فیلم بلند بسازد، از واژه چریکی کار کردن استفاده کرده بود و وقتی وارد کار شدیم، دیدیم که واقعا چریکی کار میکنیم. آقای توتونچی در ساخت فیلم بیشتر درگیر بازیها و داستان بود، تا اینکه خودش را درگیر پلانها یا به وجود آوردن فضاهای عجیب و غریب کند و من خوشحالم که به او اعتماد کردم.»

علی غلامی که خودش را یکی از چهار نفری که در پشت دوربین حضور داشته، معرفی کرد، گفت: »خوشحالم فیلم بعد از اینکه در چند جشنواره خارجی دیده شد، سرانجام در ایران هم اکران شده و دیده میشود.»
پولاد مختاری هم با تاکید بر اینکه این فیلم با همت و انرژی همان چهار نفر اصلی جمع شده است، بیان کرد:« شاید جذابترین اتفاق فیلم این باشد که تنها با هشت میلیون تومان و حتی کمتر ساخته شده است و اگر فیلم را دیدید و دوست داشتید، برای آن تبلیغ کنید تا در این سانسهای محدود دیده شود.»
در این مراسم هنرمندانی چون همایون ارشادی، امین تارخ، وحید وکیلیفر و نوید دانش حضور داشتند و به همراه عوامل فیلم به تماشای این اثر نشستند.
منبع: سایت هنر و تجربه
عکس ها: یاسمن ظهورطلب
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- برای همایون ارشادی که به تازگی به ابدیت پیوست؛ بازیگر سکوت و تأمل
- بدرقه پیکر همایون ارشادی به خانه ابدی
- طعم تلخ گیلاس
- همایون ارشادی درگذشت
- ۲ فیلم جدید روی پرده سینماها میرود
- نقش امین تارخ در ارتقای بازیگری سینمای ایران/ موزه سینما نباید از حضور هنرمندان خالی باشد
- گنجینه امین تارخ و مازیار میری رونمایی میشود
- راهیابی «ماهور» به جشنواره ترکیهای
- هوتن شکیبا: دوست داشتم به جای همایون ارشادی در «طعم گیلاس» باشم
- این هنر و تجربه آنتی ویروسی ست بر فیلم های به هرقیمت مسخره
- «شهرک» به «کازابلانکا» رفت
- نمایش مستند بهمن کیارستمی درباره «طعم گیلاس»
- «ترانه تارخ»؛ پرترهای از زندگی امین تارخ/ عسگرپور: وجوه آموزشی تارخ فراتر از مرزهای خودمان بود/ اسعدیان: امین تارخ را زود از دست دادیم
- تحقق آرزوی چندساله فعالان انیمیشن در هنرو تجربه
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم





