تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۱/۱۶ - ۰۱:۴۴ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 50749

رضا+بابکبازیگر پیشکسوت عرصه سینما، تئاتر و تلویزیون به زودی نمایشی را برای گروه کودک و نوجوان به صحنه می‌برد.

به گزارش سینماسینما، رضا بابک که هنوز خاطره بازی زیبای او را در سریال “آرایشگاه زیبا” به خاطر داریم مدتی است که از عرصه تصویر دور است.

بازیگر پیشکسوت عرصه سینما، تئاتر و تلویزیون درباره این دوری از عرصه تصویر عنوان کرد: یکی دو سالی است که کاری در حوزه تصویر انجام نمی‌دهم، چرا که پیشنهادهایی که در این حوزه دارم خیلی رضایت‌بخش نیستند و یا اینکه توافقی میان من و تولیدکنندگان پیش نمی‌آید. اما در تدارک یک تئاتر هستم و با فراهم شدن شرایط آن را به روی صحنه خواهم برد.

در توضیح این اثر نمایشی گفت: این نمایش برای گروه کودک و نوجوان است، صحبت‌هایی با مدیریت مجموعه تئاتر شهر، ایرانشهر و کانون پرورش فکری کودک و نوجوان در این حوزه داشتم، اما فعلاً با مدیر تالار هنر به نتیجه رسیده‌ایم و امیدوارم که بتوانم در سال ۹۶ این نمایش را به روی صحنه ببرم.

بازیگر سریال” گل پامچال” ادامه داد: “الدوز و کلاغ‌ها” تلفیقی است از سه قصه زنده‌یاد صمد بهرنگی که متناسب برای گروه سنی کودک و نوجوان و بزرگسال است. بعد از انقلاب یک بار این متن را به روی صحنه بردم و در آن زمان بسیار مورد توجه واقع شد و حالا پس از گذشت سال‌ها بار دیگر تصمیم گرفتم با تغییراتی در متن، این نمایش را به روی صحنه ببرم. دوست دارم کاری باشد تا همه سنین با آن ارتباط برقرار کنند. از آنجایی که تجربه قبلی موفق بود امیدوارم این تجربه نیز به سرانجام خوبی برسد.

بابک درباره نادیده گرفته شدن گروه سنی کودک و نوجوان از سوی تولیدکنندگان اظهار کرد: متأسفانه کارهایی که برای بچه‌ها به روی صحنه برده می‌شوند اصلاً خوب و شایسته این گروه سنی نیست. اغلب بچه‌ها را موجوداتی در نظر می‌گیرند که قدرت درک و تشخیص ندارند و این اصلاً خوب نیست. متأسفانه در سال‌های اخیر آثاری به روی صحنه برده شده است که اصلاً خوب و شایسته نیست و به همین جهت هم بچه‌ها را کمتر در سالن‌های نمایش می‌بینیم و کودکانی هم که دیده می‌شوند بیشتر بچه‌های زیر سن دبستان هستند که به زور خانواده به سالن‌های نمایشی آورده می‌شوند. به نظرم زمان آن رسیده است که متحول شویم و فکر می‌کنم با توجه به تجربیات قبلی که داشتم این توان و قدرت را دارم که کاری درخور و شأن کودک به روی صحنه ببرم. من نمایش “هملت” را برای کودکان به روی صحنه بردم که در زمان خود بسیار از آن استقبال شد. برای این کار نیز چشم‌اندازی این‌گونه دارم و فکر می‌کنم کارم را بلدم و معتقدم کار هنری باید ارتباط تنگاتنگ با مخاطب برقرار کند.

این کارگردان و بازیگر پیشکسوت درباره گروهی که قرار است برای این نمایش او را همراهی کنند نیز بیان کرد: تمرینات اولیه شروع شده است، در این نمایش صحبت‌هایی با لیلی رشیدی، بهناز جعفری، محمود بصیری، مجید قناد، ناصر آویژه، حسن دادشکر شده است ولی هنوز گروه اصلی مشخص نشده و در سال جدید تمرینات اصلی شروع خواهد شد.

بابک در ادامه گفت: امیدوارم مردم کشورم آرامش، سلامتی و شادی داشته باشند. زمانی ما با آثارمان تلاش می‌کردیم جو افسرده جامعه را تغییر دهیم و همین باعث شد که آثارمان تاریخی شوند، چرا که داستان‌ها به گونه‌ای طراحی می‌شد که همه اقشار جامعه را در برمی‌گرفت. اما امروز این‌گونه نیست و داستان‌هایی بیان می‌شود که از دل جامعه بیرون نیامده است و به همین دلیل هم مخاطب ارتباط خوبی با آثار برقرار نمی‌کند. امیدوارم در سینما، تلویزیون و تئاتر تغییرات خوبی شکل بگیرد و بتوان آثار خوبی را در این حوزه از تولیدکنندگان دید.

منبع: هنرآنلاین

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها