سینماسینما، علی پاکزاد – آزاده نامداری بازیگر فیلم «مالاریا» با اشاره به اینکه شخصیت سمیرا قوامی در فیلم «مالاریا» هیچ شباهتی به خود او ندارد تاکید کرد این نقش کاملا با شخصیت آزاده نامداری فاصله دارد.
به گزارش سینماسینما، مالاریا فیلمی به کارگردانی و نویسندگی پرویز شهبازی و تهیهکنندگی مسعود ردایی محصول سال ۱۳۹۴ است. این فیلم در هفتاد و سومین دوره جشنواره بینالمللی فیلم وِنیز در بخش رسمی مسابقه افق ها پذیرفته شد. همچنین در بخش سودای سیمرغ سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر نیز نمایش داده شد . این فیلم در جشنوارههای ورشو لهستان، بوسان کره جنوبی و شیکاگو امریکا حضوری موفق داشته است. همچنین این فیلم در دهمین دوره فستیوال فیلم های ایرانی سانفرانسیسکو سه جایزه اصلی بهترین فیلم ،بهترین کارگردانی، بهترین فیلم نامه را دریافت کرد.
آزاده نامداری که بیشتر به عنوان مجری شناخته میشود در مالاریا مقابل دوربین شهبازی رفت. بازیگر فیلم «مالاریا» درباره حضور در این فیلم گفت: فیلم «مالاریا» با اسم «نسیم» کلید خورد. یکی از موضوعاتی که باعث شد در این فیلم حضور پیدا کنم. کار با پرویز شهبازی بود. شهبازی یکی از کارگردانان موفق سینما است. اما نکته ای که حائز اهمیت است تفاوت شخصیت «سمیرا قوامی» در فیلم «مالاریا» با آزاده نامداری است یعنی این دو کاملا شخصیت های متفاوت نسبت به هستند و هیچ تشابهی با هم ندارند.
او ادامه داد: البته من جزوی از خانواده سینما نیستم، اما اطلاعاتم از سینما کم نیست. زیرا از سالهای گذشته در جشنوارههای مختلف حضور پیدا کرده ام و بیشتر آثار سینمایی را تا امروز دیدهام. البته قبل از بازی در فیلم «مالاریا» نیز پیشنهاداتی داشتم اما هیچگاه مایل نبودم که حضور پیدا کنم. اما این پیشنهاد به گونه ای بود که دوست داشتم در آن حضور پیدا کنم.
او در مورد ویژگی کار با شهبازی و حضور در فیلم مالاریا گفت: یکی از ویژگیهای پرویز شهبازی این است که فیلمنامه در آثارش حضور چشم گیری ندارد. پلان های زیادی گرفته می شد که معلوم نبود ربط آنها به یکدیگر چه بود! برای من که اولین تجربه ام در بازی بود این موضوع کمی سخت بود. البته با آقای شهبازی ساعت های زیادی بحث می کردم و درباره شخصیت «سمیرا» سئوال داشتم که آقای شهبازی نیز توضیحات خوبی را ارائه دادند.
او ادامه داد: با توجه به توضیحاتی که به من دادند بیش از قبل برای بازی در این نقش هیجان داشتم. به هر حال کار با گروهی حرفه ای برای من بسیار مهم بود. فیلم «مالاریا» گلچینی از بهترین های سینمای ایران بود. همه چیز به حدی حرفه ای در کنار هم بود که قبول نکردن این نقش ممکن نبود. باز هم می گویم که من سینمایی نیستم زیرا سالها در تلویزیون بودم. البته نبود فیلمنامه یکی از آن مسائلی بود که باعث سختی کار من در این پروژه شد.
نامداری درباره تفاوت های تلویزیون و سینما گفت: مجری گری تفاوت زیادی با بازیگری دارد. بسیاری از مجری ها وارد تلویزیون می شوند که از طریق آن بتوانند فیلم بازی کنند و در سینما حضور داشته باشند. این موضوع دیده شدن یکی از معضلات امروز در جامعه است. البته بازیگری یکی از آن موضوعاتی است که بسیار جذاب است و هر کسی را به سمت خود جذب می کند. اما به شخصه هیچگاه به دنبال چنین چیزی نبودم. مجری گری برایم بیش از حد جذاب است. زیرا دوازده سال است که در این حوزه فعالیت می کنم. گاهی در یک روز در چند برنامه مختلف برای اجرا حضور پیدا می کردم. البته مقایسه این دو با هم به هیچ وجه حرفه ای نیست زیرا هر کدام تعریف خودشان را دارند. البته نقطه مشترکی هم این میان وجود دارد ؛ که آن صحبت از دغدغه های اجتماعی است. یعنی همه ما برنامه می سازیم که دغدغه هایمان را عنوان کنیم. خودم را به عنوان مجری می شناسم که دیده شدن و بازیگری برایش الویت ندارد. مایلم که در کار خودم بهترین باشم. نقش یک مجری دربرنامه تلویزیونی بی بدیل است. درست است که عوامل مختلفی حضور دارند اما همه کاره صحنه مجری است و او تعیین می کند که چه اتفاقی در برنامه رخ دهد. یکی از دوستان مجری به من گفت که پیشنهادی برای بازی در فیلمی دارد از او خواستم که به هیچ وجه قبول نکند زیرا سینما یعنی کار گروهی و برای یک مجری قطعا بازی در سینما دشوار است. متاسفانه به اندازه ای به بعضی از مجری ها بها داده اند که اگر در سینما و کار گروهی قرار بگیرند قطعا اذیت می شوند؛ این موضوع و سختی کار را در «مالاریا» حس کردم.
ازاده نامداری درباره آینده کاریش گفت: اکنون در نقطه ای از زندگی قرار گرفته ام که برایم بسیار مهم است. تجربه های خاصی را بدست اورده ام. من آزاده نامداری ده سال قبل نیستم. کارهای زیادی را در سالهای اخیر انجام داده ام. صاحب فرزند شده ام. انسان های زیادی را دیدم اکنون تحلیلم از خوب و بد تغییر کرده است. نگاهم پخته تر شده است. اکنون منتظر یک اتفاقق خوب هستم. نمی گویم باید در جای خاصی قرار بگیرم. اما هیچ وقت منشی دکتر و یا آرایشگر نمی شوم.به هر حال در حوزه رسانه فعالیت خواهم کرد.

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «رکسانا»؛ فیلمی که دردها را فریاد میزند
- اولین روز مسترکلاس «شکوه سینما» برگزار شد
- نوری بیلگه جیلان و سه سینماگر دیگر در تهران مسترکلاس برگزار میکنند
- جشنواره فیلمهای ایرانی در تورنتو
- همزمان با روز ملی سینما؛ عرضه نسخه مرمتشده «نفس عمیق» در نمایش خانگی
- فیلمهای رامبد جوان، بهرام افشاری و گزینه احتمالی اسکار در راه اکران
- گفتوگوی سینمایی نسلها/ نگاهی به مستند «موج نو»
- نمایش «رکسانا» در بخش مسابقه جشنواره فیلم دریای سرخ
- یسنا میرطهماسب و زهرا امیرابراهیمی بهترین بازیگران جشنواره توکیو شدند
- حضور گسترده فیلمهای ایرانی در معتبرترین جشنواره سینمایی آمریکای لاتین
- چرا تلویزیون از مجریانش مراقبت نمیکند؟/ افول ناگهانی ستارههای تلویزیونی؛ همچنان پرسش برانگیز
- به یادماندنی و معترضترین دانشجویان سینمای ایران/ از نیمه پنهان تا اعتراض و قصه ها
- مروری بر برنامههای پرمخاطب جوانانه که تعدادش به مرور کمتر شده است
- زنگ خطری برای سلبریتیها/ بلوغ دیده نشدن
- نگران ریحانه پارساها و آزاده نامداری هاهستم
نظر شما
پربازدیدترین ها
- انتقاد صریح کمال تبریزی و علیرضا رییسیان از بهرام رادان
- مرگ ناگهانی و غم انگیز بازیگر خردسال فیلم یه حبه قند
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- از دنیای عجیب، اما نه چندان عجیب سینما/ کارگردانانی که نمیتوانند اجاره خانهشان را بدهند
- صحبتهای رئیس هیئت داوران جشنواره برلین/ همه فیلمها سیاسیاند
آخرین ها
- جایزه بزرگ اسکار کسبوکارهای خاورمیانه به همراه اول رسید
- دو تصویر از تاریخ دوبله ایران
- جشن ۱۹ سالگی کانون ادبی زمستان برگزار شد؛ اهدای مدال سال به شهره سلطانی و مهدی یغمایی/ ایرج مهدیان تجلیل شد
- «مسیح پسر مریم» مینی سریال شد
- معرفی نخستین برندگان جشنواره برلین؛ جایزه بزرگ بخش مسابقه نسل به فیلم ایرلندی رسید
- در برنامه «خط فرضی» مطرح شد؛ خستگی از ما به نسل بعد از ما منتقل شده/ در زیر زمین، شهر دیگری وجود دارد
- نگاهی به سریال تاسیان؛روزی روزگاری ایران
- معرفی پلتفرمهای هوشمند سلامت همراه اول بهعنوان اپلیکیشنهای برگزیده
- انتقاد سازندگی از گفتوگوی کمال تبریزی با ایسنا/ داوران بر اساس مصلحت رای دادند نه کیفیت
- وداع با صدای ماندگار دوبله؛ بدرقه منوچهر والیزاده به خانه ابدی/ دوبلوری بدون جایگزین
- لوئیس بونیوئل فیلمساز در تبعید و صدو بیست و پنج سالگی
- فوت یک هنرمند پیشکسوت؛ عبدالرضا فریدزاده درگذشت
- شاهپور هنوز هست
- فیلمی در نوبت عید فطر به اکران اضافه نمیشود/ اسعدیان: پیشنهاد شورای صنفی نمایش برای بلیت، بیشتر از ۱۰۰ هزار تومان بود
- از دنیای عجیب، اما نه چندان عجیب سینما/ کارگردانانی که نمیتوانند اجاره خانهشان را بدهند
- با دستور وزیر ارتباطات، پروژههای ارتباطی همراه اول در روستاهای استان قزوین افتتاح شد
- جشنواره علیه جشنواره
- جایزه تجلی اراده ملی جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- گامی دیگر در جهت حذف سینما از سبد خانوادهها/ افزایش قیمت بلیت؛ ضربه مهلک به سینمای ایران
- مدیرعامل بهمن سبز: چه کسی بلیت ۲۲۰ هزار تومانی پیر پسر را میخرد؟!
- انتقاد صریح کمال تبریزی و علیرضا رییسیان از بهرام رادان
- اعطای تندیس «سازمان سبز برتر» به همراه اول
- پنجمین دوره «طرح پژوهانه همراه» با حمایت از دانشجویان نخبه کلید خورد
- نگاهی به سریال «جانسخت»؛ منتظر غافلگیری بمانیم یا نه؟
- کنسرت نمایش «ژن زامبی» از فردا میآید/بلیت ۵ روز اول به پایان رسید
- «نبض» روی میز تدوین
- نسخه ویژه نابینایان «مادیان» با صدای رعنا آزادیور منتشر میشود
- منوچهر والیزاده درگذشت
- ۱۲ نقشی که برنده اسکار شدند اما قرار بود به بازیگران دیگری داده شوند
- آیا باید از اینفلوئنسرها ترسید؟