هشت داور جهانی، ۱۸ طرح مقدماتی ارائه شده به سیزدهمین دوره جشنواره بینالمللی سینماحقیقت را در قالب Pitching Panel داوری خواهند کرد.
به گزارش سینماسینما به نقل از روابط عمومی جشنواره بینالمللی سینماحقیقت، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به دنبال برگزاری چند دوره کارگاههای بینالمللی در قالب پیچینگ و جذب سرمایه، همزمان با برپایی سیزدهمین جشنواره سینماحقیقت قصد دارد از طرحهای تولیدی مستند با ویژگیهای خلاقانه، اقتصادی، دارای لحظههای ناب و با قابلیت حضور در عرصهی بینالمللی حمایت کند.
در همین ارتباط، ۸ داور جهانی در مقام تهیهکننده، مدیر مؤسسات تولید فیلم مستند، مسئول بازاریابی و… به تهران سفر خواهند کرد تا مستندسازان منتخب در حضور آنان، اقدام به ارائهی طرح خود کنند. این ۸ داور عبارتند از:
* اووه ینسن
مشاور و تهیهکننده مستند و مسئول بازاریابی؛ با بیش از ۱۵ سال سابقه در حوزه مستند بینالملل. او تاکنون سخنرانیها و ورکشاپهای متعددی در زمینههای از ایده تا طرح، فیلمنامهنویسی، جذب سرمایه، پیچینگ، تولید مشترک، بازاریابی و پخش را برگزار کرده است. ینسن با جشنوارههای معتبر و فورومهای پیچینگ ذیل همکاری کرده است: فوروم ایدفا و هاتداکس، موسسه فیلم مدیترانه، ایدفا داکلب، نوردیک پانوراما، داکپوینت ایمپکت، داکپرو تهران (سینماحقیقت) ایشان از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۹ با EDN (شبکه مستند اروپا) در سمت برنامهریز و تهیهکننده همکاری داشته است.
* برام کرولس
او فارغالتحصیل موسسه رویال تئاتر، سینما و کالج فیلم اروپایی در دانمارک در رشته کارگردانی و تهیهکنندگی است و طی یک دهه فعالیت، تجارب بسیاری در زمینهی کارگردانی و تهیهکنندگی تلویزیون برای تعدادی از شرکتهای سینمایی بلژیکی کسب کرده است. از سال ۲۰۰۷ به عنوان فیلمساز و تهیهکننده با انجمن «آسوشیتز دیرکتورز» همکاری داشته است. فیلمهای وی جشنوارههای معتبری نظیر ساندنس، برلین، هاتداکس، ایدفا و لایپزیگ موفق به کسب جوایزی شده است. کرولس در سال ۲۰۱۴ شبکه مستند «داکپاپیز» را راهاندازی کرد تا مستندهای فنلاندی را در سالنهای سینما به نمایش بگذارد. او از سال ۲۰۱۹ به عنوان مدرس در دانشگاه آ.پ.انتورپ در حوزه تولید فیلم و خبرنگاری مشغول فعالیت شده است. کرولس تجارب ارزشمندی طی جلسات پیچینگ و ورکشاپهای جشنوارههای باردونچیا، تسالونیکی، سانیساید، میپداک و فوروم ایدفا دارد.
* پیتر گوتشالک
وی از سال ۱۹۸۴ به عنوان تدوینگر، نویسنده، تهیهکننده در شبکههای ذیل فعالیت داشته است:زد.دی.اف، مانیز، دی.اف.اف، برلین، بایرریشر، راندفانک، مونیخ، آر.ب.ب (او.آر.بی سابق) و پوستدام-بابلسبرگ. گوشتالک از سال ۱۹۹۶ تحت عنوان تهیهکننده، برنامهریز و مسئول خرید و تولید مشترک در تلویزیون آرته فرانسه فعالیت داشته است؛ همچنین به دفعات داور جشنوارههای معتبر اروپایی بوده و هماکنون در سمت استاد دانشگاه مشغول تدریس است.
* جنیفر دشان
او فیلمساز و تهیهکننده مستند است. از آثار شاخص دشان در سال ۲۰۱۸، تهیهکنندگی «رویایی با کارلوس شغال»، «پوتین، پدر خوانده» و «چهره پنهان برادران لهمن» بوده است که فیلم آخر را کارگردانی نیز کرده است. این فیلم برنده جایزه بهترین پیچ (ارائه طرح) جشنواره مستند سانیساید و برگزیده هاتداکس بوده و از چندین شبکه معتبر مانند آرته، ان.اچ.کی ژاپن و شبکه و رادیو مستند سی.بی.سی کانادا پخش شده است.
* کریستیان فالش
او تهیهکننده مستند است که برای کمپانی فیلم نروژی آپنورت فیلم کار میکند و از سال ۲۰۰۳ بهطور حرفهای مشغول تهیهکنندگی فیلم مستند است. از آثار او میتوان به «خیانت و غارت»، «جنگیر در قرن بیست و یکم»، «خیابان رویاها»، «پادشاه و مجرم»، «سنگدلان»، «مادربزرگهای خشمگین»، «دختران طلوع طلایی» اشاره کرد. فیلمهای فالش در بیش از ۳۰ کشور فروخته شده است و در جشنوارههای بسیاری اکران شده و جوایزی کسب کرده است. وی عضو ای.دی.ان. و هیئت مدیره مرکز فیلم “میدنوروژین” است.
* کنیچی ایمامورا
وی از سال ۱۹۸۳ در شبکه ان.اچ.کی ژاپن مشغول به کار بوده و از ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۲ مسئول خرید برنامه «مستند جهان» بوده است. ایمامورا سال ۲۰۱۲ به بخش ان.اچ.کی. انترپرایز منتقل شده و به عنوان تهیهکننده و مسئول تولیدات مشترک مستند فعالیت دارد. وی یکی از موسسین جشنواره مستند توکیو داکس است.
* گونی هیونگ
او مستندسازی باتجربه در شبکه ای.بی.اس کره است که هماکنون توجهاش معطوف به موضوعات بینالمللی و روز دنیاست. هیونگ در سالهای فعالیت در دفتر مرکزی ای.بی.یو واقع در کوالالامپور مالزی موفق به ایجاد کانالهای ارتباطی حرفهای بسیاری برای فیلمسازی مستند در کشورهای آسیایی شده است. وی یکی از بنیانگذاران جشنواره بینالمللی مستند ای.بی.اس است که حاصل مستقیم همین شبکه ای.بی.اس است که سالانه بالغ بر ۸ میلیون مخاطب دارد.
* لارس سف اشتروم
او تدوینگر، فیلمساز و تهیهکننده مستند است که از دهه ۷۰ مشغول به کار حرفهای است. اشتروم با «لایت اینترتینمنت» در سمت مدیر بخش هنرهای نمایشی اس.وی.تی. در اوایل دهه ۹۰ میلادی و مسئول برنامهریزی حوزه جنوبی اس.وی.ت در مالمو همکاری کرده است. در حال حاضر ایشان مسئول خرید بخش مستند رسانه ملی سوئد (اس.وی.ت) در استکهلم است.
*سیزدهمین دوره جشنواره بینالمللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» طی روزهای ۱۸ تا ۲۵ آذرماه ۱۳۹۸ به دبیری «محمد حمیدیمقدم» در پردیس سینمایی چارسو تهران برگزار خواهد شد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- داوران روی سن/ اختتامیه جشنواره سینماحقیقت در یک قاب – ۱
- «قرقبان» همچنان محبوب مخاطبان جشنوارهی سینماحقیقت
- فیلمهای برتر آرای مردمی و پرفروشترینها در روز اول سینما حقیقت معرفی شدند
- پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای جشنواره «سینما حقیقت»
- کدام شبکه ها جشنواره «سینماحقیقت» را پوشش می دهند؟
- جزئیات برگزاری جشنواره سینماحقیقت بیان شد
- برنامه نمایش فیلم های بخش بازار جشنواره سینماحقیقت اعلام شد
- شرایط بلیط فروشی فیلمهای جشنواره «سینماحقیقت» برای عموم مخاطبان جشنواره
- ۱۳ فیلم حاضر در جشنواره «سینماحقیقت» با موضوع کارآفرینی معرفی شدند
- اسامی فیلمهای بخش «مسابقه ملی» مستندهای کوتاه جشنواره سینماحقیقت اعلام شد
- اعلام برنامه کارگاههای پژوهشی جشنواره «سینماحقیقت»
- «نتهای مسی یک رویا» به «سینماحقیقت» رسید
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی





