فیلم «من سالوادور نیستم» به کارگردانی منوچهر هادی با همکاری وابستگی فرهنگی سر کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در استانبول اکران میشود.
به گزارش سینماسینما، مراسم افتتاحیه فیلم «من سالوادور نیستم» با حضور حبیب ایل بیگی (معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی)، مرتضاییفر (سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در استانبول) پروفسور ایلبر اورتایلی (مورخ مشهور ترکیه)، عبدالرضا راشد (وابسته فرهنگی سرکنسولگری ایران در استانبول، سید امیر پروین حسینی، منصور سهراب پور، حبیب اسماعیلی (مدیر پخش «رسانه فیلمسازان»)، برخی از بازیگران فیلم، شخصیتها، سینماگران محلی و علاقمندان سینما در استانبول برگزار شد.
در این مراسم ابتدا پروفسور «ایلبر اورتایلی» با تمجید از فعالیتهای فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در استانبول، برگزاری هفتههای فیلم و اکران فیلمهای ایرانی را در ترکیه گامی در راستای تقویت فرهنگی دو کشور دانسته و با اشاره به غنای تاریخ و تمدن ایران و فرهنگ مشترک دو کشور ایران و ترکیه، افزود: امروز سینما و فیلمهای معناگرای ایرانی که برگرفته از ارزشهای انسانی و الهی است خلاء مفاهیم سینمای هالیوود را پر کرده و به صنعت سینمای دنیا خدمت بزرگی را ایفا مینماید.
مرتضایی فر هم با گرامیداشت یاد و خاطره سینماگر فقید کشورمان عباس کیارستمی؛ پیرامون ضرورت همکاریهای فرهنگی بین دو کشور دوست و برادر ایران و ترکیه گفت: بدون شک صنعت سینما بدلیل برخورداری از زبان بینالمللی و وسعت تاثیرگذاری از مناسبترین ابزار برای تقویت ارتباطات دو کشور است.
حبیب ایل بیگی معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی هم در این مراسم با تشکر از دست اندرکاران اکران فیلم و حمایت وابستگی فرهنگی سر کنسولگری ایران از این رویدادهای فرهنگی، گفت:صنعت سینمای کشورمان در بعد از انقلاب اسلامی ایران همراه با رشد و شکوفایی بوده است، و امروزه شاهد این هستیم که در بیشتر جشنوارههای بینالمللی فیلمهای ایرانی و سینماگران ایرانی مورد تجلیل قرار میگیرند که نشانه این است که سینمای ایران زمینههای مساعدی برای تولید فیلمهایی با مفاهیم ارزنده را فراهم آورده است.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: امید است در آینده نزدیک فیلمهای بیشتری در کشور دوست و برادر ترکیه اکران گردد و شاهد حضور سینماگران ترکیهای نیز در ایران باشیم و این قبیل روادید فرهنگی را بسیار مهم و مؤثر در بهبود روابط فرهنگی دو کشور ارزیابی کرد.
وی همچنین افزود: امید است تا فرهنگدوستان و دوستدارن این هنر همه ساله شاهد اکران همزمان فیلمهای ایرانی در این کشور باشند.
در این مراسم، وابسته فرهنگی کشورمان عبدالرضا راشد، ضمن قدردانی از تمامی دست اندرکاران این رویداد فرهنگی گفت: تأثیرگذاری فیلم و سینما در جهان معاصر و سرمایهگذاری گسترده کشورها در این هنر بر کسی پوشیده نیست. همچنین سینما و فیلم ایرانی پس از انقلاب اسلامی، تأثیرگذاری در عرصههای فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی خود را مدیون اهتمام ویژه نظام جمهوری اسلامی ایران به این هنر میداند.
نخستین اکران عمومی فیلم همزمان در ۳۰ سالن سینما در شهر های مختلف ترکیه به مدت یک ماه به همت هلدینگ ENG و وابستگی ایران در استانبول از تاریخ ۲۴تیرماه تا ۲۴ مرداد ماه برگزار خواهد شد.
فیلم «من سالوادور نیستم» با زیرنویس ترکی استانبولی پخش شد و نکته جالب در نمایش فیلم، واکنش خوب تماشاگران به فیلم بود.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- انتقاد تند باشگاه خبرنگاران از فیلمهای تگزاس ،سلام بمبئی و…/با رقص مایکل جکسون می خواهند پول در بیاورند
- پخش «ساعت ۵ عصر» و «من سالوادور نیستم» از تلویزیون
- گفتگویی با رضا عطاران درباره همه چیز/ به نظرم دنیا ارزش خیلی گیر دادن ندارد
- گزارش سینماسینما از عوامل موثر در فروش ۱۲۰ میلیاردی سینماها در شش ماه نخست امسال
- سینمای ایران ۱۰۰ میلیاردی شد
- پخش کننده شهرزاد: برای ادامه فعالیت قیمت DVD را افزایش دادیم
- یک رکورد تاریخی در سینما / فروش ۸۵ میلیارد تومانی فیلمها از ابتدای سال تاکنون
- سالوادور مبتذل تر است یا اخراجیها؟ جدال مشاور احمدی نژاد با نویسنده کیهان!
- شاخصههایی که سینمای ایران را از ورشکستگی نجات میدهد / راز رستگاری هنر هفتم
- سینمای ایران در فروردین چقدر فروخت؟
- آیا آمار فروش فیلمهای نوروزی واقعی است؟
- ساعت کاری سینماها با کلهپزیها یکسان شد/کاریکاتور
- پخشکننده «من سالوادور نیستم»: فرصت میدادند، خودمان بنرها را عوض میکردیم
- عطاران و ریوالدو در آنونس «من سالوادور نیستم»/فیلم
- فوتبالیستهایی که به سینما آمدند
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





