تاریخ انتشار:۱۴۰۰/۰۵/۰۶ - ۱۳:۳۵ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 159284

مستندهای سینمای ایران، در طرحی که مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، اجرا خواهد کرد به صورت فیزیکی و آنلاین نمایش داده می‌شوند.

به گزارش سینماسینما به نقل از ارتباطات و اطلاع‌رسانی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، «اکران حقیقت» که به همت واحد بازرگانی مرکز گسترش، طراحی و اجرا می‌شود، دو مرحله دارد. در مرحله نخست، مستندهای تولید شده در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به صورت آنلاین و توسط پلتفرم هاشور نمایش داده می‌شوند. همزمان و با عادی‌تر شدن شرایط اجتماعی و کاهش روند ابتلا به ویروس کرونا، فیلم‌ها در بیش از ۵۰ مرکز فرهنگی و هنری و تعدادی از سینماها در سراسر کشور نمایش خواهند داشت.

در مرحله دوم، مستندهایی که متعلق به مرکز گسترش نیستند، اما شرایط اکران آنلاین و فیزیکی دارند و متقاضی اکران در «اکران حقیقت» هستند، نمایش داده می‌شوند.

طرح «اکران حقیقت» به زودی و با اکران عمومی «بانو قدس ایران» (مصطفی رزاق کریمی)، «در جستجوی خانه خورشید» (مهدی باقری)، «زیر این چتر باران می بارد» (کتایون جهانگیری)، «ف – الف» (فرشاد اکتسابی) و «بر سر خاک» (محسن خانجهانی) آغاز می‌شود. در کنار نمایش فیلم‌ها، جلسه نقد و بررسی با حضور کارگردانان آثار برگزار خواهد شد.

پس از پایان دوره اکران این پنج مستند، «اکران حقیقت» با نمایش مستندهای دیگر ادامه خواهد یافت. هدف از اجرای این طرح، ایجاد «شبکه تخصصی اکران فیلم مستند» در ایران، افزایش گستره مخاطبان سینمای مستند در سراسر کشور، ایجاد فضایی عادلانه و مناسب برای همه دوستداران سینمای مستند، پژوهشگران و فعالان این عرصه برای تماشای آثار مستند با کمترین هزینه و بهترین کیفیت است.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها