تاریخ انتشار:۱۴۰۲/۱۲/۰۱ - ۰۵:۳۹ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 194807

با نمایش «کیارستمی مشغول کار است»؛ اول اسفند ساعت ۱۷ چراغ بیستمین جشن تصویر سال روشن می‌شود.

به گزارش سینماسینما به نقل از دبیرخانه تصویر سال، بیستمین جشن تصویر و جشنواره فیلم تصویر یکم تا پانزدهم اسفند ماه ۱۴۰۲ از ساعت ۱۷ یکم اسفند پذیرای بازدیدکنندگان در فضاهای نمایشگاهی خانه هنرمندان ایران و سالن استاد جلیل شهناز خواهد بود.

جشنواره فیلم تصویر اول اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۹ با نمایش همزمان فیلم کیارستمی مشغول کار است، در دو تالار استاد جلیل شهناز و استاد فریدون ناصری آغاز خواهد شد.

تماشای همه‌ی فیلم‌های جشنواره فیلم تصویر برای عموم آزاد و رایگان است.

برخلاف سال‌های گذشته امسال بخش مسابقه بدون محدودیت سنی و موضوعی صرفا در بخش عکس‌های موبایلی است.

جشنواره فیلم تصویر نیز صرفا به نمایش آثار برنده دوره‌های گذشته جوانان زیر ۲۵ سال و بخش ویژه تهران و مرور آثار بیست سال گذشته تصویر سال می‌پردازد.

مستند «کیارستمی مشغول کار است»؛ سومین مستند سیف‌اله صمدیان است که به عباس کیارستمی و شور بی‌حد و مرز او به «کار» و «خلاقیت» می‌پردازد. تصاویر این مستند حاصل دوستی، همکاری و بیش از دو دهه سفرهای مشترک صمدیان با کیارستمی در داخل و خارج از کشور است که با گزیده‌ای از تصاویر پشت‌صحنه فیلم‌های «شیرین» و «کپی برابر اصل» از زنده‌یاد حمیده رضوی و بخشی از تصاویر پیش‌تولید بهمن کیارستمی از فیلم «طعم گیلاس» همراه است.

در این مستند ۷۶ دقیقه‌ای که تصویر و تدوین آن را سیف‌اله صمدیان با طراحی صدا توسط محمدرضا دلپاک در مرکز فیلم تصویر تهیه کرده است، ژولیت بینوش، مارتین اسکورسیزی، ژیل ژاکوب، جاناتان روزنبام، جف اندرو و احمد کیارستمی، احساس و دیدگاه‌های خود را درباره سبک منحصربه‌فرد کیارستمی در زندگی و آثارش، ارائه کرده‌اند.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

 

آخرین ها