تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۱۱/۰۷ - ۱۴:۴۳ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 42158

ابراهیم مختاریابراهیم مختاری

وقتی دبیر جشنواره (فیلم فجر) فهرست فیلم های برگزیده هیئت انتخاب را اعلام کرد کسی گمان نمی برد فهرست اعلام شده غیر از آنی باشد که اعلام شده است. ساعتی از اعلام نگذشته دو کارگردان زبان به اعتراض بازکردند که دبیر جشنواره تا آخرین لحظه خبر انتخاب فیلمشان را داده است اما در فهرست اعلام شده از فیلمشان خبری نیست. با بی اعتنایی دبیر جشن این اعتراض می توانست به تغییر تصمیم هیئت انتخاب در لحظات آخر نسبت داده شود و پیگیری معترضین را به هیاهوی بسیار برای هیچ تبدیل کند.

این وضعیت پنج روزی طول کشید و در همه ی آن پنج روز در برابر شکوه و اعتراض آنان دبیرجشنواره سخنی نگفت تا عماد افروغ، یکی از اعضای هیئت انتخاب، در برنامه ۳۵ فهرست فیلم های هیئت انتخاب را اعلام کرد و روشن شد که آن دو نفر درست می گفتند و فهرست فیلم های هیئت انتخاب با فهرست اعلام شده توسط دبیرجشنواره تفاوت دارد و اتفاق دیگری نیز در پس پرده جشنواره آشکار شد.

گرچه این پرسش پیش می آید که چرا هیئت انتخاب و یا آقای افروغ این همه وقت سکوت کرد و یا چرا کارگردان و دوتهیه کننده سینما که عضو هیئت انتخاب بودند در همان  روزهای اول و و پیش از دیگران حرفی نزدند اما در روزگاری که منافع شخصی یا ترس های آدم ها  به عنوان “مصلحت” و “ملاحظه”، حقوق افراد و گروه ها را ضایع می کند و بسیاری حاضرند برای رسیدن به خواست هایشان دیگران را قربانی کنند اقدام آقای افروغ که می تواند به نادیده گرفتن مصلحت جشنواره ملی تعبیر شود ستودنی است. اقدامی که امیدوارم خواست و مشارکت آن سه سینماگر هم در آن دخیل بوده باشد.

به عنوان یک عضو از جامعه سینمایی گرچه با تاخیر دست آقای افروغ را می فشارم و و از او سپاسگزارم

ابراهیم مختاری، نویسنده و کارگردان “برگ جان”

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها