آلن منکن آهنگساز اسکاری فیلمهایی چون «علاءالدین» قرار است موسیقی انیمیشن «طلسم شده» را بسازد.
به گزارش سینماسینما، به نقل از ورایتی، آلن منکن سازنده موسیقی فیلمهایی مانند «علاءالدین» برای انیمیشن «طلسم شده» موسیقی متن میسازد.
آلن منکن که برای خلق موسیقی آثار کلاسیکی چون «زیر دریا» و «مهمان ما باش» شناخته میشود برای ساخت موسیقی متن انیمیشن «طلسم شده» انتخاب شده است. این انیمیشن که احتمالاً نامش هم تغییر خواهد کرد درباره دختر بچهای است که باید طلسمی را بشکند که پادشاهیاش را به دو قسمت کرده است.
منکن سازنده موسیقی متن فیلمهای فراموش نشدنی مانند «پری دریایی کوچک»، «دیو و دلبر»، «علاءالدین»، «گوژپشت نوتردام»، «پوکانتاس»، «هرکول» و… است. اساساً میتوان گفت او سازنده موسیقی تقریباً همه انیمیشنهای دیزنی در دوران رنسانس آن بوده است.
استخدام این آهنگساز خبر خوبی برای کمپانی «اسکایدنس انیمیشن» است که از سال ۲۰۱۹ جان لسِتر را به عنوان رییس اجرایی خود انتخاب کرد. لستر یکی از چهرههای شاخص در انیمیشن است که پیکسار و دیزنی انیمیشن را دههها پیش برد. با این حال وی سال ۲۰۱۸ به دنبال انتشار اخباری مبنی بر سوءرفتار جنسی از پیکسار خارج شد و پس از آن استخدام وی در اسکای دنس به این کمپانی ضربه بزرگی زد؛ برای مثال اما تامپسون از صداپیشگی در انیمیشن «شانس» خودداری کرد.
منکن که هشت جایزه اسکار در کارنامهاش دارد با همراهی ترانهسرا و همکار تقریباً دایمیاش گلن اسلیتر و کریس مونتان تهیه کننده موسیقی برای فیلمهایی چون «پری دریایی کوچک» و «یخ زده» به این پروژه پیوسته است.
این فیلم بلند انیمیشن را ویکی جنسون کارگردان «شرک» کارگردانی میکند. داستان فیلم توسط لورن هانک و الیزابت مارتین نویسنده «مولان» نوشته شده است. لیندا وولورتون نویسنده «دیو و دلبر» نیز از دیگر نویسندگان فیلمنامه این انیمیشن است.
آلن مِنکِن ۷۰ ساله آهنگساز و پیانیست برنده ۸ جایزه اسکار است. منکن شهرت فراوانی برای نگارش موسیقی برای انیمیشن دارد و برای بسیاری از برجستهترین آثار هالیوودی در این زمینه موسیقی ساخته است. وی پس از آلفرد نیومن (برنده ۹ جایزه اسکار) بیش از هر آهنگساز دیگری در بخش موسیقی شامل موسیقی متن و ترانه فیلم، اسکار برده است.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- رونمایی از پوستر «زال و رودابه» در آستانه جشنواره فیلم فجر
- یادداشتی برای فیلم «رها»/ جامعه ناکارآمد و پدرهای بیخاصیت
- حاشیههای جشنواره فیلم فجر/ از دست دادن رضا بابک با مرضیه برومند تا سوءاستفاده از صدا و تصویر شکیبایی
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
آخرین ها
- چرا فیلم «اسفند» به بدی فیلم «اشکِ هور» نیست؟
- ششمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- بخش زیادی از انتقاداتی که در برنامه هفت مطرح می شود به خود افخمی بر می گردد
- برخی نهادهای حاکمیتی و ارزشی ، از برند سازی برای مسعود فراستی چه هدفی را دنبال می کنند ؟
- چهارگانه صدرعاملی کامل شد/ عاشقانه آرام میان دو غریبه آشنا
- «توقیف»؛ روایتی صریح از ممیزی در آثار هنری
- پنجمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- افتتاح دومین دوره بورسیه نخبگان علمی توسط همراه اول
- «یوزفکا» روی صحنه عمارت نوفل لوشاتو میرود
- رونمایی از پوستر «ژن زامبی» همزمان با معرفی بازیگران و عوامل
- برنده اسکار در داوری نخل طلا؛ ژولیت بینوش رئیس هیات داوران جشنواره کن ۲۰۲۵ شد
- درباره «شمال از جنوب غربی» و «چشم بادومی»/ غلبه نگاه سادهانگاره و طرح مساله با راهحلی نشدنی
- ادب مرد به ز دولت اوست
- «آبستن» و آیندهای درخشان برای کارگردانان فیلم
- یادداشتی بر دو فیلم «رها» و «آبستن»/ زخمهای ماندگار و ماندگاری زخمها
- «بچه مردم»؛ فیلمی که به دیگران جوالدوز میزند، اما از زدن سوزن به خودی باز میماند
- حرفهای تازه رییس اسبق سازمان سینمایی؛ ایوبی: پشتم را خالی کردند/ دولت باید پایش را عقب بکشد
- چهارمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- حاشیههای سومین روز جشنواره فیلم فجر؛ از مشکل حل نشدنی صدای برج میلاد تا حضور نوزادان در سینمای رسانه
- آموختههایی از پشت صحنه «صد سال تنهایی»/ آیا مارکز از نتیجه اقتباس راضی میشد؟
- پروانه نمایش برای فجر صادر شد؛ «قاتل و وحشی» در جشنواره اکران میشود
- یادداشتی بر «بچه مردم» و «اسفند»/ از روایت دلنشین و شیرین تلخیها تا فیلمنامه چشم اسفندیار
- سومین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- اندر احوالات هوش مصنوعی
- در سومین روز جشنواره فیلم فجر؛ بهرام رادان از هیات داوران جشنواره خارج شد
- آغاز دور جدید حراج شمارههای رند همراه اول
- تنور سرد روز دوم جشنواره فیلم فجر/ چرا باید هر فیلمی سر از جشنواره دربیاورد؟
- نقد «صنم» و «آنتیک»/ از چرایی حضور یک فیلم در جشنواره تا اثری که محترم ماند
- «رگهای آبی»؛ با فروغ، رزومهای برای باران
- واکنش پوریا شکیبایی به سوءاستفاده از صدا و تصویر پدرش در افتتاحیه جشنواره فیلم فجر