تاریخ انتشار:۱۳۹۴/۰۷/۱۵ - ۱۶:۱۲ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 4300

سوفیا لورنیک سازمان غیرانتفاعی فعال در امور هنری در آمریکا از سوفیا لورن بازیگر صاحب‌نام ایتالیایی تقدیر می‌کند.

به گزارش «سینماسینما»، انتظار می‌رود سوفیا لورن برای دریافت جایزه یک عمر دستاورد سازمان غیرانتفاعی «Americans for Arts» که در زمینه رشد و گسترش هنر فعال است، از خانه خود در سوئیس به نیویورک سفر کند.

به گزارش ورایتی، مراسم تقدیر از بازیگر بریتانیایی ۱۹ اکتبر (۲۷ مهر) برگزار می‌شود. در این مراسم چهره‌هایی چون لیدی گاگا خواننده و ماریا بل نویسنده و تهیه‌کننده تلویزیونی نیز تقدیر می‌شوند. راب مارشال کارگردان سینما و تئاتر و جف کونز هنرمند تجسمی از اهداکنندگان جوایز در مراسم هستند.

لورن ۸۱ ساله نوامبر سال گذشته نیز توسط موسسه فیلم آمریکا (AFI) مورد تقدیر قرار گرفت. جشنواره موسسه فیلم آمریکا نیز عکس پوستر دوره سال گذشته جشنواره را به تصویری از سوفیا لورن در فیلم نامزد اسکار «ازدواج به سبک ایتالیایی»‌ (ویتوریو دسیکا، ۱۹۶۴) اختصاص داد و نسخه ترمیم‌شده این فیلم به نمایش درآمد.

لورن همچنین سال گذشته در جشنواره فیلم کن کلاس‌های پیشرفته برگزار کرد و از ۶۰ سال دوران بازیگری خود گفت.

لورن سال ۱۹۶۱ برای فیلم «دو زن» برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر زن شد و برای این فیلم جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره کن را هم برد. او اولین بازیگری بود که برای فیلمی غیر انگلیسی‌زبان اسکار بازیگری دریافت کرد.

لورن برای «ازدواج به سبک ایتالیایی» نیز نامزد اسکار بود و در ۱۹۹۱ یک جایزه اسکار افتخاری دریافت کرد. او یک جایزه سزار افتخاری، جایزه شیر طلایی یک عمر دستاورد جشنواره ونیز و جایزه خرس طلایی افتخاری جشنواره برلین را هم در کارنامه دارد.

او آخرین بار در فیلم کوتاه «صدای انسانی» به کارگردانی ادواردو پونتی پسر لورن نقش‌آفرینی کرد که در جشنواره کن ۲۰۱۴ نمایش داده شد. لورن در این فیلم نقش آنجلا را بازی می‌کند؛ زنی که با تلفن با مردی که او را ترک کرده، حرف می‌زند. «صدای انسانی» از روی نمایشی تک‌نفره نوشته ژان کوکتو نویسنده و شاعر فرانسوی ساخته شده است که اولین بار سال ۱۹۳۰ روی صحنه رفت.

«ارکیده سیاه»، «در ناپل شروع شد»، «آل سید»، «دیروز، امروز و فردا»، «کنتسی از هنگ کنگ»، «مردی از لا مانچا»، «گذرگاه کاساندرا»، «یک روز خاص» و «لباس حاضری» از دیگر فیلم‌های لورن است.

برچسب‌ها:

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها