سومین دوره جشن سینمایی آکادمی افسانه زندگی جمعه ۲۱ شهریورماه به مناسبت روز ملی سینما با معرفی بهترین فیلم خارجی زبان برگزار شد.
به گزارش سینماسینما در ابتدای مراسم سجاد اصغری بنیان گذار جشن سینمایی آکادمی افسانه زندگی، گفت: شرایط کنونی جامعه به گونه ای رقم خورده است که متاسفانه امروز نمی توانیم میزبان سینماگران فرهیخته سینمای ایران باشیم، این دوره تصمیم گرفتیم بصورت غیرحضوری راهی را که آغاز کردیم به سمت جلو پیش ببریم، خرسندیم که امروز فرصتی دست داده تا دور سوم بخش بین الملل معرفی بهترین فیلم خارجی زبان را برگزار کنیم، از دیرباز تاکنون دراکثر فستیوال ها و مراسم بین المللی سینماگران ایرانی حضور پر رنگ و چشمگیری داشتند باید باور داشته باشیم آثاری که از سینمای ایران در سطح جهان عرضه می شوند بسیار شریف و مورد احترام اند و با داشتن چنین عقبه ای ست که آکادمی افسانه زندگی در روز ملی سینما بخش بین الملل معرفی بهترین فیلم خارجی زبان را برگزار می کند.
در ادامه ابوالفضل جلیلی مدیر بخش بین الملل معرفی بهترین فیلم خارجی زبان گفت: با بررسی و جمع بندی نظرات کارشناسی از فیلمسازان مطرح برخی از کشورهایی که صاحب سبک در صنعت سینما هستند پنج فیلم برای دریافت تندیس بخش بین الملل معرفی بهترین فیلم خارجی زبان آکادمی افسانه زندگی کاندید شدند که فیلم “هرگز به ندرت گاهی همیشه” کاری از “الیزا هیتمن” محصول مشترک آمریکا و انگلیس بعنوان بهترین فیلم خارجی زبان انتخاب شد، در دور پیشین فیلم انگل ( پارازیت ) به کارگردانی بونگ جون هو از کره جنوبی به عنوان بهترین فیلم خارجی زبان انتخاب شده بود.
در ادامه مدیر جشن سینمایی آکادمی افسانه زندگی گفت: شرایط اقتصادی جامعه برای همگان به دشواری به سمت جلو پیش می رود و صنعت سینمای ایران هم مستثنی از این موضوع نیست و کرونا هم مزید برعلت برای صنعت سینمای ایران شده است از همین رو بنابر تصمیم گیری در شورای سیاست گذاری آکادمی افسانه زندگی قصد داریم از چند تن از تهیه کنندگان سینما که از دیرباز در گونه های مختلف تجاری ،فرهنگی ، هنری آثاری از خود بجا گذاشتند تقدیر بعمل آوریم، لوح تقدیر سومین دوره جشن سینمایی آکادمی افسانه زندگی به آقایان محمد حسین فرحبخش، داریوش بابائیان و بهمن فرمان آرا تقدیم شد و همچنین لوح تقدیر به آقای علی سرتیپی بعنوان فعال ترین پخش کننده سینمای ایران نیز تقدیم شد .
مدیر جشن سینمایی آکادمی افسانه زندگی گفت: امروز بنابر ضرورت و نیاز و حمایت از شبکه نمایش خانگی که طیف گسترده ای از مخاطب را در بر دارد و اشتغال بسیاری از اهالی سینما را فراهم می سازد لوح تقدیر آکادمی افسانه زندگی به جناب آقای سعید رجبی فروتن نخستین مدیر شبکه نمایش خانگی سازمان سینمایی تقدیم شد.
در پایان مدیر اجرایی مراسم، شیدا همتی، در سالن موج نو آکادمی افسانه زندگی گفت: ازکلیه دستگاههای اجرایی و رسانه ملی و خبرگزاریها و جراید و نشریات و کلیه کسانی که در دور سوم جشن سینمایی آکادمی افسانه زندگی ما را یاری رساندند تشکر می کنم.
هفت فیلم مطرح دور سوم به همراه بهترین بازیگر و بهترین فیلمبردار سال به شرح ذیل است:
۱.قصر شیرین، رضا میرکریمی
۲.متری شیش و نیم، سعید روستایی
۳.مسخره باز، همایون غنی زاده
۴.سرخ پوست، نیما جاویدی
۵.شبی که ماه کامل شد، نرگس آبیار
۶.جهان با من برقص، سروش صحت
۷.مصائب شیرین ۲، علیرضا داودنژاد
از بین هفت فیلم برگزیده مطرح سال پیمان معادی و الناز شاکر دوست بعنوان بهترین بازیگران سال انتخاب شدند و در بخش معرفی بهترین فیلمبردار هم علی قاضی معرفی شد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- در هیاتی به ریاست کارگردان سازنده «انگل»؛ پیمان معادی، داور جشنواره مراکش شد
- رونمایی از کتاب «استادان بزرگ بازیگری و شیوههای آموزش آنها» با ترجمه پیمان معادی؛ پاکدل: مادر سینما، کتاب است/ پیروزفر: آموزش بازیگری فقط انتقال تجربه نیست/ معادی: رونمایی این کتاب جذابتر از لحظات روی فرش قرمز فیلمها بود
- سریالهای جدید پیمان معادی، آیدا پناهنده و حامد عنقا در راه است
- میزبانی سینماها از آثار جدید/ پریناز ایزدیار، پیمان معادی، پژمان جمشیدی و بهرام افشاری این هفته به سینماها میآیند
- اکران «زن و بچه» به تعویق افتاد
- با اعلام آکادمی علوم و هنرهای سینمایی؛ سازندگانِ «در سایه سرو»، روستایی و معادی عضو آکادمی اسکار میشوند
- سید جمال ساداتیان خبر داد: «زن و بچه» تیرماه در ایران اکران میشود
- نشست خبری «زن و بچه» در جشنواره کن؛ روستایی: این فیلم مستقلترین زنِ سینمای من را روایت میکند
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- در آستانه آغاز اکران؛ پوستر «بیسروصدا» رونمایی شد/ روایتی بیپرده از یک داستان بیسروصدا
- ای مرگ بیا که زندگی کشت مرا؛ سریال «ازازیل» و آغازی بر یک پایان
- ابوالفضل جلیلی مطرح کرد؛ حضور در کلاس بازیگری عامل موفقیت نیست
- جوایز اصلی فستیوال فیلم هانوی به «بی سر و صدا» رسید
- کارگاه انتقال تجربه ابوالفضل جلیلی در موزه سینما/ رونمایی یک مستند در مشهد
- پیمان معادی بازیگر فیلم جنایی هالیوودی شد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





