تاریخ انتشار:۱۴۰۱/۰۴/۲۴ - ۱۳:۵۷ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 178316

احترام برومند، همسر داود رشیدی همزمان با سالروز تولد این هنرمند خبر می دهد که کتابی درباره داود رشیدی نوشته شده و به چاپ خواهد رسید.

به گزارش سینماسینما، این هنرمند پیشکسوت به ایسنا می‌گوید: خوشبختانه سال گذشته توانستیم به همت آقای منصور خلج که درباره دیگر هنرمندان هم آثاری را منتشر کرده اند، زندگی نامه هنری آقای رشیدی را آماده کنیم.
او ادامه می‌دهد: این کتاب بیشتر بر فعالیت‌های نمایشی آقای رشیدی تمرکز دارد اما مطالبی هم درباره سال های آغازین فعالیت ایشان در سینما و نیز زندگی خصوصی‌شان دارد.
برومند درباره زمان انتشار این کتاب توضیح می دهد: کتاب آماده شده و قرار است به همت انجمن نمایش منتشر شود. خیلی علاقه مند بودیم این کتاب همزمان با سالروز تولد ایشان رونمایی شود ولی به دلیل تغییر و تحولات اداره کل هنرهای نمایشی و جا به جایی مدیران، طبیعتا انتشار این کتاب هم مدتی به تاخیر می افتد اما امیدواریم و پیگیریم که این کتاب همزمان با پنج شهریور ماه، سالروز درگذشت ایشان منتشر شود.
او که بعد از درگذشت داود رشیدی، نشان این هنرمند را به یاد او و در سالروز درگذشت این هنرمند به بعضی چهره های فرهنگی و هنری اهدا می‌کرد، درباره تداوم این برنامه نیز می‌گوید: در سه سال گذشته، کرونا، اجازه نداد که  این برنامه را برگزار کنیم و حالا هم مشکلات دیگری هست که بهتر دیدیم امسال هم این برنامه برگزار نشود. به هر حال کسانی که از دنیا می‌روند، اگر کار موثری انجام داده باشند، نامشان باقی می‌ماند.
برومند همچنین خشنود است که به همت موزه سینما بخشی از وسایل داود رشیدی در ویترینی که به نام این هنرمند نامگذاری شده، در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد.
داود رشیدی زاده ۲۵ تیر ماه ۱۳۱۲ بود که روز پنجم شهریور ۱۳۹۵ درگذشت.
او در سال‌های پر شمار فعالیت خود علاوه بر بازی در تئاتر، سینما و تلویزیون آثار نمایشی بسیاری را ترجمه و کارگردانی کرد.
این هنرمند پیشکسوت در فعالیت‌های صنفی نیز حضوری موثر داشت و سال‌ها ریاست انجمن بازیگران خانه سینما را عهده‌دار بود.
رشیدی در سال های پیش از انقلاب مدیریت بخش سرگرمی های تلویزیون را بر عهده داشت که حضور موثرش در این سمت موجب گسترش فعالیت‌های نمایشی در تلویزیون شد که از این راه، عموم مردم کشور با تماشای تئاترهای زنده تلویزیونی از این هنر بهره‌مند بودند.
رشیدی در همان مقطع گروه کودک را هم فعال کرد و نخستین برنامه های کودک در تلویزیون در دوره مدیریت او ساخته و پخش شد.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها