تاریخ انتشار:۱۴۰۰/۰۲/۰۵ - ۱۹:۱۷ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 154645

اسکاربا استفاده از یک مدل ریاضی احتمال برنده شدن هر یک از نامزدهای اسکار نود و سوم در بخش‌های مختلف به دست‌ آمده است.

به گزارش سینماسینما، در حالی که اولین مراسم اسکار در دوره پاندمی امشب به وقت آمریکا و بامداد دوشنبه به وقت ایران برگزار می‌شود، یک مدل ریاضی دست به تعیین شانس هر یک از نامزدها در دریافت این جایزه زده است.

برمبنای این مدل در بخش بهترین فیلم «سرزمین آواره‌ها» از بیشترین شانس برخوردار است و ۶۷.۸ درصد شانس دریافت جایزه را دارد. دیگر نامزدها به ترتیب از چنین شانسی برخوردارند: «دادگاه شیکاگو ۷» ۱۲.۱ درصد، «زن جوان نوید بخش» ۷.۴ درصد، «میناری» ۴.۱ درصد، «پدر» ۳.۶ درصد، «آوای متال» ۲ درصد، «منک» ۱.۹ درصد و «یهودا و مسیح سیاه» ۱.۲ درصد.

برمبنای این مدل ریاضی کلویی ژائو سازنده «سرزمین آواره‌ها» نیز با ۷۱.۹ درصد از بیشترین شانس برای دریافت جایزه اسکار بهترین کارگردان برخوردار است. لی آیزاک چانگ برای «میناری» با ۸.۵ درصد و امرالد فنل سازنده «زن جوان نوید بخش» با ۸.۲ درصد دیگر رقبای وی هستند. برای دیوید فینچر برای ساخت «منک» ۶.۶ درصد و برای توماس وینتربرگ برای ساخت «دور دیگر» نیز شانس ۴.۸ درصد پیش بینی شده است.

در بخش بهترین بازیگر مرد چادویک بوزمن فقید برای بازی در «بلک باتم ما رینی» ۶۹.۶ درصد احتمال بردن جایزه پیش بینی شده است. آنتونی هاپکینز برای بازی در «پدر» ۱۵.۲ درصد، ریز احمد برای بازی در «آوای متال» ۵.۵ درصد، گری اولدمن برای بازی در «منک» ۴.۸ درصد و استیون یئون برای بازی در «میناری» ۴.۸ درصد شانس دارند.

در بخش بهترین بازیگر زن رقابت خیلی نزدیک است و در حالی که کری مولیگان برای بازی در «زن جوان نویدبخش» شانس ۳۰.۷ درصدی دارد، فرانسیس مک دورماند برای بازی در «سرزمین آوارگان» ۲۷.۴ درصد، وایولا دیویس برای بازی در «بلک باتم ما رینی» ۲۲.۳ درصد شانس دریافت جایزه را دارند. آندرا دی برای بازی در «ایالات متحده در برابر بیلی هالیوود» ۱۵ درصد و ونسا کربی برای بازی در «تکه های یک زن» شانس ۴.۶ درصدی را به خود اختصاص داده‌اند.

در بخش بهترین بازیگر مرد نقش مکمل دانیل کالویا با شانس ۹۱.۶ درصد بیشترین شانس را به خود اختصاص داده و شانس ساشا بارون کوهن، پل راسی، لاکیت استنفیلد و لسلی ادوم هر یک چیزی حدود ۲ درصد است.

در بخش بهترین بازیگر زن مکمل نیز یو-جونگ یئون برای بازی در «میناری» با شانس ۶۱.۶ درصدی با فاصله از دیگر رقابیش پیش است. ماریا باکالووا برای «بورات ۲» شانس ۱۸.۳ درصدی و اولیویا کولمن برای «پدر» شانس ۷.۳ درصدی دارند. آماندا سیفرید برای «منک» و گلن کلوز برای «مرثیه هیلی بیل» شانس‌های کمتری برای دریافت این جایزه دارند.

در بخش بهترین فیلمنامه اوریجینال امرالد فنل برای «زن جوان نویدبخش» با کسب احتمال ۷۰.۹ درصد بیشترین شانس را به خود اختصاص داده و در بخش بهترین فیلمنامه اقتباسی «سرزمین آوارگان» با شانس ۵۷.۷ درصد بیشترین احتمال برد را دارند.

در بخش بهترین انیمیشن نیز «روح» با کسب ۸۳.۴ درصد احتمال برد با فاصله زیاد از رقبای خود «به پیش»، «گرگ رانان»، «روی ماه» و «شان گوسفنده» جای دارد.

در بخش بهترین مستند نیز «زمان» با احتمال ۴۷.۴ درصد از بیشترین شانس برخوردار است و «معلم اختاپوس من» با احتمال ۳۱.۸ درصد در مکان بعد جای گرفته است.

در بخش بهترین فیلم بین‌المللی نیز «دور دیگر» با شانس ۷۷ درصد بیشترین امید را دارد تا اسکار را به دانمارک ببرد. «جمعی» از شانس ۱۳.۱ درصدی برخوردار است و «کجا می‌روی آیدا؟» با شانس ۵ درصد و «مردی که پوستش را فروخت» با شانس ۲.۵ و «روزهای بهتر» با احتمال ۲.۴ درصد کمترین شانس‌ها را برای بردن جایزه دارند.

منبع: مهر

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها