سینماسینما: احسان رفیعی مدیر ارشد فنی و مدیرعامل مجموعه «دنیای وب» به مناسبت روز برنامهنویس در یادداشتی در رویداد ۲۴ نوشت:
برنامهنویسی یک حرفهای است که نیازمند مهارتهای فنی و قدرت حل مسائل قوی است. برنامهنویسان با چالشهای متنوعی مواجه میشوند، از مشکلات فنی گرفته تا محدودیتهای زمانی. با این حال، آنها همچنین دارای فرصتهای خلاقانهای برای حل مشکلات و ابتکار در ایجاد فناوریهای جدید هستند.
تجربههای یک برنامهنویس میتواند بسیار متنوع باشد؛ برخی در شرکتهای بزرگ مشغول به کار هستند، در حالی که برخی دیگر به عنوان فریلنسر یا کارآفرین فعالیت میکنند. همچنین، برنامهنویسان میتوانند در زمینههای خاصی مثل هوش مصنوعی یا توسعه بازیهای ویدئویی تخصص داشته باشند، یا در زمینههای عمومیتر فعالیت کنند.
صرف نظر از حوزهی کاری، در این یادداشت به یکی از موضوعات کلیدی در برنامهنویسی، یعنی حل مسائل، میپردازیم. برنامهنویسان باید توانایی شناسایی و یافتن راهحلهای موثر برای مسائل پیچیده را داشته باشند. این نیاز به مهارتهای حل مسئله قوی، تفکر انتقادی و خلاقیت دارد.
یکی از زمانبرترین مراحل حل مسئله زمانی است که کارفرما یک ایده دارد و برنامهنویس مسئول تبدیل آن ایده به یک معماری قابل اجرا و درک فنی است. در مرحلهی اولیه، باید از تمرکز بر روی حل مسئله خودداری کرده و سعی در شناسایی و تجزیه و تحلیل دقیق مسئله داشته باشیم. بعد از شناسایی، باید با پرسشهای متعددی مسئله را از زوایای مختلف مورد بررسی قرار داده و از نظرات کارفرما بهرهبرداری کرد.
سپس میتوان مسئله را به بخشهای کوچکتر تقسیم کرده و به تحلیل جزئیات مسئله پرداخت. در نهایت، با ارائه راهحلهای مبتنی بر تحلیل دقیق و تستهای برنامهنویسی معتبر، میتوان به حل مسئلهی پیچیده پرداخت.
برخی ممکن است بگویند که برای حل مسائل پیچیده نیاز به روشها و ابزارهای پیچیده داریم، اما دیدگاه دیگری به نام از بین بردن پیچیدگیها و ارائه راهحلهای سادهتر تمرکز میکند. به عبارت دیگر، هدف نهایی از حل مسائل در برنامهنویسی باید به سمت سادگی و کاهش پیچیدگی باشد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
پربازدیدترین ها
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- بخش رسمی جشنواره کن شروع به کار کرد
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- گزارشی از فیلمهای پرمخاطب جهانی؛ ۱۰ فیلم پرفروش سال ۲۰۲۴ همه دنباله هستند!
- فصل سوم «آقای قاضی» ساخته میشود/ تولید سیتکام در دستور کار سیمرغ
- گزارشی از گیشه سینماها؛ ۳ فیلم کودک و نوجوان در میانِ ۵ فیلم صدرنشین گیشه در هفته گذشته
- بیست و سومین جشن حافظ برگزیدگانش را شناخت/ تقدیر از یک عمر فعالیت هنری مرتضی عقیلی
- «انسان سالم»؛ زنِ سالم
- «لیلی و مجنون»؛ داستانی که در هر عصر روایان خویش را میطلبد
- جشنواره فیلم جهانی آسیایی به «در آغوش درخت» جایزه داد
- انتشار اولین تصویر سعید آقاخانی و آناهیتا افشار در «خاتی»
- نمایش مستند «کارون – اهواز» در جشنواره نیجریهای
- مراسم رونمایی از کتاب «بیتا؛ درختها ایستاده میمیرند» / گزارش تصویری
- درباره آثار ایرج رامینفر/ تکیه بر پشتوانه نظری، برای رسیدن به نقاط قوت
- در آستانه سالگرد درگذشت بیتا فرهی؛ «بیتا؛ درختها ایستاده میمیرند» رونمایی شد
- پایان کار مجید زینالعابدین؛ سرپرست بنیاد سینمایی فارابی منصوب شد
- موتمن: سردر سینماهای کشور شبیه تئاتر بولینگ عبدو شده است/ فارابی را تعطیل کنید
- مستند لهستانی از جشنواره هلندی جایزه گرفت/ ایدفا برندگان خود را شناخت
- بخش رسمی جشنواره کن شروع به کار کرد
- نکوداشت مقام فرهنگی و هنری علی اکبر صادقی؛ هنرمندی که هنر و اندیشه اش رنگ کهنگی نمی گیرد
- چهاردهمین حضور بینالمللی «آخرین حرکت»؛ فیلم شهاب حسینی در بخش اصلی فستیوال بزرگ سالرنو ایتالیا
- انتخاب هیات رییسه جدید انجمن تهیهکنندگان مستقل سینما
- رقابت ۲۸۵ فیلم در ۳ بخش انیمیشن، مستند و بینالمللی اسکار نود و هفتم
- حضورهای بین المللی فیلم کوتاه تامینا
- گلدن گلوب اعلام کرد؛ وایولا دیویس جایزه سیسیل بی دمیل ۲۰۲۵ را میگیرد
- درباره «قهوه پدری»؛ قهوه بیمزه پدری
- «کارون – اهواز» در راه مصر
- اختتامیه جشنواره «دیدار» ۱۷ دی برگزار خواهد شد
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «مجمع کاردینالها»؛ موفقیت غیرمنتظره در گیشه و جذب مخاطبان مسنتر
- مدیر شبکه نسیم توضیح داد؛ مهران مدیری، جنابخان، فرزاد حسنی و چند برنامه دیگر
- تاکید بر سمزدایی از سینما و جشنواره فجر/ علیرضا شجاع نوری: ادغام جشنوارهی ملی و جهانی فجر سیاسیکاری بود
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ جادوی «شرور»؛ داستانی از دوستی، تفاوتها و مبارزه با تبعیض