تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۶/۲۷ - ۰۱:۱۳ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 27104

ترانه علیدوستی فروشندههدر حالی که به نظر می رسد فیلم فروشنده ساخته اصغر فرهادی نزدیک ترین گزینه سینمای ایران برای معرفی به اسکار است، بهروز افخمی در برنامه امشب خود با عصبانیت نسبت به این اتفاق واکنش نشان داد.

به گزارش سینماسینما، در نظرسنجی از چند منتقد مطرح سینمای ایران فیلم فروشنده از بدیهی ترین گزینه های معرفی برای اسکار ۲۰۱۷ است.

منتقدان سینمای ایران در گفت و گو با خبرنگار سینماسینما نسبت به معرفی فروشنده به اسکار واکنش نشان دادند. در این نظرسنجی از منتقدان درباره بهترین گزینه پرسش شد که در ادامه نظر منتقدان را می خوانید:

سحر عصر آزاد:

فروشنده. کیفیت استاندارد محتوایی (موضوع انسانی همه شمول) و فنی فیلم. وجهه معتبر کارگردان در جهان. پخش کننده معتبر خارجی. موفقیت در داخل و خارج از کشور به واسطه استقبال مخاطب داخلی و جوایز جشنواره کن.

هوشنگ گلمکانی:

فروشنده. امسال فیلم با کیفیت بیش از یکی داریم اما برای اسکار فقط کیفیت مهم نیست، پخش کننده جهانی به ویژه در آمریکا و همین طور سبقه فیلمساز اهمیت ویژه تی دارد و همین فروشنده را ارجح می کند.

آنتونیا شرکا:

میخواهم بگویم فروشنده اما یادم نمی آید آکادمی اسکار به فاصله زمانی کوتاهی به دو فیلم از یک کشور و یک کارگردان جایزه بهترین فیلم خارجی را داده باشد به همین دلیل مجبورم به گزینه ی دیگری فکر کنم مثل چهارشنبه ١٩ اردیبهشت که گرچه به پای فروشنده نمی رسد اما ملودرام موفقی ست که تماشاگر را درگیر دغدغه هایی از جنس فرهادی – دشواری قضاوت در زمان بحران – می کند.

جواد طوسی:

فروشنده. به دلیل برخوردار بودن بیشتر از قابلیت های جهانی واشتهار سازنده اش وحضور موفق قبلی اش در فستیوال کن.

لینک کوتاه

نظرات شما

  1. حامد
    ۲۷, شهریور, ۱۳۹۵ ۳:۲۰ ب٫ظ

    حالا ببینیم فروشنده با پخش کننده بین المللی و وجهه و سبقه فیلمساز و این استدلالهای شما به کجا خواهد رسید؟!! (ولی اگر حتی جزو کاندیدها هم نشد؛ به خودتان برگردید و هی منم منم نکنید)
    واقعا ابد و یک روز! چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت – ایستاده در غبار – و حتی؛ خانه ای در خیابان چهل و یکم …؛ چقدر مظلومند بین شماهای پر ادعا!!!!
    اگر فروشنده اصغر فرهادی در اسکار به موفقیتی نایل نشود این عزیزان به ظاهر دانا بزرگترین ظلم رو در حق این جوانها و البته سینمای ایران کردند.
    (آقای کثیریان؛ میدونم که سلیقه سینمایی من و شما به هم بسیار نزدیکه؛ به شکلی که در ۹۹ درصد مواقع فیلمهایی که من دوست دارم به همان اندازه شما هم دوست داشتید و حالت برعکسش هم به همین شکل؛ تا جایی که زمانی من بعضی فیلمها را که ندیده بودم می آمدم و بر اساس نظر شما انتخاب میکردم و چقدر لذت میبردم موقع پی بردن به هم سلیقگیمان؛؛؛ اما اگر انتقادپذیر باشید؛ بعد از جشنواره جهانی فجر که شما هم جزو مسئولینش بودین؛ روی موجی سوار شدین که نه به شما تعلق دارد و نه به منزل مقصودی خواهد رسید و شما را هم نسبت به خودتان متلاطم میکند. امیدوارم ناراحت نشید از این حرفها!!! ولی من بعنوان یک شخص سوم دوست دارم از این موج پیاده شوید؛ و البته سوار موج دیگری هم نشوید؛؛؛ که این مدلی خیلی دوست داشتنی ترید) B

نظر شما


آخرین ها