تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۲/۲۶ - ۰۷:۵۲ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 55035

احسان بیگلری برادرم خسروسینماسینما، علی پاکزاد – کارگردان فیلم «برادرم خسرو» با انتقاد از تعداد سینماهای اختصاص داده شده به این فیلم برای اکران٬ اظهار امیدواری کرد به مرور شرایط بهتری برای اکران آن فراهم شود.

به گزارش سینماسینما، «برادرم خسرو» اولین ساخته سینمایی بیگلری٬ این روزها روی پرده سینماها است. این کارگردان درباره اکران فیلمش گفت: «موضوع اکران، مقوله عجیبی است. مسئله‌ای که من چندان با آن آشنایی ندارم. »

این کارگردان ادامه داد: «در حال حاضر ۲۳ سالن در اختیار داریم٬ ولی هنوز فیلم‌هایی مثل «خوب، بد، جلف» و «گشت۲» با وجود اینکه زمان اکران آنها به پایان رسیده، در چند سینما نمایش داده می‌شوند. از طرفی سانس‌هایی که به فیلم ما اختصاص داده‌اند سانس های گردشی‌اند و ثابت نیستند. البته باید زمان بگذرد تا فیلم‌هایی که زمان اکران‌شان تمام شده کاملا از چرخه نمایش خارج شوند٬ ولی به هرحال این تعداد سینمایی که ما فعلا در اختیار داریم خیلی محدودند. »

بیگلری اضافه کرد: «وقتی سانس‌های خوب و متنوع برای پخش نداشته باشیم مردم متوجه نمی‌شوند که فیلم ما چه زمانی به نمایش در می‌آید. در حال حاضر سانس‌های خوب مختص به فیلم‌های کمدی است ولی می‌گویند در روزهای آتی وضعیت بهتر خواهد شد و البته این موضوع بستگی به استقبال مخاطبان دارد.»

او درباره تأثیر اکران فیلمی مثل «نهنگ عنبر۲» همزمان با «برادرم خسرو» و استقبال بیشتر مخاطبان از فیلم‌های کمدی نسبت به سایر فیلم ها،  این طور توضیح داد: «مسلم است که در حال حاضر کمدی با استقبال خوبی مواجه می شود و در اکران موفق‌تر است. سرگرمی‌های جمعی در کشور ما خیلی وجود ندارد و تفریحات محدود به سالن سینما می شود. همه از سینما به عنوان پناهگاهی برای سرگرم شدن استفاده می‌کنند. ایرادی هم ندارد. مردم کشور ما نیاز به شادی دارند واقعا تقصیر آنها نیست و به همین خاطر این اتفاقات در سینما می‌افتد و اکثر اوقات فیلم‌ها در سایه فیلم‌های کمدی قرار می گیرند. مردم دوست دارند بخندند و لذت ببرند و انگار حوصله فکر کردن و تماشای فیلم‌های جدی را ندارند. فقط توقع از مخاطب‌های فرهنگی باقی می ماند که آنها هم فیلم‌های خودشان را پیدا می کنند و می‌بینند. چاره‌ای نیست و شرایط همین است. البته در سمت دیگر سینمادار قرار دارد. او تصمیم می‌گیرد پخش چگونه باشد و چه فیلم‌هایی را اکران کنند به هر حال به فکر این است که پول خودش را دربیاورد. وقتی به سمت سرمایه‌داری و اقتصاد آزاد حرکت می کنیم، این مسائل هم ناخودآگاه به وجود می‌آیند.»

احسان بیگلری درباره همکاری با شهاب حسینی گفت: « همکاری خوبی بود و شهاب حسینی در تامین بخشی از سرمایه پروژه٬ کمک کرد.»

او درباره زمان اکران فیلمش گفت: «زمان نسبتا نامناسبی که برای اکران تعیین شده فقط مربوط به فیلم من نیست و اغلب در مورد فیلم اولی‌ها چنین اتفاقی می‌افتد.»

بیگلری توضیح داد: «طبیعتا من هم دوست داشتم فیلمم زودتر اکران شود٬ اما نمایش در اختیار تهیه‌کننده و پخش‌کننده فیلم است و من در مقام کارگردان تصمیم گیرنده نیستم٬ اما دلیل دیگر عقب افتادن نمایش فیلم ما این بود که در زمان‌های مختلف با فیلمی کمدی یا ارگانی همزمان می‌شد و نمایشش عقب می افتاد تا در شرایطی بهتر دیده شود و بالاخره به این زمان رسید.»

این کارگردان درباره انتخابات ریاست جمهوری پیش رو گفت٬ از روحانی حمایت می‌کند.

او در پایان اضافه کرد: «وقتی میزان استقبال از فیلم‌ها منوط به کشاندن ستاره‌های فیلم به سینماست و بازیگران ما همکاری نکنند٬ خب وضعیت سخت می‌شود. در شرایطی که تبلیغات در شبکه جم ممنوع است و تلویزیون مخاطب ندارد و هزینه بیلبوردهای شهری بسیار گران است شرایط برای فیلم های مستقل سخت می‌شود. در بازار ازاد ملاک پول است و بس. فرهنگ سازی و فیلم خوب و بد معنا ندارد. جنس باید به بهترین شکل تبلیغ و حمایت شود. من مخالف فیلم های کمدی نیستم و اتفاقا فیلم «نهنگ عنبر» به نظرم از فیلم‌های خوب و قابل احترام کمدی است و من دوستش داشتم و قسمت دومش را هم می بینم اما به شدت نگران اینده سینمای جدی ایرانم و این خطر وجود دارد که اگر دولت سوبسید و یا حمایتی از فیلم های دیگر نکند در اینده فقط شاهد اکران فیلم های تجاری و کمدی هستیم و سینمای مستقل حق حیاتش را هم از دست می دهد.»

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظرات شما

  1. Mahshid
    ۲۶, اردیبهشت, ۱۳۹۶ ۱۲:۱۴ ب٫ظ

    با سپاس از شما فلیم عالی بازی ها عالی

نظر شما


آخرین ها