تاریخ انتشار:۱۳۹۸/۰۴/۱۲ - ۱۱:۱۲ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 115818

هنوزسه ماه به تاریخ معرفی فیلمی از هرکشور برای معرفی ان به آکادمی اسکار مانده است اما فرانسوی ها از هم اکنون دست به کار شده اند.

به گزارش سینماسینما، فیلمی که بیش از همه توجه حرفه ای های سینمای فرانسه را در این زمینه جلب کرده است «بینوایان» ساخته لاج لی، است که در ضمن نخستین اثر بلند داستانی این کارگردان است.

این اثر درجشنواره کن امسال بسیار مورد توجه قرارگرفت وجایزه ویژه هیات داوران را به دست آورد و تاکنون به ۴۵ کشورفروخته شده؛ از جمله برای آمریکا به مبلغ یک میلیون و پانصد هزار دلار فروخته شده است .

جدا از این، فیلم «شکرخدا»  از فرانسوا ازون و همچنین «پرتره دختری در آتش» اثر سلین سیاما نیز در لیست احتمالی برای معرفی به آکادمی اسکار قرار دارند. اما سینمای فرانسه که امسال با قدرت در جشنواره کن حضور داشت به احتمال قوی با فیلم های مهمی در جشنواره ونیز حتما حاضر خواهد شد که آن فیلم ها هم می توانند جزو کاندیداها قرار گیرند؛ به شرطی که تا قبل ۳۰ سپتامبر در فرانسه به نمایش عمومی درآیند.

برای انتخاب بهترین فیلم فرانسوی، «مرکز ملی سینما»ی فرانسه هرساله هیاتی را تعیین می کند تا دراین باره تصمیم بگیرند. در سالهای قبل، دبیر جشنواره کن، تیری فرمو عضو دائمی کمیته اسکار از سوی فرانسه بود.؛ اما امسال مرکز ملی سینما اعلام کرده که کس دیگری را به جای او خواهد گذاشت. بنا به شنیده ها بسیاری از کشورها از آکادمی اسکار خواسته اند که آخرین مهلت ارائه فیلمهایشان آخر دسامبر هرسال باشد چراکه فیلمهای آمریکایی چنین فرصتی را در اختیار دارند.

خبر دیگر مربوط به اسکار این که تعداد زنانی که به کمیته اسکار وارد شده اند برابری تعداد مردان و زنان را به دنبال داشته است.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها